anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z reklamacja części samochodowej

BlackBox321
#7 Wielbiciel#

Witam mam problem z reklamacja części samochodowej. Zakupiłem Cześć samochodową która okazała się wadliwa po uruchomieniu pojazdy. Sprzedający nie uznaje reklamacji tutaj wiadomość od niego Dzień dobry Ponieważ zakupili Państwo produkt od Autoryzowanego Dealera sytuacja w sprawie gwarancji jak i reklamacji części nie wygląda tak że Państwo odsyłają część do nas a my zwracamy pieniądze. Warunkami realizacji reklamacji i gwarancji są; Z częścią która jest zamontowana w samochodzie umawia się Pan na diagnozę w Najbliższym Serwisie ASO w Polsce. Dokumenty jaki potrzeba to faktura zakupu części oraz faktura wymiany części ( nie musi być to serwis ASO) ale na dokumencie musi być data montażu , przebieg samochodu w dniu montażu , numer VIN pojazdu oraz pieczątka serwisu montującego. Jeżeli ASO stwierdzi wadę części w ramach gwarancji wymienia ją na nową i Pan za to nie płaci. Jeżeli jednak podczas diagnozy serwis stwierdzi że część nie jest wadliwa tylko usterka jest gdzieś indziej Pan płaci za diagnozę samochodu i część nie zostaje wymieniona. Jeżeli odesłał Pan do nas część która została zdemontowana z samochodu nie mamy podstaw aby określić czy to jest część którą my wysłaliśmy czy część która była zamontowana wcześniej. Koncern aby uchronić się przed sytuacją odsyłania części z demontażu lub wymieniania części na próbę ( a może ta jest wadliwa) zabezpieczył się i nie ma możliwości reklamacji części bez diagnozy jej w autoryzowanym serwisie odpowiednim oprogramowaniam aby w 100 % stwierdzić wadę danej części. Tak więc nie mamy podstaw do przyjęcia zwrotu/reklamacji. Podsyłam również warunki reklamacji : lata Dotyczy reklamacji z tytułu rękojmi lub braku zgodności towaru z umową Rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez prawo Dodatkowe informacje Nie ponosimy odpowiedzialności za nieodpowiednie wykorzystanie bądź nieodpowiednie dobranie część do samochodu. Jeśli nie jesteś pewien dopasowania części skontaktuj się z nami. Zakupiony u nas towar można reklamować w sieci ASO VW/AUDI/SKODA na podstawie dokumentu zakupu. W razie reklamacji prosimy o kontakt. Do jej rozpatrzenia niezbędny jest dokument zakupu oraz dokument potwierdzający montaż - fakturę wystawioną przez zakład mechaniki pojazdowej z wyszczególnieniem nr nadwozia, daty, aktualnego przebiegu auta. W przypadku otrzymania uszkodzonej części podstawą reklamacji jest protokół szkodowy spisany przez kuriera w momencie dostarczenia przesyłki. Mając taki protokół prosimy o kontakt w celu dalszej interwencji. Proszę o pomoc w sprawie czy to działanie jest zgodne z prawem , że kupując u sprzedającego musiałbym jechać do serwisu ASO który nie sprzedał mi tej części i walczyć o reklamacje. Dodatkowo część zamontowałem sobie sam gdyż mam ukończoną szkołę mechaniczna potwierdzona dyplomem a oni oczekują papierka z warsztatu w którym nie byłem gdyż sam posiadam odpowiednią wiedzę i doświadczenie potwierdzone dyplomem ukończenia szkoły mechanicznej. Pozdrawiam proszę o informację jak mam się odnieść do tej sytuacji.

oznacz moderatorów
38 ODPOWIEDZI 38

LEW433
#21 Demiurg#

Ale on nie musi reklamować na gwarancji i nie kupił chyba części z z ASO.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 ale ja nie twierdzę że to reklamacja na gwarancji. Ma taki zapis 

Autoryzowany serwis ma obowiązek przyjąć samochód i dokonać diagnozy zgłoszenia i jeżeli stwierdzi że zakupiona u Nas część jest wadliwa wymienia ją na nową.

Czyli pewnie jest oficjalnym dystrybutorem i ma z producentem umowę na naprawy reklamacyjne / gwarancyjne i odsyła na serwis auto z zamontowaną częścią do serwisu dealera bo producent ma z kolei umowę na naprawy z nim czyli przyspiesza proces bo auto ma jeździć a nie stać i czekać. Z drugiej strony zapisów ustawy nie odniesiesz dosłownie do samochodu bo to ty musisz dac auto na warsztat a warsztat do ciebie nie przyjedzie więc ty udostępniasz auto serwisowi oddajac je do warsztatu serwisu. Samej części też nie sprawdzisz bo nie masz auta wiec do czego wpakujesz część by dowiedzieć się czy działa? @BlackBox321 wg mnie powinieneś udostepnić auto serwisowi. Napisz do sprzedawcy zapytanie mieszkam tu i tu gdzie jest najbliższy serwis gdzie mam auto zostawić? Jak powie że jakikolwiek dowolny etc to jedziesz zostawiasz stwierdzają usterke lub nie dostajesz fakturę płacisz i przedstawiasz sprzedawcy pod nos o zwrot kasy jesli część jest wadliwa bo jeśli nie jest a ty skopałeś montaż albo masz uszkodzone w aucie coś co nie pozwala tej części działać jak trzeba to ponosisz koszty sam

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ja nie twierdzę że nie ma takowego zapisu, pytanie czy takowy może być?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

I tak będziesz musiał zrobić diagnostykę u ich serwisanta. To że ty masz papier nie oznacza że masz jeszcze doświadczenie zawodowe a ze umiesz to jeszcze inna bajka. Przebieg auta masz na przeglądzie o ile nie latasz tirem codziennie po europie to tam nie powinieneś mieć narąbane tyle km między datą przeglądu a zakupu by tą część 10x zużyć. 

oznacz moderatorów

BlackBox321
#7 Wielbiciel#

@az1rael  Rozumiem tylko czemu ja mam tracić swój czas na jazdę do aso gdzie ja dostałem wadliwą część + nie było wspomniane nic na temat utraty gwarancji jeśli ja sobie tą część założę sam. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@BlackBox321 w przepisach masz że musisz udostępnić wadliwą część do ekspertyzy skoro część jest eleme tem całości i bez reszty nie można sprawdzić czy i dlaczego nie działa to sprzedawca udostępnia ci mozliwość sprawdzenia w aso widocznie ma z producentem umowę nie zgłosisz sie do aso reklamacja odrzucona bo nie udostępniłeś towaru do reklamacji.

oznacz moderatorów

BlackBox321
#7 Wielbiciel#

@az1rael Czyli rozumiem , że jak odeślą mi Część mam jechać z nią do aso szkoda tylko,  że jedno z drugim się wyklucza bo nie jest napisane , że nie mogę sam wymienić tej części bo utrace gwarancję i nie mam potwierdzenia wymiany bo ją sam wymieniałem

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Daj link di tej oferty na której kupiłeś tą cześć.

oznacz moderatorów

BlackBox321
#7 Wielbiciel#

@LEW433  https://allegro.pl/oferta/magnes-fazy-rozrzadu-06l109259d-oryginalny-12832312643

Jeśli jestem w jakimś błędzie proszę wyprowadźcie mnie z niego. 

oznacz moderatorów

-PRORIDE-
#12 Orędownik#

w przypadku zakupu oryginalnych części z ASO zapis o montażu w autoryzowanym serwisie i utracie gwarancji stosują wszyscy producenci aut

Dobra furtka do ograniczenia zwrotów. Ciekawe czy na akcesoria oryginalne też są takie wymagania. Zamówię wycieraczki na szybę i nie będą pasować to trzeba udać się do serwisu ASO aby zobaczyli czy nie zamówiłem towaru na próbę 😀 Na Allegro raczej nie powinny obowiązywać tak rygorystyczne przepisy ASO.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@BlackBox321   Nie musisz jeździć do ASO, skoro masz potrzebne kwalifikacje to zakładasz Jednosobowa działalność i sam potwierdzasz prawidłowośc montażu czy co tam potrzeba.

Chyba rozumiesz jak to widzą ustawodawcy, nic samemu,  robotnik do roboty, chłop do gn###, i świat doskonale podzielony, każdy wie gdzie jego miejsce.

Nie bądź antyspołeczny, podporządkuj się...

 

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@BlackBox321 

Art. 43d ust. 6 ustawy o prawach konsumenta:
"Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt".

Sprzedający ma prawo zlecić serwisowi dokonanie naprawy lub wymiany. W przypadku zamontowanej części samochodowej nie można oczekiwać, że naprawa lub wymiana zostaną przeprowadzone w dowolnym miejscu. Od sprzedającego będziesz mógł domagać się zwrotu kosztów dojazdu do serwisu, zgodnie z art. 43d ust. 4 zd. 2: "Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca".

Co do zasady sprzedający nie może odmówić rozpatrzenia reklamacji z powodu niedostarczenia dokumentu potwierdzającego montaż. Może jednak odrzucić reklamację, jeśli stwierdzi, że niezgodność towaru z umową (wada) jest wynikiem niewłaściwego zamontowania części. Poinformuj sprzedającego, że nie ma podstaw prawnych do wymagania takiego dokumentu w przypadku reklamacji konsumenckiej.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@BlackBox321 @br. @_Likos_ 

Zajrzałam do dyrektywy źródłowej 2019/771 i okazuje się, że implementacja przepisu unijnego do naszej ustawy jest (mówiąc delikatnie) nieprecyzyjna.

Art. 14 ust. 3 dyrektywy:

"W przypadku gdy naprawa wymaga usunięcia towarów, które zostały zainstalowane w sposób zgodny z ich specyfiką i przeznaczeniem przed ujawnieniem się braku zgodności z umową, lub w przypadku gdy ma zostać dokonana wymiana takich towarów, obowiązek naprawy lub wymiany towarów obejmuje usunięcie towarów niezgodnych z umową oraz instalację wymienionych lub naprawionych towarów, lub poniesienie kosztów związanych z tym usunię­ciem i instalacją".

Według mnie, przepis ten nie wyklucza możliwości demontażu wadliwej części i montażu naprawionej lub wymienionej przez konsumenta. Tym bardziej, jeśli konsument posiada odpowiednie przygotowanie zawodowe i wiedzę fachową.

Obawiam się, że ciężko będzie zmienić stanowisko sprzedawcy. Wymogi, które narzuca, są sygnałem, że w przypadku ich niespełnienia po prostu odrzuci reklamację.

@BlackBox321 Możesz poprosić o poradę prawnika na infolinii konsumenckiej 22 266 76 76 albo skontaktować się z rzecznikiem praw konsumenta.

oznacz moderatorów

vonNogay
#17 Koryfeusz#

Przecież te teksty, ze do reklamacji potrzebne są jakieś faktury zakupu lub pieczątki od mechanika i jechanie do ASO w celu sprawdzenia prawidłowości montażu, to klauzule niedozwolone.
Skontaktuj się z UOKiK.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@vonNogay możliwe, ale w takiej sytuacji wszystkie ASO stosują przepisy niezgodne z obowiązującym prawem i to już od wielu lat. Aż dziw bierze, że nikt się tym nie zainteresował wcześniej ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

vonNogay
#17 Koryfeusz#

@mikeza no nie wiem, może być tak, że większe firmy łamią pewne prawa konsumenta, bo ewentualne kary z tym związane są niezbyt dotkliwe i im się opłaca spławiać w ten sposób klientów.

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

32 lata pracuje w tym motobałaganie. ASO i ALLEGRO to dwie instytucje, które mają własne regulaminy i beton po drugiej stronie kwadratogłowych. W ASO siedzą ludzie po szkoleniach na cyborga. Nigdy nie udało mi się zwrócić części bez awantury i kopania w drzwi.

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@vonNogay ale to są warunki gwarancji a nie rękojmi 😉 

oznacz moderatorów

vonNogay
#17 Koryfeusz#

@sl-aw-ek sprzedawca pisze: "Warunkami realizacji reklamacji i gwarancji", co sugeruje, że ta reklamacja jest z innego tytułu niż gwarancja.

oznacz moderatorów