Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Dnia 12.07 zgłosiłem poprzez "dyskusje" reklamację obuwia. Rozkleiło się. Sprzedający kazał wysłać buty na mój koszt. Wiem, że nie musiałem, ale nie chciałem się wdawać w niepotrzebne dyskusje. W formularzu zaznaczyłem "wymiana". Po odebraniu przesyłki 16.07 napisał, że od tego dnia ma 14 dni na rozpatrzenie, ale wyślę buty do rzeczoznawcy itd. Ogólnie ma bardzo złe opinie w sieci, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamację. Podejrzewam, że buty były nieoryginalne. Przepraszam za chaotyczne zdania, w pracy jestem 😝 Tu moje pytanie do Was. Czternaście dni kalendarzowych od 12 lipca czy od momentu koedy odebrał obuwie? Tj. 16 lipca? Dziękuję z góry 😘
@cieszyn5 Termin zaczyna swój bieg o północy dnia następującego po dniu w którym złożono reklamację.
Jeśli 14 dzień przypada na dzień wolny od pracy to liczy się kolejny dzień roboczy.
Tzn. 13 lipca?
Termin zaczął swój bieg 13 lipca a upłynął 26 lipca.
Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
@komis-bell Liczą się dni kalendarzowe. Nie ma znaczenia, czy ostatni dzień będzie dniem wolnym od pracy.
Tutaj @komis-bell ma rację. W art 115 KC mamy: "Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.".
@pecela Faktycznie. Dobrze by było, jakby do art. 111 § 1 ustawodawca dodał zastrzeżenie.
No to mu się termin kończy . Swoją drogą nie wydawało ci się że cena ich była niższa od rynkowych i coś tu nie gra. Zawsze przed zakupem należy pytać sprzedawcę przez Centrum wiadomości i mieć podkładkę w razie potrzeby.
Cena była rynkowa 379 zł.
@cieszyn5 zazwyczaj w 14 dniu dyskusji bot wysyła zapytanie czy problem został rozwiązany więc należy albo dalej rozwiązywać, zakończyć lub zaznaczyć nie rozwiązanie
@cieszyn5 No tak, termin decyzji o uznaniu reklamacji upłynął ale skoro zażyczyłeś sobie "wymianę" no to musisz poczekać aż sprzedający sprowadzi odpowiednie buty.
Wypadało by w dyskusji zmienić żądanie i napisać że chcesz teraz zwrot pieniędzy.
Możesz też czekać kiedy będzie dostawa lub naprawa starych butów.
I jeszcze jedno: w przypadku wymiany sprzedający nie ma obowiązku dostarczenia nowych butów, mogą być używane analogicznie jak te które mu wysłałeś.
Tak. Zażyczyłem sobie, bo mam do tego prawo. Nie zażyczyłem sobie zwrotu pieniędzy, bo w przypadku reklamacji, można początkowo żądać albo wymiany, albo naprawy. I jeszcze jedno. Dokształć się jak chcesz komuś doradzać. Nie pozdrawiam