Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Kupiłem sprzęt elektroniczny z gwarancją, nowy zafoliowany od osoby prywatnej. Urządzenie otrzymałem, natomiast Pani niekoniecznie chce przesłać fakturę, która byłaby podstawą reklamacji w sklepie.
Początkowo zapewniała że dołączy do paczki, nie ma żadnego problemu. Przedmiot już przeze mnie został odpakowany, natomiast brak tej faktury... Co mogę w tej sytuacji zrobić?
@Kubajtk a czy kontaktowałeś się ze sprzedającą już po odebraniu przesyłki? Być może to niedopatrzenie, jeśli faktura miała być w przesyłce i dośle do Ciebie fakturę.
Tak, tak - oczywiście. Kontaktowałem się już kilkukrotnie. Faktura miała do mnie dotrzeć tydzień temu, później w weekend. Dzisiaj już Pani niestety nie odpisuje.
Tak będę musiał zrobić - poczekam jeszcze trochę. Jak Pani się nie odezwie, rozpocznę dyskusję.
@la_nika Dziękuje za pomoc!
@Kubajtk Pytanie zasadnicze - czy w treści oferty było zawarte, że sprzedający zobowiązuje się do przekazania wraz ze sprzętem faktury za zakup?
Tak, specjalnie zadałem pytanie, czy Pani wysyła fakturę również. Odpowiedź była twierdząca, bez przeszkód.
@Kubajtk Pytanie pytaniem ale czy w treści oferty było napisane, że faktura jest częścią zestawu?
Jeśli nie było takiej informacji bezpośrednio w ogłoszeniu to prawdę mówiąc nie ma podstaw aby żądać jej dosłania i otwierać dyskusję. Sprzedający mógł równie dobrze napisać w wiadomości, że prześle Ci gratis różowego słonia z porcelany ale jeśli nie było tego bezpośrednio w ofercie to nie ma podstaw aby się tego domagać.
Nie zrozum mnie źle - uważam, że sprzedający jeśli napisał Ci, że fakturę prześle to powinien to zrobić ale nie widzę podstaw aby się tego domagać jeśli nie było tego w ogłoszeniu.
Pokaż link do zakupionej oferty.
@la_nika Jak to właściwie wygląda?
@komis-bell w treści oferty chyba nie było, stad dopytywałem prywatnie. Przecież prywatna rozmowa jest uzupelnieniem lub utwierdzeniem się w pewnych faktach, dlaczego nie może stanowić to podstaw do tego aby się tego domagać? Czyli jeśli sprzedam odkurzacz i nie napisze ze w zestawie jest rura, następnie jej nie wyślę, to MOGĘ ja wysłać do kupujacego, ale nie muszę? Chyba nie tak to powinno wyglądać.
@kostas11 dzięki, jeśli nie otrzymam pewnie tak będę musiał zrobić.
@Kubajtk Mówię tylko o tym, że obowiązują pewne zasady. Istotne i co najważniejsze wiążące dla obu stron jest to co znajduje się w treści oferty - zarówno w opisie i na zdjęciach.
W wiadomościach można sobie obiecywać przysłowiowe złote góry ale na koniec dnia to jest tylko rozmowa i nie jest ona częścią oferty.
Ja doskonale rozumiem Twój punkt widzenia i uważam, że sprzedający powinien Ci wysłać tą fakturę.
Kwestia jednak jest taka, że jeśli nie było tego w treści oferty to nie masz tak na prawdę podstaw aby otwierać dyskusję i domagać się od sprzedającego czegoś co nie znajdowało się bezpośrednio w ofercie.
@Kubajtk napisz sprzedawcy że jak nie podeśle faktury, to w przypadku reklamacji będziesz składał jemu 🙂 a swoją drogą lepsza reklamacja z tytułu rękojmi sprzedawcy niż z tytułu gwarancji gwarantowi bo tu zasady ustala karta gwarancyjna ( przeważnie jest mniej korzystna, koszt dostawy towaru do serwisu na Twój koszt, brak określonego czasu na naprawę itp. )