Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Jest ze mną następująca sytuacja. Kupujemy w Allegro jako osoba prawna. Zawsze wybieramy Kupców, którzy wystawiają fakturę, ponieważ na całym świecie jest to dokument księgowy uzasadniający zakup. Mamy sytuację, w której kupiliśmy towar, a handlowiec robi wszystko, aby nie wystawić nam faktury, uzasadniając, że wystawia fakturę tylko z polskim numerem NIP. To absurd, ale mimo to nie opisał tego w swoim profilu czy reklamie, a jedynie ma możliwość wystawienia faktury. Często mamy problem z fakturami, ponieważ jesteśmy zarejestrowani w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej i nie jesteśmy zarejestrowani pod NIP i nie jesteśmy płatnikiem NIP Nasza firma nie jest zarejestrowana na podstawie tego prawa i nie figuruje w europejskich rejestrach , w związku z tym na fakturze należy doliczyć - 23% NIP. Stwarza to dla nas duże problemy. Z 10 zamówień pięć musi być szczegółowo spisanych, dopóki nas nie zrozumieją i nie wystawią nam faktury. Więc dla kupca, o którym mowa. Potknął się. Na początku napisaliśmy wiadomość, ale po tym, jak dowiedzieliśmy się, że narzekał, oczywiście miał inne przypadki, więc otworzyliśmy dyskusję. Niestety Allegro nie udzieliło żadnej pomocy. Ich odpowiedzi brzmiały:
„Kupujący zażądał faktury na:
S .... E ........ LTD
NIP: ............
Wystawienie faktury musi zostać wyjaśnione przez rząd.
W przypadku braku zrozumienia w tym dążeniu, Rząd może zasięgnąć porady w naszym własnym biurze danych.” Jeśli kupujący ma jakiś wpływ, sugeruję zwrócenie się do instytucji/firm wyspecjalizowanych w tym obszarze, np. doradców ds. danych, np. biuro rachunkowe.” Brak pomocy ze strony Allegro: Al. informuje, że wystawia fakturę. Musi znać lokalne i europejskie prawo i wystawić fakturę. „Bez pomocy i zastanawiałem się jak uzasadnić koszty i dokumenty księgowe. czy chcę spódnicę z Allegro czy zwrot pieniędzy. ale faktura, to do Ciebie należy wyjaśnienie, jak postępować z takimi sytuacjami w przyszłości i naleganie, aby Allegro broniło moich interesów.
Takich kupujących to od razu na czarną listę
Dzień dobry. Dziękuję za odpowiedź. Dealer przysłał nam część, która była w 100% sprawna i umieściliśmy ją w aucie, do którego została zakupiona. Umieściliśmy Kupca na naszej liście nieuczciwych Kupców. Przejrzeliśmy ostatnie recenzje na jego temat i są inne skargi z jego strony. Dealer nie wystawił faktury na zakupioną przez nas używaną część samochodową, o którą wcześniej prosiliśmy w naszym zamówieniu. Kupiec ogłosił w swoim ogłoszeniu, że wystawia fakturę. Poprosiliśmy Allegro o pomoc, ale Allegro nie udzieliło ostatecznej odpowiedzi. Przeciwnie, bronił Kupca, który nas oszukał. W tym czasie napotykamy wiele trudności z wystawianiem faktur przez Sprzedawców na Allegro i stałą z nimi korespondencją zamiast składania zamówień w Allegro. Chcemy, aby Sprzedawcy śledzili to, co jest publikowane w ich ogłoszeniach.
@Client:102120087 Jeżeli Allegro w Dyskusji Ci nie pomogło, zamknij ją po 14 dniach jako nierozwiązaną, wystaw sprzedawcy negatywny komentarz i jeśli nie minęło jeszcze 14 dni od otrzymania przesyłki, zwróć ją sprzedającemu. Zwrot zrobisz w zakładce Moje zakupy. Sprzedający będzie zobowiązany oddać Ci całą wpłatę.
Dzień dobry. Dziękuję za odpowiedź. Po tym, jak nie otrzymałem satysfakcjonującej odpowiedzi i rozwiązania sytuacji, zrobiliśmy tak, jak radzisz, ale byliśmy obiektywni i Dealer faktycznie przesłał nam działającą część, którą włożyliśmy do naszego samochodu, ale nie była poprawna z wystawieniem dokumentów księgowych. Allegro to platforma, w której uczestniczą kupcy z całego świata. Wierzymy, że po ogłoszeniu / opublikowaniu, powinieneś być przynajmniej świadomy lokalnego i europejskiego prawa lub w przypadku, gdy nie masz jasności co do tego, co można określić granicami, w których możesz wypełnić swoje zobowiązania. Jako kupujący w pełni stosuję się do polityki Allegro. Niedopuszczalna jest praca z kimś, kto nie przestrzega zasad. Większość rzeczy trafia do nas po zapowiedzianym 14-dniowym okresie zwrotu, a nawet czasami koszty transportu są droższe niż zakupiony przez nas towar. Dziękuję za Twój czas.
" powinieneś być przynajmniej świadomy lokalnego i europejskiego prawa lub w przypadku"- Pracownicy Allegro nie są świadomi Polskich norm i przepisów jeżeli chodzi o faktury spoza UE. Mało tego istnieje sposób aby za Pomocą oszukiwać ludzi na formułkę "Wystawiam fakturę VAT" - a pseudo doradcy w sporze wysyłają do pomocy prawnej. W moich sporach to można prosić o pomoc Allegro w sporze i nikt nie śmie zabrać głosu zgodnie z obecnym prawem.
Dziękuję za Twój czas. Siedziba firmy znajduje się w Unii Europejskiej. Nie chodzi tu o eksport do krajów trzecich, cła, akcyzę itp. Unia Europejska ma wspólny rynek. Najczęstszym problemem jest to, że nie jesteśmy zarejestrowani do VAT, ponieważ nie osiągnęliśmy jeszcze limitów rejestracji. W przypadku, gdy osiągniemy zakupy powyżej 20 000 euro z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej przez 1 rok kalendarzowy, będziemy podlegać takiej rejestracji. Do tego czasu należałoby wystawić nam fakturę z naliczonym podatkiem VAT. Czy możesz podzielić się tym, jak rozwiązujesz takie spory? Jaka jest twoja praktyka?
Jeśli jesteście firmą z UE, niezarejestrowaną na potrzeby wewnątrzwspólnotowych nabyć, to sprzedawca ma obowiązek wystawienia faktury z 23% VAT.
@Client:102120087 napisz do sprzedawcy niech wystawi fakturę imienna na osobę fizyczną i po krzyku
Dzień dobry. Dziękuję za odpowiedź. Napisaliśmy wiadomość do sprzedawcy przed otwarciem dyskusji. Poprosiliśmy o fakturę od osoby prawnej. Faktura od osoby fizycznej nie działa dla nas. Fakturę z niezbędnymi danymi zamówiliśmy wcześniej w naszym zamówieniu i w przypadku, gdy sprzedawca nie miał możliwości wystawienia nam faktury lub miał wątpliwości, wystarczyło kilka wierszy, aby powiadomić nas przed wysłaniem towaru i odebrać go. pieniądze. To byłoby poprawne.
@Client:102120087 Jeżeli sprzedawca nie posiada NIP europejski nie może wystawić takiej faktury.
Dzień dobry. Dziękuję za odpowiedź. Nie jesteśmy również zarejestrowani jako płatnik VAT i nie jesteśmy płatnikiem VAT, ale nie jest dla nas problemem wystawienie faktury. Nasza firma nie jest zarejestrowana na podstawie tego prawa i nie jest zarejestrowana w europejskich rejestrach, dlatego faktura musi zawierać - 23% VAT.
dla mnie handlowiec ma rację liczy się miejsce spełnienienia świadczenia
ja uznaję, że jak ktoś kupuje na allegro to transakcja wystąpiła w Polsce
faktury dla firm w Polsce wystawia się z nip polskim
nie napisałeś jeszcze że adresem dostawy w waszym przypadku jest Polska
wystawienie faktury imiennej może narazić sprzedawcę na kłopoty ze skarbówką
teraz wszystko leci w jpk
jako kupujący by nie mieć kłopotów powinniście przygotować sobie odpowiednią interpretację prawną i okazywać ją sprzedawcom
Ja takie faktury wystawiam jako imienne z vat 23% i dołączam zawsze na nich opis, że do transakacji doszło w Polsce
mieliśmy już takich sprytków także firmy, które kupowały towar dla kontrahenta zagranicznego
bez swojego pośrednictwa - adres dostawy był podany Polska, a towar następnie z fakturą był wysyłany za granicę
przepisy są niejednoznaczne - generalnie po kilku takich transakcjach też myślę, że wystawię paragon
a kupującego @MescotCompany na czarną listę
LTD czyli GB. To jest eksport!
Procedury celne!
@Client:102120087, w tej sprawie rekomenduję konsultację z doradcą podatkowym/księgowym.
Większość sprzedających - firm wystawia FV. Dla nabywców z Polski.
Piszesz - "Często mamy problem z fakturami" czyli nie są to Wasze pierwsze zakupy na Allegro.
Wiecie dobrze, że macie problemy z FV. Czy jest jakiś problem w tym, żeby skontaktować się ze sprzedającym przed zakupem i rozwiązać tą kwestię? - myślę, że chyba nie. Wystarczy telefon przed zakupem lub kontakt na e-mail. I sprawa jest załatwiona.