anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przesyłka do mnie nie dotarła, ponieważ przekraczała wymiary, a ma status odebrana, co zrobić?

ThePangiaPL
#7 Wielbiciel#

Mam taki nietypowy problem. 7. lipca zamówiłem towar i wybrałem opcję dostawy do Żabki (dziś już wiem, że więcej tego błędu nie popełnię), jako że dość często zdarzało się, że za doręczenia tamże odpowiadały firmy kurierskie. Niestety w tym wypadku tak nie było i sprzedawca wysłał paczkę za pośrednictwem Poczteksu. 9. lipca na Allegro pojawił się status, że przesyłka została odebrana (?), poszedłem więc do Żabki i dowiedziałem się, że przesyłka jednak wcale tam nie dotarła, podobnie zresztą jak następnego dnia. 12 VII dostałem SMS-a, że paczka została przekierowana na urząd pocztowy i będzie tam leżała do 19 VII, a ze statusów paczki na stronie Poczty wynikało, że nawet nie podjęto próby doręczenia (z zewnętrznego źródła dowiedziałem się, że przyczyną było przekroczenie wymiarów paczki, w której znajdowała się tablica suchościeralna o wymiarach 60x40 cm). Tymczasem na Allegro status paczki nagle zmienił się na "przesyłka w drodze" (??). Przesyłki nie odebrałem, bo nie po to wybrałem dostawę do oddalonej od mojego mieszkania o 50 metrów Żabki, żeby iść przez centrum miasta z paczką wielkości małego dziecka. O sprawie przypomniałem sobie teraz, gdy sprawdzałem historię konta i zauważyłem, że nie otrzymałem zwrotu pieniędzy za zamówienie, tymczasem na Allegro przesyłka wisi jako odebrana (???). Teoretycznie zostało 5 dni na zwrot towaru, jak jednak mam to zrobić, skoro - zakładając, że tym razem Poczta Polska wywiązała się że swoich obowiązków - wrócił on do sprzedawcy? Miło byłoby odzyskać te 40 zł. Zamawiane było ze Smartem, jeśli robi to jakąś różnicę.

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

mdrogeria
#21 Demiurg#

ThePangiaPL Wszystko odbyło się prawidlowo , zgodnie z regulaminem Poczty Polskiej jeśli przesylka przekraczala  Maksymalne dopuszczalne wymiary: 70 x 60 x 60 cm . Punkty partnerskie w takim przypadku odmawiają podjęcia przesyłki . Wina za cały galimatias leży po stronie sprzedawcy , który nie powinien oferować tego rodzaju przesyłki wiedząc ,że paczka przekracza dopuszczalne wymiary . Teraz od Ciebie zależy czy zażądasz wykonaia umowy czy też zwrotu środków . Zrób to najlepiej w dyskusji .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@ThePangiaPL Ciebie nie interesuje, jak ta przesyłka została wysłana, jakie są statusy i co napisano w śledzeniu na stronie przewoźnik lub na Allegro. To sprzedawca odpowiada za przesyłkę do czasu jej odbioru przez Ciebie, także za jej zaginięcie i za nieprawidłowości po stronie poczty, nie przewoźnik i nie Allegro, ponieważ ze sprzedawcą zawierałeś umowę na sprzedaż rzeczy i jej dostawę. Złóż więc reklamację sprzedawcy i domagaj się ponownej, skutecznej wysyłki towaru na koszt sprzedawcy, tak abyś mógł ją odebrać w miejscu wskazanym podczas zakupu lub niezwłocznego zwrotu wszystkich kosztów. Nie zważaj na statusy, to nie jest wystarczający dowód. Sprzedawca musi Ci udowodnić wydanie rzeczy w sposób niepodważalny. Jeśli paczki nie otrzymałeś, nie zrobi tego. Otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa zgłoś w niej problem i poproś tam o pomoc pracownika Allegro. Jeżeli nie otrzymasz przesyłki lub zwrotu wpłaty, po 14 dniach zamknij Dyskusję jako nierozwiązaną i złóż wniosek o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy. Wnioski są rozpatrywane średnio w 7 dni.

oznacz moderatorów

ThePangiaPL
#7 Wielbiciel#

Ogólnie już zdążyłem zamówić towar u innego sprzedawcy, także tamtego już nie będę potrzebował. Skoro radzicie otwierać dyskusję, to tak zrobię, dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów