anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

przesyłka uszkodzona w transporcie, sprzedawca i Allegro umywają ręce

basjana
#7 Wielbiciel#

Zakupiłam brodzik, przesyłka - darmowy kurier DPD (nie smart). Brodzik mi nie pasował, zresztą był fatalnej jakości, więc odesłałam - mam zrobione zdjęcia, że być nienaruszony i prawidłowo spakowany. Sprzedawca wrócił ze zdjęciami poszarpanego pudełka i rysy na brodziku - odsyła mnie z reklamacją do DPD. Allegro umywa ręce, potwierdza, że ja mam wystąpić z reklamacją. Jeśli DPD nie uzna reklamacji (a przecież tak będzie), przysługuje mi ochrona z Allegro.

Moim zdaniem przepisy prawa przewozowego chronia mnie i to sprzedawca powinien mi zwrócić, a on występować z reklamacją. Ale Allegro zamknęło mi dyskusję, nie mam co zrobić. Co byście zrobili?

oznacz moderatorów
45 ODPOWIEDZI 45

komis-bell
#21 Demiurg#

@basjana Najprościej będzie zastosować się do zaleceń allegro i złożyć reklamację do przewoźnika. Nawet jeśli reklamacja zostanie odrzucona to najpewniej ostatecznie otrzymasz rekompensatę z Allegro Protect - bez udziału sądu, rzeczników i marnowania sobie czasu itp.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@basjana oczywiście że jest wart 1 pln porysowany bok stal zabezpieczona przed korozją czyli naruszona warstwa zabezpieczająca przed rdzewieniem emalia lub ocynk czyli po zamontowaniu prędzej przerdzewieje niż posluży i nikt tego nie kupi. W łazience masz saunę po prysznicu woda sie skrapla 

oznacz moderatorów

basjana
#7 Wielbiciel#

Plus sprzedawca twierdzi, ze teraz towar nadaje się do utylizacji, bo przyszedł uszkodzony.... nie wiem jak to możliwe, ja zapakowałam towar w folię bąbelkową, pudło i opisałam "szkło, nie rzucać" itp., a sprzedawca przysłał zdjęcie poszarpanego pudła i porysowanego z jednej strony brodzika. Twierdzi że wartość towaru teraz to 1 zł. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@basjana byś się zdziwiła co kurierzy robią z paczkami. Nie rzucać oj rzucali rzucali mi po kaskach za 1000pln inpost przejechał busem, hulajnoga dostala sie pod wózek widlowy, oleje do smażenia w puszkach mi sprasowali na naleśniki etc. Odpowiadasz za zabezpieczenie zwrotu, masz możliwość albo wybierasz kwotę zwrotu pomniejszoną albo skladasz reklamację do przewoźnika i za 30dni się wyjaśni co na to przewoźnik. Jedyne co sprzedawca musi to udostępnić ci protokół szkody do reklamacji. Składasz ją do 7 dni od odebrania paczki 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@basjana Odstąpiłaś od umowy, towar nie jest Twój, odesłałaś produkt ( Ty odpowiadasz za produkt ) do wydania, i teraz pytanie sprzedawca odebrał produkt bez zastrzeżeń czy spisał protokół szkody ???

Jak ma protokół to Twój problem i składaj reklamację, jak nie ma protokołu to problem sprzedawcy i powinien Ci oddać kasę !!!  

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 sprzedawca nie ma problemu dał kupującej wybór albo pomniejszony zwrot albo reklamacja nadawcy w dpd niech jeszcze powybrzydza poczeka to odrzucą reklamacje po uplywie 7 dni od odebrania paczki. Sprzedawca nic nie musi sporządzać skoro kupująca nie potrafi się okreslić czego chce sprzedawca ma 14dni na zwrot czyli nie okresli że sklada reklamację nie będzie protokolu a zwrot za brodzik z uszkodzoną powłoką który zaraz od użytkowania zardzewieje wyniesie 1 pln. Dowody są w dyskusji dla sądu który skutecznie naprostuje kupującą że według prawa odpowiada za zabezpieczenie zwrotu tak by wrócił cały i nienaruszony 

oznacz moderatorów