anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

rękojmia po gwarancji

MAMY ROZWIĄZANIE!
aga_tekla_nuka
#7 Wielbiciel#

Kupiłem syntezator, który był naprawiany w ramach gwarancji. Jest niewiele po zakończeniu gwarancji, a usterka, ta sama, pojawiła się. Chcę skorzystać z prawa rękojmi, na dowód, że produkt był wadliwy mam chociażby to, że zgłaszałem reklamację. Co mogę z tym zrobić? Czy prawo rękojmi zostanie uznane przez Allegro? (Zgłosiłem sprawę)

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17
kostas11
#21 Demiurg#

@aga_tekla_nuka a co to zakup od Allegro ? rozumiem że zakup B2B skoro mowa o rękojmi ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów
aga_tekla_nuka
#7 Wielbiciel#

sprzedawca-konsument

z tego co wiem, konsument ma prawo do zgłoszenia rękojmi, jeśli sprzęt był wadliwy, tak jak wspominam, był oddany do reklamacji, prawo konsumenta do rękojmi trwa 5 lat

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@aga_tekla_nuka nie ma przy zakupie konsumenckim rękojmi, jest tylko niezgodność z umową i trwa 2 lata od wydania 🙂

w 2023 roku zmieniła się ustawa konsumencka a i tak nigdy nie było 5 lat 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
aga_tekla_nuka
#7 Wielbiciel#

czyli nic nie da się zrobić?

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@aga_tekla_nuka jak minęło 2 lata to nic nie zrobisz 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

najpierw na moje pytania odpowiedź to ci udzielę informacji czy się coś da czy nie zrobić

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@az1rael przecież wcześniej pisała sprzedawca-konsument

________
Κώστας
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

kupiłeś od firmy czy osoby prywatnej? kiedy był zakup?

oznacz moderatorów
aga_tekla_nuka
#7 Wielbiciel#

od firmy, ponad dwa lata temu

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@aga_tekla_nuka  rękojmia wygasła- trwa dwa lata. Natomiast sprawdz zapisy karty gwarancyjnej. Często sie zdarza że jeśli w trakcie gwarancji jest jakaś usterka to ta gwarancja jest przedłuzana- ale wyłącznie na ponowne wystąpienie danej usterki.

Wiec jeśli wystepuje ponownie ten sam problem warto to sprawdzić . W przeciwnym razie tylko płatna naprawa

oznacz moderatorów
aga_tekla_nuka
#7 Wielbiciel#

no własnie była usterka, zgłaszałem do firmy reklamację, ok. rok temu, teraz ta sama usterka wystąpiła

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@_Likos_ to zakup B2C więc nie ma żadnej rękojmi 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

jak minęły dwa lata od zakupu to wszelkie roszczenia co do naprawy i wymiany wygasły, chyba że zgłosiłeś reklamację zanim te 2 lata od daty zakupu minęły wtedy powinien ją jeszcze rozpatrzyć 

oznacz moderatorów
aga_tekla_nuka
#7 Wielbiciel#

tylko że po naprawie gwarancyjnej, termin gwarancji wydłuża się

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@aga_tekla_nuka to pisz do gwaranta jak Ci przedłużył gwarancję, sprzedawca odpowiada do 2 lat od wydania towaru 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
aga_tekla_nuka
#7 Wielbiciel#

gwarant ma w dupie przyzwoitość i przepisy, zgłoszę sprawę na UOKiK, powiatowego nawet

raz powiedzieli, że działa odesłali, włączam pod głosnik, nie działa, to znów, oni faktycznie nie działa, coś tam naprawili, teraz znów to samo, nawet jak sam gdzieś będę musiał do naprawy, to zrobię im zamieszanie, i to niezłe

 

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@aga_tekla_nuka  warunki gwaracji zawsze ustala gwarant. Może być przedłużana ( czesto jest) ale nie musi. Musisz odnaleźć i poczytać karte gwarancyjną. W ostateczności jesli to jakaś renomowana marka - skontaktowac sie z producentem. Czasem producent może coś zrobić w ramach działań proklienckich i dbania o własną marke. Warto próbowac

oznacz moderatorów