Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam!
Klient kupił w mojej firmie zegarek, który po niedługim czasie (kilka tygodni) użytkowania uszkodził. Została założona dyskusja przez Allegro z żądaniem rękojmi na wymianę zegarka na nowy lub zwrot całej kwoty z tytułu "wada materiału".
Właśnie odebraliśmy przesyłkę z zegarkiem, który ma bardzo głęboką rysę na szkle, a cała obudowa zegarka jest w mikrorysach - co świadczy o bardzo intensywnym użytkowaniu. Klient twierdzi, że zegarkiem nigdy nie uderzył, że użytkował go w sposób normalny.
Chciałbym prosić o podpowiedź bardziej doświadczonych osób w ramach tego typu roszczeń dotyczących rękojmi. Nie mamy możliwości wymienić szkiełka, ponieważ jest ono niedostępne, a cały zegarek jest tak porysowany, że nie nadaje się do odsprzedaży nawet po obniżonej cenie. Uważamy, że klient uszkodził zegarek i próbuje na nas wymusić zwrot pieniędzy dlatego chcemy to odrzucić. Jak wielu przedsiębiorców wie prowadząc firmę chcemy uniknąć kłopotów i angażowania czasu na studiowanie skomplikowanego prawa, ale nie możemy godzić się na tego typu wyłudzenia - dystrybutor odrzuca naszą reklamację i powołuje się na uszkodzenie mechaniczne, które nie podlega gwarancji, dlatego oddając kupującemu pieniądze zostaniemy stratni z zegarkiem, którego nie możemy naprawić i co za tym idzie sprzedać dalej.
Proszę o podpowiedź jak w tej sytuacji zadziałać, żeby to miało ręce i nogi z prawnej strony widzenia.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!
@JubilerZielinscy jak masz to na piśmie "dystrybutor odrzuca naszą reklamację i powołuje się na uszkodzenie mechaniczne" odrzuć reklamacje dołączając pismo 9d dysrybitora
@JubilerZielinscy jak to zakup konsumencki to nie ma rękojmi od 1 stycznia 2023 r. jest niezgodność z umową, a uszkodzenia mechaniczne pod to nie podchodzą co sam stwierdziłeś 😄
Odrzuć reklamacje, uzasadnij i tyle 🙂