Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, 30.11.2020 kupiłam odkurzacz ręczny pionowy. Kilka dni temu podczas zwyczajnego użytkowania stopił się bok szczotki tak że naped wychodzi bokiem. Nie ma już gwarancji bo wynosiła 12 m-cy. Czy w takim razie mogę reklamować go w ramach rękojmi (było podane 24m-ce)?
@asiorek2501 marne szanse 😞 rękojmia jest 2 lata ale do roku domniema się że wada tkwiła w produkcie powyżej roku to Ty musisz udowodnić że produkt był felerny, a nie przegrzany ? filtry nie zapchane itp. ciężko będzie po takim czasie użytkowania coś udowodnić, ale zawsze możesz wysłać na reklamację z tytułu rękojmi dwa lata mija za 9 dni 😄
@asiorek2501 Możesz ale po 12 miesiącach to na tobie spoczywa ciężar udowodnienia, że do awarii doszło z winy wady tkwiącej w produkcie a nie np. jakiegoś czynnika zewnętrznego lub niewłaściwego użytkowania jak przepięcie sieci elektrycznej, zapchanie i przegrzanie itp.
@asiorek2501 z jakiego powodu gwarancja była 12 miesięczna skoro na nowe produkty obowiązuje 24 m-ce ??... hmmm ....znam odpowiedź , ale napisz to TY .
@mdrogeria przecież to gwarant określa ile daje gwarancji, domyślnie jest 24 mc ale pod warunkiem że nie określi tego w karcie gwarancyjnej 🙂
@asiorek2501 Tak możesz ale: W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu – np. jest wynikiem zastosowania materiałów niskiej jakości, nieprawidłowej produkcji czy też niepoprawnej instrukcji obsługi lub konserwacji. Na poparcie swoich twierdzeń może (ale nie musi) skorzystać z pomocy specjalistów, w tym z opinii i analiz niezależnych rzeczoznawców.