anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja - brak kontaktu z sprzedającym

pleban111
#7 Wielbiciel#

Witam,

Mam problem z sprzedającym, mianowicie zakupiłem zakrętarkę udarową (aukcja 7509433778) pod konkretną robotę. Niestety praca mi się przesunęła w czasie o kilka miesięcy a urządzenie leżało zapakowane fabrycznie na półce. Niestety podczas prac okazało się że jest niesprawne, wobec czego po kontakcie z sprzedającym [edycja] zostało ono odesłane jako reklamacyjne (ok 3 tyg temu). Od tamtego czasu kontakt z sprzedającym się urwał, brak odpowiedzi ma maila, telefony głuche itp.

Jak mogę wpłynąć na rozwój sytuacji? Na obecną chwilę czuje się oszukany przez sprzedającego.

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

xyz96
#21 Demiurg#

Trzymaj się takiej wersji, że złożyłeś reklamację na podstawie rękojmi - to obowiązkowa dla firm dwuletnia ochrona wynikająca z ustawy. Jeśli po przyjęciu reklamacje na podstawie rękojmi sprzedawca nie ustosunkował się do niej w ciągu 14 dni, jest ona z mocy prawa uznana i sprzęt musi być bezpłatnie naprawiony, wymieniony lub musisz otrzymać zwrot wszystkich kosztów.

Rozpocznij ze sprzedającym Dyskusję przez Allegro aby wyjaśnić problem, będzie miał 24 godziny na odpowiedź, a gdy to nie nastąpi, do Dyskusji włączy się pracownik Allegro, który ponagli sprzedawcę. W Dyskusji możesz też poprosić pracownika o pomoc gdy sprzedawca odpowie, ale nie będzie chciał załatwić sprawy zgodnie z zasadami.

Dyskusję na Allegro otworzysz tu; https://allegro.pl/dyskusje/nowa

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/jak-rozpoczac-dyskusje-i-wyjasnic-prob...

Gdyby to nie pomogło, skontaktuj się z najbliższym rzecznikiem konsumentów - skutecznie pomoże bezpłatnie.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96, mi się wydaje, że rękojmia to tylko zwrot kosztów, a naprawa/wymiana to gwarancja 🙂

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@pleban111, nie podajemy loginów sprzedających 🙂 @_HolaOla_ 🤗

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@pleban111 Zgadzam się z @xyz96, najlepszym rozwiązaniem w tej chwili będzie rozpoczęcie dyskusji ze Sprzedającym. 

@konto zamknięte Dzięki, poprawione. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Przecież to idealna sytuacja - niech Sprzedawca dalej nie odpowiada na reklamację

- jeżeli nie odpowiedział w terminie ustawowym to ją uznał (nie ma obowiązku odpowiedzi na reklamację)

więc tu jesteś na plus

więc nie musisz się czuć oszukany

oznacz moderatorów

pleban111
#7 Wielbiciel#

Dzięki za porady. Niestety dyskusji nie mogę uruchomić gdyż minęło 180 dni od zakupu. Cóż z tego że sytuacja na plus tj. reklamacja uznana jeśli sprzedający będzie temat przeciągał, nie odpowiadała na próby kontaktu itp a nawet nie odeśle urządzenia...

Czyżby fakrycznie został tylko rzecznik praw konsumenta?

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@pleban111 Kontaktuj się z Allegro w tej sprawie przez formularz, działa podobnie jak dyskusja. https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@pleban111 Otrzymałeś od nas wiadomość mailową w tej sprawie, więc sprawdź proszę skrzynkę pocztową i postępuj według instrukcji, które przekazał Ci nasz pracownik.

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Czy to zakup konsumencki? 

oznacz moderatorów

pleban111
#7 Wielbiciel#

Tak. Zakup konsumencki. Tyle lat kupuję na allegro ale taka sytuacja spotyka mnie pierwszy raz.

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów