anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja/ gwarancja/ rękojma

Techno_Inside
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,
Od blisko ośmiu miesięcy borykam się z dużym problemem od strony oficjalnego serwisu Asus jak i stanowiska sklepu od którego kupiłem telefon. Po około 1,5 miesiąca zauważyłem, że telefon restartuje się bez powodu. Najczęściej kiedy po prostu sobie leży, w nocy, w ciągu dnia w czasie bezczynności. W bardzo dużym skrócie telefon był już wysłany do serwisu łącznie 6 razy (do oficjalnego serwisu jak i do xkom, bo o nim tutaj mowa min.). Serwisy ciągle spychają winę, że telefon restartuje się z powodu aplikacji które zainstalowałem i nieprawidłowego użytkowania urządzenia. Ciągle dostawałem odmowę reklamacji, ponieważ "nie wykryto problemu". Dopiero kiedy zacząłem zapisywać logi, notować każdy crash systemu z dokładną datą i godziną i ponownie wysłałem urządzenie wraz z materiałami, podjęto decyzję o wymianie płyty głównej. 
Telefon wrócił do mnie i pojawił się kolejny problem, ponieważ zauważyłem na środku ekranu wyraźną jasną plamę wskazującą na rozlane pixele (czy co tam mogło się stać- nie znam się). Nie zdążyłem nawet sprawdzić czy telefon już działa prawidłowo, tylko od razu sporządziłem dokumentację zdjęciową i wysłałem do xkom (poprzez dyskusję allegro), z informacją że absolutnie nie przyjmuje telefonu w tym stanie. Po czym odesłałem go z powrotem.  Od xkom otrzymałem informację, że moja reklamacja jest odrzucona i telefon jedzie do oficjalnego serwisu.  Dziś (29.08) po półtora tygodnia od kiedy telefon pojechał na weryfikację, zadzwoniłem do obu serwisów z pytaniem czy są podjęte jakieś kroki. Ani xkom, ani asus nie chce mi udzielić żadnych informacji i w tej chwili nie mam pojęcia co mam robić. UOKiK rozkłada ręce ponieważ mam JDG i telefon wziąłem na FV tym samym "nie jestem konsumentem".
Na początku chciałem żeby naprawili, po tym jak telefon wracał stwierdziłem że serwisy nie radzą sobie z problemem i poprosiłem o wymianę urządzenia na  nowe, dalej reklamacje odrzucane bo nie widzą podstawy w kolejnym kroku skorzystałem z prawa rękojmi, ponieważ żadne ruchy od strony serwisu nie przynoszą skutku, a telefon finalnie wraca do mnie w jeszcze gorszym stanie.
Podsumowując telefon podróżuje 8 miesięcy po serwisach nie z mojej winy. Ja jako klient musiałem udowodnić serwisowi, że jest problem wysyłając plik z logami, a umówmy się, nie ja jestem od weryfikowania problemu tylko serwisy. Dodatkowo otrzymałem informację, że nie zostanie mi przedłużona gwarancja z tego tytułu, co więcej telefon ma tylko 2 lata wsparcia a za pasem koniec roku więc można przyjąć że straciłem rok wsparcia przez nieudolną pracę serwisów. 
W tej chwili jestem już tak zniesmaczony lekceważącym podejściem obu serwisów, że już nawet nie chcę tego telefonu. Ale to pomijam, póki co proszę o porady/ pomoc co mogę jeszcze mógłbym zrobić w tej sprawie. Czuje się trochę bezradny, spychologia stosowana i robienie z klienta wariata.
Pozdrawiam!

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

kostas11
#21 Demiurg#

@Techno_Inside to że była faktura nie ma znaczenia, handlujesz telefonami, elektroniką ? bo jak nie to jesteś konsumentem 🙂

W przypadku B2B podlegasz pod rękojmię więc odstąp od umowy powołaj się na :

Art.  560. 
§  1. 
 Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
________
Κώστας
oznacz moderatorów

Techno_Inside
#7 Wielbiciel#

Niczym nie handluje i jestem na B2B. 

Tylko w tym momencie takie odwołanie będzie odrzucone z powodu wymienionej płyty głównej. Fakt jest taki, że dwa dni później odesłałem telefon z racji skazy na wyświetlaczu, ale najpewniej będą się zasłaniać "Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę".

 

Nie jest łatwo, od początku korzystają z kruczków. Jutro ponowie próbę kontaktu z UOKiK i jeszcze raz zadam to samo pytanie co ostatnio jednak tym razem jestem mądrzejszy o jeden artykuł prawny odnośnie rękojmi i zakupów na firmę, zobaczymy co powiedzą. Dziękuję za podpowiedź 🙂 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

To co powie UOKIK i tak nie będzie miało żadnego znaczenia - nawet jeśli wydadzą jakąś opinię to w żaden sposób nie będzie ona wiążąca dla sprzedającego bo to nadal będzie tylko opinia. 
Musiałbyś iść do sądu z tym. 

oznacz moderatorów