Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłam produkt (majtki), a dostałam co innego (biustonosz). Zgłosiłam sprzedawcy, który zgodził się na zwrot w ramach 14 dniowego czasu na odstąpienie od umowy. Jednakże zapomniałam go zrobić przed wyjazdem na wakacje. Czy z racji tego iż jest to reklamacja czy jest dalej możliwość zwrotu (np. na swój koszt)?
Sprzedający przyznał, że nie ma tych majtek na stanie, a wnioskując z komentarzy zdarzała się już mu taka praktyka że jak czegoś nie było to wysyłał co innego.
Wiem, że takie komentarze na stronie sprzedawcy powinny mnie odstraszyć jednak myślałam, że mnie to nie spotka.
Zadałam pytanie sprzedawcy czy w związku z reklamacja może pokryć koszty zwrotu, ale jak się nie zgodzi to czy w takim przypadku możliwy jest zwrot na swój koszt?
Jak zgłosisz reklamację to nie ma takiego czegoś "czy się zgodzi" wg prawa ma obowiązek odebrania towaru na reklamację.
@LEW433 Sprzedający odbiera towar w przypadku naprawy lub wymiany.
W przypadku odstąpienia (w ramach reklamacji) kupujący odsyła towar na koszt sprzedającego.
Ok ale sprzedający na razie wyraził zgodę na odesłanie tylko w ramach zwrotu. U teraz nie znamy czy kupujący chce wymiany na inny prawidłowy towar czy odstąpić od umowy zakupu.
Kupiłam konkretny produkt, nie zgadzałam się na wysłanie mi losowo innego produktu w przypadku braku. Nie zgodziłam się na wymianę bo sprzedający nie ma tego co chciałam kupić.
Czy nie powinno być tak, że w razie braku konkretnego towaru na stanie sprzedający anuluje sprzedaż?
Teraz mam problem bo to ja jako kupująca muszę myśleć o tym żeby zwrócić to czego nie chciałam w odpowiednio krótkim czasie czego nie zrobiłam, mój błąd, ale jednak wynikał z tego że sprzedający wysłał mi nie to co kupiłam.
I teraz nie wiem jakie mam możliwości w przypadku przekroczenia czasu 14 dni na zwrot w przypadku odstąpienia od umowy.
@katris_ycd Nie popełniłaś żadnego błędu. Otrzymałaś towar niezgodny z umową i masz 2 lata na zgłoszenie reklamacji z tego tytułu. Ponieważ sprzedający nie może dokonać wymiany na właściwy produkt, masz prawo odstąpić od umowy i domagać się zwrotu pieniędzy. Żadnych kosztów nie poniesiesz (poza stratą czasu).
Terminem 14-dniowym się nie przejmuj. Dotyczy odstąpienia bez podania przyczyny, które ma inną podstawę prawną i odbywa się na innych zasadach.
Nie musi odstępować może reklamować i wówczas to sprzedający musi to rozpatrzyć, i sprzedający musi podjąć decyzję o odbiorze towaru.
@LEW433 Nie musi odstępować może reklamować
Jak w ramach reklamacji nie można wymienić niewłaściwego produktu na właściwy, to się odstępuje od umowy, odsyła towar na koszt sprzedającego i dostaje zwrot pieniędzy. Odstąpienie w reklamacji oznacza po prostu żądanie zwrotu całej płatności.
Nie mylić z odstąpieniem bez podania przyczyny w terminie 14 dni z art. 27, które dotyczy tylko umów na odległość / poza lokalem.
@LEW433 Jak chcesz odesłać reklamowany towar i dostać zwrot pieniędzy, musisz odstąpić od umowy, żeby własność przeszła na sprzedającego.
@LEW433 Sprzedający nie ma towaru na wymianę.
Zgadza się ale to nie problem kupującego tylko sprzedającego. Kupujący reklamuje a sprzedający podejmuje decyzje co zrobi.
@LEW433 Odstąpienie jest czynnością jednostronną (w tym wypadku kupującego), wymagającą złożenia oświadczenia woli. W praktyce najczęściej sprzedający po prostu proponuje zwrot pieniędzy. Ale jakby przyszło co do czego, to w sądzie brak oświadczenia mógłby oznaczać, że odstąpienie nie było skuteczne.
Zobacz, jak jest to ujęte w ustawie - art. 43e ust. 1: "Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy".
@katris_ycd Napisz sprzedającemu w mailu, że w związku z niezgodnością towaru z umową i brakiem możliwości wymiany odstępujesz od umowy i prosisz o zwrot zapłaconej kwoty oraz pokrycie kosztów przesyłki zwrotnej.
Sprzedający może zaproponować, że prześle Ci etykietę nadawczą do paczkomatu lub zamówi kuriera, ale nie ma takiego obowiązku. Jeżeli nadasz przesyłkę we własnym zakresie, prześlij sprzedającemu dowód zapłaty.
W razie problemów, daj znać.