Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Kupiłem komputer 1,5 roku temu. Po roku trafił do naprawy (karta graficzna) był u sprzedawcy ponad 30 dni,
działał może ze 2 m-ce i obecnie znowu jest w naprawia juz 30 dzień.
Sprzedawca powiedział ze ma czas 45 dni bo tyle producent bedzie naprawial kartę.
Proszę o info ile można czekać na naprawę oraz co jak wróci i będzie ponownie ten sam problem.
Dzięki
p.s szkoda ze nie mogę dać komentarza ani rozpocząć dyskusji
Jeśli reklamowałęeś z ramienia rękojmi - nie ma 45 dni, a 14. Chyba, że skorzystałeś z gwarancji - wtedy wszystko jest możliwe.
Tyle że nawet skorzystanie z gwarancji nie zamyka drogi do rękojmi. Złóż pismo reklamacyjne z przedstawieniem swoich roszczeń. A o tym, czego możesz żądać , przeczytasz np. tutaj: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/
Ogólnie zaś - dobrze jest znać swoje prawa.
@Oman5 Zależy z czego reklamowałeś, z gwarancji, czy z rękojmi. Przy gwarancji zasady ustala gwarant, sprzedawca, producent itp. Zasady gwarancji często są mniej korzystne od zasad rękojmi. Przy rękojmi naprawa powinna być dokonana bez nadmiernych niedogodności dla klienta, ale też ten czas nie jest dokładnie określony. Poza tym, co najważniejsze, po wystąpieniu drugiej wady istotnej przy reklamacji z rękojmi możesz odstąpić od umowy i żądać zwrotu wpłaty - nie musisz godzić się na ciągłe naprawy. W zaistniałej sytuacji możesz poprosić Allegro o pomoc przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... Sprzedawca otrzyma stosowny komunikat.
Dzieki zobaczymy co bedzie dalej.
@Oman5 jak jechałeś na gwarancji to czas ustala gwarant 😞
W przypadku, gdy towar z wadą był już wcześniej naprawiamy, konsument ma prawo odstąpić od umowy (jeśli wada jest istotna) lub domagać się obniżenia ceny. Sprzedawca nie może odmówić spełnienia tych żądań.
Podstawa prawna: art. 560 Kodeksu cywilnego
Konsument skorzystał z prawa do naprawy rzeczy na podstawie gwarancji, ale pomimo naprawy usterka wystąpiła ponownie. Czy decydując się na reklamację z rękojmi konsument może traktować ją jako kolejną reklamację.
Nie, w tym przypadku konsument nie może traktować takiej reklamacji jak kolejnej. Wynika to z art. 560 par. 1 w którym wprost jest mowa o naprawie/wymianie dokonanej uprzednio przez sprzedawcę, a nie gwaranta.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/reklamacje/
@Oman5 To wszystko bardzo dziwnie wygląda.
Kupujący chce jak najtaniej, wybiera komputer o najgorszych parametrach, a potem z komputera przeznaczonego co najwyżej do pasjansa i przeglądania internetu usiłuje zrobić demona gier poprzez wymuszanie parametrów grafiki powyżej możliwości. Wiec karta się przegrzewa, po jakimś czasie pada. Oczywiście winny jest sprzedawca.
Mogę się mylić, bo zdarzają się karty z błędami fabrycznymi, wiadomo chińszczyzna. Ale drugi raz to samo?
Jeżeli sprzedający nie zabezpieczył się i uznaje taką gwarancję czy rękojmię to powinien zwinąć interes i zająć się sprzedawaniem kartofli albo cebuli.
I tyle w temacie.
@br. Winny może być też kiepski zasilacz.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere OK, nie można wykluczyć zasilacza, jeśli tak to będzie trzecia reklamacja🤕
Ale tanio było....
Witam,
Problem z kartą graficzną w moim przypadku nie jest spowodowany zasilaczem, wadliwa karta albo tzw zimny lut na płycie głównej.
Wow. Wczoraj tj. 19.11 rowno po dwoch miesiacach dotarl do mnie komputer z reklamacji.
Wlaczam by sprawdzic i pyk gasnie tak samo jak przed "naprawa".
Dzwonie do serwisu.
Pana komputer byl testowany ponad 20h pod obciazeniem, nie mozluwe ze nie dziala.
Poradzcie mi co ja mam teraz zrobic, znowu czekac 2 miechy na komputer ktory bedzie zepsuty ?
@Oman5 Jeśli nie masz plomb na obudowie, to sprawdź czy wszystkie wtyczki zasilania są dobrze wciśnięte w gniazda oraz czy pamięć i karta graficzna nie wysunęły się ze slotów w transporcie.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄