anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja komputera niezgodnego z opisem na podstawie rękojmi - czy można odmówić obniżenia ceny

Imrandile
#1 Nowicjusz#

witajcie. Otrzymałam towar niezgodny z opisem z winy sprzedawcy - przedsiębiorcy. Zostało to udowodnione ponieważ mam nagrany film. Zażądałam  na podstawie rękojmi wymiany na wolny od wad lub obniżenia ceny. On natomiast chce abym odesłała sprzęt do niego, nie odniósł się do żadnych zarzutów. Czy sprzedawca może odmówić mi wymiany towaru na wolny od wad lub obniżenia ceny i żądać jego odesłania? Co w przypadku jeśli sprzedawca kategorycznie nawalił a ja nie mogę odesłać sprzętu bo jest mi potrzebny do pracy oraz nie mam możliwości zabezpieczenia go na czas transportu ponieważ nie dostałam oryginalnego opakowania. Czy faktycznie muszę odesłać towar i nie mogę się domagać wymiany towaru na wolny od wad lub obniżenia ceny? Co jeśli sprzedawca nie zgadza się na moje żądania a ja nie zgadzam się na odesłanie towaru? Laptop jest mi potrzebny do pracy, sprzedawca wysłał niezgodny z opisem, teraz jak odeśle laptopa to nie mam na czym pracować a moje wszystkie pieniądze ma sprzedawca który może po 14 dniach zwróci mi pieniądze w najlepszym wypadku. Mam być kilkanaście dni bez komputera z jego winy (jego wina jest udowodniona bez żadnych wątpliwości), bo nie chce mi wypłacić rekompensaty pieniężnej odpowiedniej do wielkości wady towaru ?

 

Mamy impas: Ja potrzebuje laptopa do pracy, sprzedawca nie chce obniżyć ceny ani wymienić na wolny od wad, ja nie mogę go odesłać dopóki nie kupię nowego, ale nie stać mnie na kupno nowego bo już kupiłam laptopa i wydałam pieniądze .  Czy muszę się zgodzić na żądania sprzedawcy i odesłać sprzęt czy mogę się nie zgodzić i w dalszym ciągu żądać obniżenia ceny ponieważ zwrot w zaistniałej sytuacji spowodował by dla mnie bardzo duże niedogodności?

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

LEW433
#21 Demiurg#

@Imrandile  Niestety jak sprzedający chce komp do rozpatrzenia reklamacji musisz mu go udostępnić, ale nie musisz odsyłać tylko udostępnić i to jest zgodne z prawem niech sobie go odbierze podeśle kuriera itd, Ty masz go odpowiednio zapakować. Ma 14dni na rozpatrzenie reklamacji.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

To jest reklamacja na niezgodność towaru z umową a przy pierwszej reklamacji to sprzedający decyduje o sposobie jej realizacji - wymiana / naprawa / zwrot. 

Może przystać na Twoje żądania ale nie ma takiego obowiązku. 

oznacz moderatorów

Imrandile
#1 Nowicjusz#

Rozumiem, ale tak jak pisałam nie mogę go odesłać bo jest potrzebny do pracy a jestem całkowicie pewna i potrafię to w sądzie udowodnić że zawinił tutaj celowo sprzedawca. Jeśli nie odeślę komputera i nadal będę się upierała na rekompensatę to jakie tego będą konsekwencje? Czy jak zostawię laptopa u siebie i pójdę do sądu to mam szansę wygrać?  Czy z góry sprawa jest skazana na porażkę ?  Innymi słowy zostawiam laptopa i się za pół roku sądzimy że cała sytuacja wynikła z winy sprzedawcy i odesłanie było niemożliwe.

 

Ewentualnie mogę mu go odesłać za kilka miesięcy (jak już uzbieram na nowego laptopa) i wtedy żądać zwrotu całości pieniędzy   ?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie wiem czy masz szansę czy nie, to rozstrzygnie sąd, zakup na firmę?

oznacz moderatorów

ExpertBoss
#8 Zapaleniec#

chyba chodzi o zakup konsumenta od firmy. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Jeśli go nie odeślesz to sprzedający zgodnie z prawem zwyczajnie odrzuci Twoją reklamację i taki będzie finał. 

W sądzie nic nie ugrasz - sprzedający oczekuje odesłania sprzętu na reklamację więc to mu wystarczy aby sprawy nie przegrać. 

Poza tym - serio jesteś pewna, że potrafiłabyś ponad wszelką wątpliwość wykazać że sprzedający celowo wysłał ci laptopa niezgodnego z opisem?

Jaki byłby w tym sens? Każdemu tak wysyła laptopy niezgodne z opisem czy tylko Tobie i to celowo?

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Może sobie oczekiwać, niech sobie odbierze. 

oznacz moderatorów

ExpertBoss
#8 Zapaleniec#

niby tak, ale do rozpatrzenia reklamacji nie jest potrzebne wysłanie sprzętu. Wystarczy nagrany film przy którym nie ma żadnych wątpliwości że wina leży po stronie sprzedawcy. Jak najbardziej można rozpatrzyć reklamację bez odsyłania towaru. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zakup konsumencki, więc jaka forma "potrzebny do pracy".

oznacz moderatorów

Imrandile
#1 Nowicjusz#

pracuje zdalnie z domu głównie na komputerze 🙂 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@ExpertBoss @Może ale jak wszyscy dobrze wiemy - nie musi. 

oznacz moderatorów

Imrandile
#1 Nowicjusz#

po komentarzach widać że to jest standardowa praktyka, kto się zorientuje odsyła, a sprzedawca próbuje do skutku , aż trafi się w  końcu ktoś kto machnie ręką 🙂  Tak upiera się by nie dać rekompensaty bo moim zdaniem po zwrocie wystawi go ponownie po standardowej cenie i będzie liczył że kolejna osoba tym razem nie zauważy niezgodności albo odpuści. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Imrandile Być może i tak ale to nadal w mojej opinii za mało aby w ogóle myśleć o wygraniu sprawy w sądzie. 
Szczególnie że sprzedający nie olewa i nie odrzuca reklamacji tylko chce to załatwić. 

Niestety ale tak to wygląda. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Imrandile Ale to już inna sprawa co zrobi z kompem, , Ty składasz i czekasz na ruch sprzedającego to On podejmuje decyzje czy chce odebrać na reklamację czy zaproponuje zwrot środków czy naprawi, czy da rekompensatę, zgodnie z prawem.

oznacz moderatorów

Imrandile
#1 Nowicjusz#

no dobrze, a mogę mu komputer odesłać np. za miesiac, czy jest jakiś termin na wysyłkę paczki od chwili powiadomienia sprzedawcy o wadzie ?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Sprzedający na 14 dni na rozpatrzenie zgłoszonej reklamacji. Jeśli nie odeślesz laptopa to najpewniej 14 dnia odrzuci reklamację z powodu nie odesłania. 

Reklamację możesz złożyć ponownie w późniejszym terminie ale no lepiej z tym nie zwlekać. 

oznacz moderatorów