anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja niesprawnego przedmiotu

HomeWolf
#7 Wielbiciel#

Kupiłam nożyczki Fiskarsa i są niesprawne. Tzn nie tną tak jak powinny. Sprzedawca odsyła mnie z reklamacją do producenta, omijając allegro.

 

Co powinnam zrobić? Zrobić zwrot?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

mdrogeria
#21 Demiurg#

@HomeWolf złóż sprzedawcy reklamację z tytułu ,,rękojmi ,, formę reklamacji wyraźnie zaznacz w wiadomości , jak będzie robił pod górkę wróć do nas .

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

@HomeWolf  dokładnie tak jak napisał @mdrogeria reklamację z tytułu rękojmi składasz bezpośrednio u sprzedawcy. Producent/gwarant nie ma tutaj nic do rzeczy. Daj znać jak sprawa dalej się potoczy, razie dalszych problemów poproś o pomoc pracownika Allegro oraz możesz Tutaj napisać. Powodzenia

oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@NipponShorty @mdrogeria z rękojmi tylko jeśli @HomeWolf jest przedsiębiorcą lub sprzedawca osobą prywatną. No chyba, że do transakcji doszło przed 01.01.2023 r. Warto by najpierw dopytać. 😛

@HomeWolf zakup jako konsument od firmy? Jeśli kupiłaś jako konsument, to powołujesz się na niezgodność towaru z umową (art. 43d ustawy o prawach konsumenta). Powołanie się na rękojmię poskutkuje w pełni zgodnym z prawem odrzuceniem reklamacji przez sprzedawcę. Wiemy, bo sami tak odrzuciliśmy reklamację 2 razy i 2 razy Allegro nas w pełni poparło w otwartej dyskusji, raz zwracając kasę z Allegro Protect Kupującemu, bo o reklamacji z tytułu rękojmi pisał również pracownik Allegro w dyskusji i nie mieli wyjścia. 😄

Jeśli sprzedawca nie będzie w stanie doprowadzić produktu do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę lub wymianę, to wtedy na podstawie art. 43e ustawy o prawach konsumenta
możesz @HomeWolf  odstąpić od umowy lub zażądać obniżenia ceny.

P.S.
Jest możliwość, że sprzedawca może Kupującego odesłać pod inny adres ze złożeniem reklamacji (może mieć np. wynajętą zewnętrzną firmę świadczącą usługi serwisowe/diagnostyczne). Jeśli jednak adres do reklamacji jest inny niż adres przedsiębiorcy, to sprzedawca musi o tym poinformować konsumenta najpóźniej w chwili zawarcia umowy (art. 12 ust. 1 pkt 4 i 8 ustawy o prawach konsumenta). Reklamacji złożonej wówczas na adres przedsiębiorcy z mocy prawa nie musi rozpatrywać. 

Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

HomeWolf
#7 Wielbiciel#

mam mu to mailem wysłać? czy jest jakaś opcja w allegro? Bo szczerze mówiąc pierwszy raz składam reklamację.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@HomeWolf z grubsza obojętne , ważne żebyś miała jakikolwiek namacalny dowod przekazania reklamacji sprzedawcy . W szczegółach zakupu masz przycisk ,, zapytaj o ...,, jest jeszcze drugi , ale na początek zostaw go w spokoju .

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

"jest jeszcze drugi , ale na początek zostaw go w spokoju " - DYSKUSJA? 😉

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

tak ale można ją otworzyć tylko raz wiec lepiej zostawic na koniec w razie WU

oznacz moderatorów

HomeWolf
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za pomoc, odezwę się w razie potrzeby 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@HomeWolf Mail może być ale skuteczniejsza jest tu dyskusja, masz w niej pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

W przypadku Fiskarsa polecam skorzystanie z gwarancji (zwłaszcza, że Fiskars daje nawet dożywotnią gwarancję na swoje produkty, info o długości gwarancji będzie na opakowaniu, ale jak to zwykłe nożyczki to jest 25 lat gwarancji). Wymienią bez problemu.

Reklamację gwarancyjną składa się przez sprzedawcę lub przez stronę https://www.serwis-fiskars.pl/.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@pecela   Masz rację ale tylko w przypadku gdy przedmiot pochodzi z legalnego źródła,  jeśli to jest autentyczny Fiskars.   W przypadku zakupów Allegro nie byłbym tego taki pewien, prawidłową formą na  Allegro jest więc składanie reklamacji do sprzedającego.

Ja się kiedyś sparzyłem, chciałem naprawić na gwarancji drukarkę,  okazało się że serwis nie przyjmuje od klienta detalicznego lecz tylko od firmy,  podstawą przyjęcia miała być  faktura.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@br.

Z ciekawości, co za drukarka? Serwisy HP, Canon, Epson i Lexmark normalnie przyjmują od klienta końcowego.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@pecela  To jakiś Canon był,  serwis w W-wie, stare dzieje chyba 15, może 20 lat temu. Nie pamiętam szczegółów  ale spławili mnie.  Najpierw przyjęli, lecz potem po sprawdzeniu zażądali faktury  zakupu,  widocznie coś było nie tak,  tak się zdarza przy zakupach na Allegro.

Oczywiście odpłatnie chcieli naprawić ale wychodziło drożej niż za nową.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@pecela  myśle że masz racje z tą gwarancją lecz nie dotyczy one wszystki produktów. Duża częśc produktów nawet fiskarsa ( w tym zdaje sie takze nozyczki) to zakupy z Chin czy Tajwanu . Na nie zdaje sie nie ma gwarancji . Lecz w w przypadku reklamacji "producent" ( znaczy w tym przypadku fiskars) zaleca wymiane produktu na na nowy za pomoca sieci dystrybucji. KLient wymienia u sprzedawcy, ten u dystrybutora itd. 

a tą dożywotnią gwaracja to jest dopiero ciekawy temat. W praktyce oznacza to to że produkt ma działać i jest objety gwarancją dopóki sie nie zepsuje/zużyje. Jak sie zepsuje to znaczy że jego "żywotność" a wiec i gwarancja - dobiegła konca 🙂

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@_Likos_ 

Dlatego napisałem "nawet dożywotnią gwarancję". Jeden produkt będzie miał rok gwarancji, inny dwa, jeszcze inny 25 lat. Dokładne info jest na opakowaniu produktu. 

A co do wymiany, to serwis gwarancyjny realizowany jest w pierwszej kolejności przez sprzedawcę,. Dopiero jak ten z jakiegoś powodu nie chce lub nie może przyjąć produktu, to Fiskars robi to bezpośrednio lub wskazuję punkt detaliczny, który obsłuży zgłoszenie gwarancyjne.

 

oznacz moderatorów