Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam nożyczki Fiskarsa i są niesprawne. Tzn nie tną tak jak powinny. Sprzedawca odsyła mnie z reklamacją do producenta, omijając allegro.
Co powinnam zrobić? Zrobić zwrot?
@HomeWolf złóż sprzedawcy reklamację z tytułu ,,rękojmi ,, formę reklamacji wyraźnie zaznacz w wiadomości , jak będzie robił pod górkę wróć do nas .
@HomeWolf dokładnie tak jak napisał @mdrogeria reklamację z tytułu rękojmi składasz bezpośrednio u sprzedawcy. Producent/gwarant nie ma tutaj nic do rzeczy. Daj znać jak sprawa dalej się potoczy, razie dalszych problemów poproś o pomoc pracownika Allegro oraz możesz Tutaj napisać. Powodzenia
@NipponShorty @mdrogeria z rękojmi tylko jeśli @HomeWolf jest przedsiębiorcą lub sprzedawca osobą prywatną. No chyba, że do transakcji doszło przed 01.01.2023 r. Warto by najpierw dopytać. 😛
@HomeWolf zakup jako konsument od firmy? Jeśli kupiłaś jako konsument, to powołujesz się na niezgodność towaru z umową (art. 43d ustawy o prawach konsumenta). Powołanie się na rękojmię poskutkuje w pełni zgodnym z prawem odrzuceniem reklamacji przez sprzedawcę. Wiemy, bo sami tak odrzuciliśmy reklamację 2 razy i 2 razy Allegro nas w pełni poparło w otwartej dyskusji, raz zwracając kasę z Allegro Protect Kupującemu, bo o reklamacji z tytułu rękojmi pisał również pracownik Allegro w dyskusji i nie mieli wyjścia. 😄
Jeśli sprzedawca nie będzie w stanie doprowadzić produktu do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę lub wymianę, to wtedy na podstawie art. 43e ustawy o prawach konsumenta
możesz @HomeWolf odstąpić od umowy lub zażądać obniżenia ceny.
P.S.
Jest możliwość, że sprzedawca może Kupującego odesłać pod inny adres ze złożeniem reklamacji (może mieć np. wynajętą zewnętrzną firmę świadczącą usługi serwisowe/diagnostyczne). Jeśli jednak adres do reklamacji jest inny niż adres przedsiębiorcy, to sprzedawca musi o tym poinformować konsumenta najpóźniej w chwili zawarcia umowy (art. 12 ust. 1 pkt 4 i 8 ustawy o prawach konsumenta). Reklamacji złożonej wówczas na adres przedsiębiorcy z mocy prawa nie musi rozpatrywać.
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
mam mu to mailem wysłać? czy jest jakaś opcja w allegro? Bo szczerze mówiąc pierwszy raz składam reklamację.
@HomeWolf z grubsza obojętne , ważne żebyś miała jakikolwiek namacalny dowod przekazania reklamacji sprzedawcy . W szczegółach zakupu masz przycisk ,, zapytaj o ...,, jest jeszcze drugi , ale na początek zostaw go w spokoju .
"jest jeszcze drugi , ale na początek zostaw go w spokoju " - DYSKUSJA? 😉
tak ale można ją otworzyć tylko raz wiec lepiej zostawic na koniec w razie WU
Dziękuję za pomoc, odezwę się w razie potrzeby 🙂
@HomeWolf Mail może być ale skuteczniejsza jest tu dyskusja, masz w niej pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
W przypadku Fiskarsa polecam skorzystanie z gwarancji (zwłaszcza, że Fiskars daje nawet dożywotnią gwarancję na swoje produkty, info o długości gwarancji będzie na opakowaniu, ale jak to zwykłe nożyczki to jest 25 lat gwarancji). Wymienią bez problemu.
Reklamację gwarancyjną składa się przez sprzedawcę lub przez stronę https://www.serwis-fiskars.pl/.
@pecela Masz rację ale tylko w przypadku gdy przedmiot pochodzi z legalnego źródła, jeśli to jest autentyczny Fiskars. W przypadku zakupów Allegro nie byłbym tego taki pewien, prawidłową formą na Allegro jest więc składanie reklamacji do sprzedającego.
Ja się kiedyś sparzyłem, chciałem naprawić na gwarancji drukarkę, okazało się że serwis nie przyjmuje od klienta detalicznego lecz tylko od firmy, podstawą przyjęcia miała być faktura.
Z ciekawości, co za drukarka? Serwisy HP, Canon, Epson i Lexmark normalnie przyjmują od klienta końcowego.
@pecela To jakiś Canon był, serwis w W-wie, stare dzieje chyba 15, może 20 lat temu. Nie pamiętam szczegółów ale spławili mnie. Najpierw przyjęli, lecz potem po sprawdzeniu zażądali faktury zakupu, widocznie coś było nie tak, tak się zdarza przy zakupach na Allegro.
Oczywiście odpłatnie chcieli naprawić ale wychodziło drożej niż za nową.
@pecela myśle że masz racje z tą gwarancją lecz nie dotyczy one wszystki produktów. Duża częśc produktów nawet fiskarsa ( w tym zdaje sie takze nozyczki) to zakupy z Chin czy Tajwanu . Na nie zdaje sie nie ma gwarancji . Lecz w w przypadku reklamacji "producent" ( znaczy w tym przypadku fiskars) zaleca wymiane produktu na na nowy za pomoca sieci dystrybucji. KLient wymienia u sprzedawcy, ten u dystrybutora itd.
a tą dożywotnią gwaracja to jest dopiero ciekawy temat. W praktyce oznacza to to że produkt ma działać i jest objety gwarancją dopóki sie nie zepsuje/zużyje. Jak sie zepsuje to znaczy że jego "żywotność" a wiec i gwarancja - dobiegła konca 🙂
Dlatego napisałem "nawet dożywotnią gwarancję". Jeden produkt będzie miał rok gwarancji, inny dwa, jeszcze inny 25 lat. Dokładne info jest na opakowaniu produktu.
A co do wymiany, to serwis gwarancyjny realizowany jest w pierwszej kolejności przez sprzedawcę,. Dopiero jak ten z jakiegoś powodu nie chce lub nie może przyjąć produktu, to Fiskars robi to bezpośrednio lub wskazuję punkt detaliczny, który obsłuży zgłoszenie gwarancyjne.