anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja - niezgodność towaru z umową

Client:88891732
#7 Wielbiciel#

Dobry wieczór, 

Zakupiłem na allegro okulary VR (Oculus Quest). Sprzedający to firma. Po odebraniu przesyłki, okazało się (wnosząc po rodzaju wtyczki oraz języku, w którym opisane było pudełko) że przedmiot nie pochodzi z europejskiego rynku, a z japońskiego. Jest to o tyle istotne, że polityka gwarancyjna firmy Meta, która produkuje te gogle zakłada, że zwrot gwarancyjny może być dokonany tylko z kraju dystrybucji - w tym przypadku Japonii. Potwierdziłem tę informację za pośrednictwem oficjalnego supportu mety, screen poniżej. 

Zareklamowałem towar w wyniku jego niezgodności z umową, od razu po otwarciu przesyłki i zweryfikowaniu kraju pochodzenia towaru. Umieściłem ją z powrotem w paczkomacie dosłownie 3 godziny po jej odbiorze. 

Urządzenie nie było włączane, a żadna z naklejek ochronnych nie została uszkodzona. 

Rozumiem, że w tym przypadku mam prawo żądać zwrotu pieniędzy? 

W razie awarii sprzętu, jestem zdany sam na siebie. 

Screenshot_20241204-200144.png

W opisie aukcji nie było żadnej informacji o tym, że produkt nie pochodzi z europejskiej dystrybucji, ani o tym, że akcesoryjna wtyczka jest niekompatybilna z europejskimi gniazdkami. Sprzedawca dorzucił po prostu przejściówkę, co jest uwzględnione w zawartości zestawu w aukcji. 

Nadmienię, że zanim dokonałem zakupu, zapytałem sprzedającego, czy na gogle jest gwarancja. Dostałem odpowiedź, iż w razie problemów z goglami, muszę zgłosić się do producenta w ramach gwarancji. Niestety, jak się okazuje, został bym odprawiony z kwitkiem, gdyż nie jest to europejska dystrybucja, a japońska, a polityka gwarancyjna firmy Meta jest objeta ograniczeniami wynikajacymi z kraju dystrybucji. 

 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:88891732 dobry wieczór! Oczywiście, możesz reklamować ten produkt, możesz nawet zwrócić ten produkt bez podawania przyczyny. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:88891732
#7 Wielbiciel#

Złożyłem już reklamacje i podałem przyczynę jako niezgodność towaru z umową. Uważam, że fakt nieuwzględnienia pochodzenia dystrybucji tego produktu w aukcji jest niezwykle istotny z punktu widzenia kupującego. W przypadku jakiejkolwiek awarii jestem zmuszony do oddania sprzętu na gwarancję tylko z Terytorium Japonii lub odesłania "komuś na miejscu", co jest niewykonalne. 

Zastanawiam się tylko, czy postąpiłem dobrze składając reklamacje, zamiast odstąpić od umowy. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:88891732 Żądac  przy reklamacji możesz ale prawo wyboru przy pierwszej reklamacji należy do sprzedającego, może naprawić towar (tu wymienić) może także zaproponowac inne rozwiązanie ale może także  zwrócić środki.

oznacz moderatorów

foto-hurtownia
#11 Animator#

Jeżeli nie minęło 14 dni od zakupu, to może nie baw się w reklamacje, które z definicji mogą być upierdliwe dla sprzedawcy/klienta, tylko zgłoś zwrot - sprzedawca ma obowiązek go przyjąć, jednak wtedy może potrącić kwotę odpowiednią do obniżenia wartości towaru - Ty, jak mówisz, nie używałeś okularów, a naklejki ochronne są na swoim miejscu, więc nie powinno być problemu. Zapakuj okulary tak samo jak do Ciebie przyjechały i zwróć.

oznacz moderatorów

Client:88891732
#7 Wielbiciel#

Zwróciłem już towar korzystając z allegro i wybierając opcję reklamacji towaru niezgodnego z umową oraz otworzyłem dyskusje, gdzie opisałem od A do Z, na czym polega problem. 

oznacz moderatorów

foto-hurtownia
#11 Animator#

To zrobiłeś sobie pod górkę - jakbyś zgłosił zwrot, to pozbyłbyś się kwestii związanych z reklamacjami i sprzedawca bez gadania musiałby taki zwrot przyjąć, nawet z bez plomb i z rozwalonym kartonem. 

 

Cóż, nie znam rynku okularów VR i nie wiem, czy wskazanie pierwotnego rynku dystrybucji w opisie aukcji jest wymagane, bądź jest podstawą do roszczenia reklamacyjnego.

 

Napisałeś, że musiałbyś taki produkt ewentualnie reklamować na rynku japońskim, gdyby coś było z nim nie tak, dlatego jest to dla Ciebie problem. Zwróć jednak uwagę, że do rękojmi (2 lata) wciąż masz prawo u polskiego sprzedawcy, więc jeżeli z okularami coś będzie nie tak, to nie musisz wcale wysyłać ich na drugi koniec świata, tylko spokojnie zgłaszasz reklamację na Allegro i to już sprzedawcy problem. 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Client:88891732 a jakie warunki gwarancji w ofercie określił sprzedawca? Jak możesz podaj link do oferty.

oznacz moderatorów

Client:88891732
#7 Wielbiciel#

https://allegro.pl/oferta/meta-oculus-quest-3-512gb-gogle-okulary-vr-2-pady-gratis-16933948200

Gdy kupowałem towar, nie było żadnej wzmianki o wsparciu sprzedającego w gwarancji, dowodem jest screen, który zrobiłem 1 grudnia, załączam. Widzę, że teraz jest już to dodane.

Dodam również, że przed zakupem pytałem o gwarancję w wiadomości prywatnej na Allegro, dostałem odpowiedź, cytuję: 

"Dzień dobry, tak, na Questa jest oczywiście gwarancja producenta - wszelkie problemy można zgłaszać do Mety". 

Sprzedawca nie poinformował mnie o pozaeuropejskiej dystrybucji, co bezpośrednio przekłada się na brak wsparcia gwarancyjnego w Polsce ani na terenie jakiekolwiek innego kraju niż Japonia. 

Screenshot_20241201-185037.png

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Client:88891732 jeżeli to nie jest przedmiot dla kogoś (prezent) ja dałbym sobie spokój z jakimiś gwarancjami tylko w razie jakiś problemów reklamowałbym przedmiot do sprzedawcy tak jak teraz to zrobiłeś 😎

oznacz moderatorów

Client:88891732
#7 Wielbiciel#

Uznałem, że instytucja reklamacji towaru niezgodnego z umową będzie tutaj pasować najbardziej - nie jest on wadliwy, ale ze względu na brak informacji o japońskiej dystrybucji, co przekłada się nie tylko na brak wsparcia gwarancyjnego w żadnym innym kraju prócz Japonii, ale również zmuszanie mnie do korzystania z przejściówki z oryginalną japońska ładowarka, która jest przystosowana do działania na innym napięciu niż mamy w Polsce, jestem narażony na usterki tym spowodowane i nie jest to już korzystanie z urządzenia zgodnie z zaleceniami producenta. 

Innymi słowy, nie ma w ogłoszeniu żadnej wzmianki o pozaeuropejskiej dystrybucji, nie ma żadnej informacji, że z tego tytułu gwarancja na terenie EU to w tym przypadku jedna wielka ściema, bo Meta (producent) na gogle daje gwarancję ograniczoną krajem pochodzenia sprzętu. Jako kupujący oczekuje pełnej klarowności, tutaj, jest to ewidentnie zatajone, zwłaszcza, że przed zakupem zostałem poinformowany przez sprzedającego, że wszystkie awarie mogę zgłaszać do Mety - mogę, a oni odeślą mnie z kwitkiem, co zostało potwierdzone przez oficjalny kanał wsparcia producenta (screen z tytułowego posta).

oznacz moderatorów