Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dobry wieczór,
Zakupiłem na allegro okulary VR (Oculus Quest). Sprzedający to firma. Po odebraniu przesyłki, okazało się (wnosząc po rodzaju wtyczki oraz języku, w którym opisane było pudełko) że przedmiot nie pochodzi z europejskiego rynku, a z japońskiego. Jest to o tyle istotne, że polityka gwarancyjna firmy Meta, która produkuje te gogle zakłada, że zwrot gwarancyjny może być dokonany tylko z kraju dystrybucji - w tym przypadku Japonii. Potwierdziłem tę informację za pośrednictwem oficjalnego supportu mety, screen poniżej.
Zareklamowałem towar w wyniku jego niezgodności z umową, od razu po otwarciu przesyłki i zweryfikowaniu kraju pochodzenia towaru. Umieściłem ją z powrotem w paczkomacie dosłownie 3 godziny po jej odbiorze.
Urządzenie nie było włączane, a żadna z naklejek ochronnych nie została uszkodzona.
Rozumiem, że w tym przypadku mam prawo żądać zwrotu pieniędzy?
W razie awarii sprzętu, jestem zdany sam na siebie.
W opisie aukcji nie było żadnej informacji o tym, że produkt nie pochodzi z europejskiej dystrybucji, ani o tym, że akcesoryjna wtyczka jest niekompatybilna z europejskimi gniazdkami. Sprzedawca dorzucił po prostu przejściówkę, co jest uwzględnione w zawartości zestawu w aukcji.
Nadmienię, że zanim dokonałem zakupu, zapytałem sprzedającego, czy na gogle jest gwarancja. Dostałem odpowiedź, iż w razie problemów z goglami, muszę zgłosić się do producenta w ramach gwarancji. Niestety, jak się okazuje, został bym odprawiony z kwitkiem, gdyż nie jest to europejska dystrybucja, a japońska, a polityka gwarancyjna firmy Meta jest objeta ograniczeniami wynikajacymi z kraju dystrybucji.
@Client:88891732 dobry wieczór! Oczywiście, możesz reklamować ten produkt, możesz nawet zwrócić ten produkt bez podawania przyczyny.
Złożyłem już reklamacje i podałem przyczynę jako niezgodność towaru z umową. Uważam, że fakt nieuwzględnienia pochodzenia dystrybucji tego produktu w aukcji jest niezwykle istotny z punktu widzenia kupującego. W przypadku jakiejkolwiek awarii jestem zmuszony do oddania sprzętu na gwarancję tylko z Terytorium Japonii lub odesłania "komuś na miejscu", co jest niewykonalne.
Zastanawiam się tylko, czy postąpiłem dobrze składając reklamacje, zamiast odstąpić od umowy.
@Client:88891732 Żądac przy reklamacji możesz ale prawo wyboru przy pierwszej reklamacji należy do sprzedającego, może naprawić towar (tu wymienić) może także zaproponowac inne rozwiązanie ale może także zwrócić środki.