anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja - niezgodność towaru z umową

Client:88891732
#1 Nowicjusz#

Dobry wieczór, 

Zakupiłem na allegro okulary VR (Oculus Quest). Sprzedający to firma. Po odebraniu przesyłki, okazało się (wnosząc po rodzaju wtyczki oraz języku, w którym opisane było pudełko) że przedmiot nie pochodzi z europejskiego rynku, a z japońskiego. Jest to o tyle istotne, że polityka gwarancyjna firmy Meta, która produkuje te gogle zakłada, że zwrot gwarancyjny może być dokonany tylko z kraju dystrybucji - w tym przypadku Japonii. Potwierdziłem tę informację za pośrednictwem oficjalnego supportu mety, screen poniżej. 

Zareklamowałem towar w wyniku jego niezgodności z umową, od razu po otwarciu przesyłki i zweryfikowaniu kraju pochodzenia towaru. Umieściłem ją z powrotem w paczkomacie dosłownie 3 godziny po jej odbiorze. 

Urządzenie nie było włączane, a żadna z naklejek ochronnych nie została uszkodzona. 

Rozumiem, że w tym przypadku mam prawo żądać zwrotu pieniędzy? 

W razie awarii sprzętu, jestem zdany sam na siebie. 

Screenshot_20241204-200144.png

W opisie aukcji nie było żadnej informacji o tym, że produkt nie pochodzi z europejskiej dystrybucji, ani o tym, że akcesoryjna wtyczka jest niekompatybilna z europejskimi gniazdkami. Sprzedawca dorzucił po prostu przejściówkę, co jest uwzględnione w zawartości zestawu w aukcji. 

Nadmienię, że zanim dokonałem zakupu, zapytałem sprzedającego, czy na gogle jest gwarancja. Dostałem odpowiedź, iż w razie problemów z goglami, muszę zgłosić się do producenta w ramach gwarancji. Niestety, jak się okazuje, został bym odprawiony z kwitkiem, gdyż nie jest to europejska dystrybucja, a japońska, a polityka gwarancyjna firmy Meta jest objeta ograniczeniami wynikajacymi z kraju dystrybucji. 

 

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:88891732 dobry wieczór! Oczywiście, możesz reklamować ten produkt, możesz nawet zwrócić ten produkt bez podawania przyczyny. 

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

Client:88891732
#1 Nowicjusz#

Złożyłem już reklamacje i podałem przyczynę jako niezgodność towaru z umową. Uważam, że fakt nieuwzględnienia pochodzenia dystrybucji tego produktu w aukcji jest niezwykle istotny z punktu widzenia kupującego. W przypadku jakiejkolwiek awarii jestem zmuszony do oddania sprzętu na gwarancję tylko z Terytorium Japonii lub odesłania "komuś na miejscu", co jest niewykonalne. 

Zastanawiam się tylko, czy postąpiłem dobrze składając reklamacje, zamiast odstąpić od umowy. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:88891732 Żądac  przy reklamacji możesz ale prawo wyboru przy pierwszej reklamacji należy do sprzedającego, może naprawić towar (tu wymienić) może także zaproponowac inne rozwiązanie ale może także  zwrócić środki.

oznacz moderatorów