anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja obuwia na Allegro

Shadow_Angel
#10 Popularyzator#

Cześć.

Mam do Was pytanie i prośbę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Zakupiłem buty, niby trekkingowe "do biegania po górach", dnia 6 wrz 2022.

W butach chodziłem z pracy do domu i z domu do pracy. Średnio 10km dziennie (czasem 8-9, innym razem 12-14 itd..), z przerwami czasem dzień czy do kilku dni. Ogólnie przeszedłem w nich sporo km w ciągu kilku miesięcy.

Minęło pół roku, a w butach pękł materiał (nad piętą), podeszwa zaczęła się rozklejać (z boku na przedzie), materiał w środku buta, przy brzegu gdzie leży stopa, też posiada jakby dziurki. Także na wierzchu, nad palcami, ten materiał to taka jakby siatka - pękło w jednym i drugim bucie w jednym miejscu. W ogóle ich nie prałem. Nie czyściłem żadnymi ostrymi środkami (poza wodą). Ogólnie but wygląda jakby nie był w stanie wytrzymać biegania po górach, a ja z powodu problemów z kolanem nawet w nich biegać nie mogę. Dlatego chodzę spacerami kilometry.

Próbowałem zareklamować towar używając - tak mi napisał sprzedawca - udostępnionego przez nich formularza reklamacyjnego. Wysłałem buty, wypełniłem wniosek i przesłałem.

Jak się okazało, otrzymałem odpowiedź od ich jakiegoś rzecznika do spraw obuwia coś tam blabla. I jak się okazało, a oczym dowiedziałem się później: 1) To była reklamacja u producenta. 2) Nie muszę zgłaszać reklamacja w allegro używając ich formularzy. Tym bardziej że tutaj pieczę nad sprzedawcami trzyma stricte Allegro i przepisy prawa.

No więc, napiszcie mi proszę, jak to działa ? W jaki sposób to zrobić tak, żeby sprzedawca zaakceptował moją reklamację. Czy napisać mam że zgłaszam z tytułu rękojmi ? Czy może mam po prostu uznać dyskusję (którą otworzyłem zaraz ale i dopiero po negatywnej opinii tego ichniejszego "rzecznika") za odrzuconą/nierozwiązaną a następnie wystawić negatywny komentarz i zamknąć sprawę ze stratą finansową po mojej stronie, stratą opnii po stronie sprzedawcy (o ile cokolwiek tknie w ocenie ogólnej) i nauczką dla mnie ? Co polecacie zrobić w takiej sytuacji ?

Buty obcierają mi nad piętą kość i tworzą odciski, wręcz ranki. To boli i szczypie.

Wiem że cennik butów w dzisiejszych czasach nie jest zbyt interesujący i te buty - za 318zł - nie są pewnie super drogie jak na markowe buty - ale dla mnie to jest spory wydatek. Pół roku i buty do wyrzucenia ?

Buty zostały zakupione u przedsiębiorcy, który wystawia pełną fakturę VAT a ja jestem kupującym, osobą prywatną.

Mogę przesłać tu zdjęcia, ale chyba nie takiej potrzeby ?

Zakładam buty, i mi się rozpadają. No dramat. Buty do biegania po górach.... wygodne, dopasowane, nie za ciasne, nie za wąskie, nie za małe.

Aktualnie sprzedawca odpisał mi, że mogę złożyć odwołanie od decyzji. I co ja im tam napiszę ? To samo ? To jest jakiś żart. Dziś odpaliłem przycisk pomocy Allegro, zobaczymy co z tego wyniknie.

Ale póki co, pytam Was o zdanie i ewentualne propozycje rozwiązania, bo moja głowa eksploduje.

PS. Co więcej, ja im zwrot zrobiłem paczkomatem, a Oni mi odesłali buty kurierem (właśnie się dowiedziałem) DHL (nie powiadomili mnie o tym), przy czym nie odbiorę bo jestem w pracy a po pracy punkt będzie zapewne zamknięty. Normalnie szok.

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

katarzynab1712
#15 Entuzjasta#

wzrusyłam sie

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

po 1 sprzedawca nie musi ci pozytywnie rozpatrzyć reklamacji nie podoba się to rzecznik lub sąd
po 2 sprzedawca może wysłać buty do producent na reklamację i jeśli się zmieści w terminie 2 tyg otrzymać od niego odmowę z uzasadnieniem np nieprawidłowego użytkowania / konserwacji etc obuwia na tej podstawie odrzuci twoją reklamację jeszcze będzie miał dupochron od producenta a wiadomo że nikt tak nie zna się na produkcie co producent by określić czy towar używano zgodnie z przeznaczeniem
 po 3 odwołanie możesz złożyć nie zaszkodzi ale pewnie nie pomoże aczkolwiek nie wbijaj się w dodatkowe koszty wysyłania 2 raz często jest bowiem tak, że sprzedawca wysyła twoją reklamację obuwia do producenta a czas leci bo ten ma 14 dni od dnia otrzymania reklamacji (nie wiem czy ją wysłał fizycznie i czy np nie wysłał zdjęć etc skoro buty odesłali) co robi sprzedawca wtedy żeby nie zaakceptować reklamacji z automatu? odrzuca i pisze złóż odwołanie bo reklamacja u producenta się jeszcze mieli bez wyniku
po 4 nie muszą cię informować pisemnie / telefonicznie o tym że odsyłają ci towar a o decyzji reklamacyjnej się możesz dowiedzieć z pisma dołączonego do towaru w paczce

oznacz moderatorów

Shadow_Angel
#10 Popularyzator#

Opinię/decyzję przesłali mi jako skan na maila.

A odesłanie butów powinni chyba skonsultować, skoro zakupione były paczkomatem, reklamowane paczkomatem a odesłane kurierem ? Problem w tym, że nigdy ich nie odbiorę, no bo jak jeśli DHL wymaga kodu potwierdzenia a mnie nie ma w domu bo.. jestem w pracy. Rozumiem sytuację, ale to trochę dziwne, zwykle się do mnie odzywa odsyłający.

Tutaj mam trochę ścianę, widać po stylu tekstu, którym odpisują.

A pytanie o tę rękojmię, czy ja mogę złożyć reklamację na podstawie rękojmi ? Tzn. żeby to sprzedawca się ustosunkował i ocenił sytuację ? Bo producent, to tak jak piszesz, dokładnie o tym samym pomyślałem. No buty już mam dziś do odbioru praktycznie, zwrócone.

Na rękojmię jest ponoć 2 lata, więc mam półtora roku jeszcze aby bić głową w ścianę, tak ?

Chodzi mi o to, aby ewentualnie naprawili albo wymienili. Nie żądam pieniędzy. Ale w sytuacji, gdy robią tylko pod górę, to mam ochotę po prostu odebrać kasiorę a buty im pozostawić...

W ostateczności ten rzecznik praw konsumenta.. a jeśli nie to po sądach nię będę chodzić. Po prostu negat i komentarz. Tyle będę mógł pewnie zrobić. Tragedia z tym tematem. Buty w góry...

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Shadow_Angel paczkę można przekierować do punktu, np. żabki 🙂 https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu/uslugi/punkty-dhl.html

 

otrzymałem odpowiedź od ich jakiegoś rzecznika do spraw obuwia coś tam blabla.

Co to jest to blblabla, jakie uzasadnienie, może mieli podstawę odrzucić a Ty na siłę upierasz się że masz rację, sprzedawca może odrzucić reklamację a Ty nie musisz się z tym godzić, udaj się do rzecznika - ekspertyza biegłego i do sądu 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Shadow_Angel No ok ale co dokładnie określono jako powód nieuznania reklamacji?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

1 nie muszą z tobą konsultować odesłania towaru realnie skoro odrzucili reklamację to powinieneś sam opłacić odesłanie towaru więc dostałeś to w gratisie
2 tak masz 2 lata na kopanie się z koniem z tytułu rękojmi ale co innego jest się odwołać od reklamacji na wadę x a co innego ponawiać 2 lata reklamację na wadę x którą raz odrzucono z powodu np nieprawidłowego użytkowania wtedy z automatu odrzucą bo można reklamować 2x to samo jeśli było już naprawiane
3 buty jakiej marki? może warto samemu do gwaranta złożyć reklamację zamiast do sprzedawcy
4 byś się zdziwił co ludzie potrafią nawywijać u mnie z firmy gość kupił buty caterpillara za 600pln trekingi a używał ich jako roboczych do kopania rowów bo to catterpilar wszak niestety odesłał buty w stanie jakby w bagnie pływały i reklamacji nie uznaliśmy bo było widać zużycie niezgodne z przeznaczeniem, odwołania tez nie uznaliśmy buty do chodzenia w terenie to nie buty do kopania szamba do czego raczył się przyznać pod pojęciem lekkie prace polowe
5 jak pisze kolega masz namiar na kuriera telefoniczny to przekieruj sobie paczkę zanim wróci, sprzedawca nie ma czasu z 1 paczką latać do paczkomatu nadawać byś miał łatwiej do magazynu podjeżdża przewoźnik to się mu wydaje zamówienia tak by było szybko i sprawnie

oznacz moderatorów