Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem coś i zgubiłem paragon ,czy mogę reklamować gwarancyjne jeśli płaciłem na ukcji przelewem bankowym , w historii juž nie mam zprzed 8 miesi
Oczywiście wystarczy potwierdzenie zakupu, ale dlaczego na gwarancji a nie rękojmi?
Od zakupu minęło 8 miesięcy ?
No i w czym problem, rękojmia jest 2lata! Ale napisz od kogo zakup i w czym problem?
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/
w karcie gwarancyjnej masz warunki skorzystania gwarancji czy potrzebny jest paragon / dowód zakupu czy nie
Firma Profimar ,jest to damski smartwath w który rozładowała się bateria i już orzestał działać ,poprostu umarł ! A gwarancja to nie rękojmia ?
Gwarancja i rękojmia to dwa różne świadczenia swiadczone zazwyczaj przez różne podmioty. Gwarancji udziela gwarant (najczęściej jest nim producent lub dystrybutor), warunki jej świadczenia określa dokument gwarancyjny, a jej udzielenie jest w pełni dobrowolne. W celu skorzystania należy skontaktować się z podmiotem wskazanym w karcie gwarancyjnej (najczęściej jest to autoryzowany serwis producenta). W większości przypadków sprzedawca nie jest stroną w przypadku gwarancji.
Rękojmia (a dokładniej "niezgodność z umową", to świadczenie ustawowe, za które odpowiada sprzedawca. Trwa ono 2 lata od daty zakupu (ważne od zakupu, a nie odbioru). Sprzedawca ma 14 dni na wydanie decyzji reklamacyjnej inaczej reklamacja zostanie uznana z automatu.
Sprzedający może być także gwarantem , należy sprawdzić to w gwarancji.
Wystarczy jak przedstawię płatność bankową , przelew przez allegro , brak paragonu ?
@sarz_2009 do reklamacji u sprzedawcy wcale nie musisz mieć dowodu zakupu, zgłaszasz w dyskusji ewentualnie podajesz dane dodatkowe w celu ustalenia szczegółów zakupu i tyle, do gwarancji może być potrzebny paragon ale to co i jak masz w karcie gwarancyjnej.
@sarz_2009 czy pamiętasz kiedy dokładnie dokonałeś tego zakupu?
Tak znalazłem historię zakupu ,sierpień 2023 ,
@sarz_2009 ten zakup jest widoczny w historii Twoich zakupów w zakładce Moje zakupy, a w sprawie rękojmi lub gwarancji wszystkie informacje przedstawili Ci już nasi użytkownicy, niemniej jednak w tej kwestii polecam kontakt bezpośrednio ze sprzedającym.