anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja pompy Grundfos – serwis może zwalić winę na montaż, co wtedy?

dude322
#7 Wielbiciel

Kupiłem na Allegro p ompę Grundfos.

Po ok. 2 miesiącach użytkowania zaczęła ciec z przodu obudowy.    

Zgłosiłem reklamację, sprzedawca wysłał pompę do serwisu i teraz czekam na ekspertyzę.

 

Obawiam się, że serwis może zrzucić winę na montaż.

Pompa była zamontowana prawidłowo: węże antywibracyjne, filtr mechaniczny na ssaniu, zawór zwrotny.

Mam potwierdzenia zakupu tych elementów.

 

Pytanie: jeśli serwis wskaże winę montażu, a ja mam dowody na prawidłowy montaż i fakt, że pompa działała poprawnie przez 2 miesiące, to jakie prawa przysługują mi jako kupującemu w ramach rękojmi / ochrony Allegro?

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

mwmonety
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Prawidłowy montaż jest wtedy gdy wykonuje go uprawniona do tego osoba , która potwierdza to na papierze a jak sammontowales i nie masz do tego kwalifikacji to mogą uznać to za niefachowy montaż i obarczyc wina za jej uszkodzenie.  

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@dude322

Zgłosiłeś reklamację z tytułu niezgodności z umową (dawniej rękojmia). W takim przypadku przyjmuje się, że wada produktu istniała w chwili sprzedaży, chyba że sprzedawca udowodni, że było inaczej lub domniemania tego nie da się pogodzić ze specyfiką produktu lub rodzajem wady.

Alternatywną jest reklamacja z tytułu gwarancji (tu gwarantem jest Grundfos Pompy Sp. z o.o.). Reklamację składa się w autoryzowanym serwisie.

Reklamacja i naprawa przez sprzedawcę może być uznana przez autoryzowany serwis za naprawę nieautoryzowanąs. Sprzedawca nie ma obowiązku korzystać z serwisu producenta, bo ustawodawca na niego nałożył obowiązek doprowadzić produkt do zgodności z umową (co może wiązać z utratą gwarancji). 

oznacz moderatorów