Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem na Allegro p ompę Grundfos.
Po ok. 2 miesiącach użytkowania zaczęła ciec z przodu obudowy.
Zgłosiłem reklamację, sprzedawca wysłał pompę do serwisu i teraz czekam na ekspertyzę.
Obawiam się, że serwis może zrzucić winę na montaż.
Pompa była zamontowana prawidłowo: węże antywibracyjne, filtr mechaniczny na ssaniu, zawór zwrotny.
Mam potwierdzenia zakupu tych elementów.
Pytanie: jeśli serwis wskaże winę montażu, a ja mam dowody na prawidłowy montaż i fakt, że pompa działała poprawnie przez 2 miesiące, to jakie prawa przysługują mi jako kupującemu w ramach rękojmi / ochrony Allegro?
Prawidłowy montaż jest wtedy gdy wykonuje go uprawniona do tego osoba , która potwierdza to na papierze a jak sammontowales i nie masz do tego kwalifikacji to mogą uznać to za niefachowy montaż i obarczyc wina za jej uszkodzenie.
Zgłosiłeś reklamację z tytułu niezgodności z umową (dawniej rękojmia). W takim przypadku przyjmuje się, że wada produktu istniała w chwili sprzedaży, chyba że sprzedawca udowodni, że było inaczej lub domniemania tego nie da się pogodzić ze specyfiką produktu lub rodzajem wady.
Alternatywną jest reklamacja z tytułu gwarancji (tu gwarantem jest Grundfos Pompy Sp. z o.o.). Reklamację składa się w autoryzowanym serwisie.
Reklamacja i naprawa przez sprzedawcę może być uznana przez autoryzowany serwis za naprawę nieautoryzowanąs. Sprzedawca nie ma obowiązku korzystać z serwisu producenta, bo ustawodawca na niego nałożył obowiązek doprowadzić produkt do zgodności z umową (co może wiązać z utratą gwarancji).