Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam myszkę gamingową, ale po kilku msc przestała działać (gwarancja na 2 lata). Chciałam złożyć reklamację przez allegro, ale w liście moich produktów nwm czemu nie ma tej myszki, więc nie mam jak zrobić tego przez zakładkę ,,moje zakupy". Napisałam do sprzedawcy w tej sprawie, poprosili mnie o dowód, że coś nie działa i wysłałam im nagranie, gdzie widać, jak ich myszka ni jak nie działa, a inna moja myszka działa bez problemu.
Chcą żebym weszła w link jak mi wysłali, do ich sklepu i tam złożyła reklamację i oni ją rozpatrzą. Mam też odesłać im myszkę na własny koszt i jak reklamacje uznają, to mi ten koszt zwrócą. Tylko noo nie po to kupowałam przez allegro smart, żeby załatwiać reklamacje gdzieś indziej i się martwiła o to czy mnie nie oszukają i żebym to ja musiała latać i kombinować gdzie wysłać, jak wysłać, jak udokumentować koszty wysyłki i do tego się martwiła czy mi zwrócą pieniądze czy nie.
1. No więc się zastanawiam co zrobić, bo do tej pory niedziałającej rzeczy albo nie kazali mi zwracać, albo od razu sami ogarniali kuriera czy kody inposta żeby niedziałający produkt. Nie wiem po prostu czy załatwianie tego przez link do ich sklepu jest bezpieczne i czy jak coś pójdzie nie tak, to czy nie będę miała wtedy żadnego zabezpieczenia przed utratą hajsu.
2. Do tego w moich zakupach nie widać kilku innych produktów elektronicznych, co je kupiłam i przydałoby się, żeby wisiało dopóki gwarancja im się nie skończy. Nwm czy można je przywrócić, albo gdzie napisać, żeby to zrobić.
@Client:72460854 W zakładce Moje Zakupy można sprawdzić historie zakupów do 2,5 roku, a starsze są przenoszone do archiwum.
Jeśli chcesz sprawdzić historie wszystkich zakupów, nawet tych starszych, to pobierz kopię danych dotyczących zakupów z zakładki Kopie Twoich danych (podrzucam również instrukcję: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/dane-i-ustawienia-konta/rodo-jak-mozesz-pobrac-swoje-dane-os...
Jeśli ich tam nie ma to albo kupowałaś z innego konta, albo nie kupowałeś ich na Allegro.
Jeśli chodzi np. o założenie dyskusji, masz na to maksymalnie 2 lata od zakupu. Możesz jednak bez problemu skontaktować się ze sprzedawcą przez Centrum wiadomości na Allegro. Podaj mu numer zamówienia lub dowód zakupu i zgłoś reklamację przez Allegro.
No właśnie przy ogłoszeniach jest opcja ,,ukryj" nie wiem czy jak pacan tego nie kliknęłam. Innego konta allegro nie mam, a poza allegro nie kupuję tego typu rzeczy. Poza tym mam w wiadomościach na moim koncie allegro kontakt ze sklepem, na który również wysłali mi paragon za myszkę. No i w raporcie kupowanych przeze mnie rzeczy jest ta myszka kupiona 2024-06-07, więc no 2,5 roku nie minęły. Tylko da się odzyskać widok na dany zakup skoro go zapewne ukryłam? Bo do archiwum dostępu też nie widzę, ale może po prostu nie umiem w nie wejść.
Do sprzedawcy napisałam w centrum wiadomości, tylko oni chcą reklamację załatwiać tak, że mam na stronie ich sklepu, a nie przez allegro ją składać.
@Client:72460854 proszę, przywróciłam ten zakup do Twojej zakładki (i słuchawki kupione tego samego dnia). Czy chcesz, abym przywróciła wszystkie ukryte zakupy z ostatnich 2,5 roku?
Jeśli to nie problem, to tak, bym prosiła przywrócić zakupy z ostatniego 2,5 roku. 🙂
Na początek musisz odróżnić "niezgodność towaru z umową (potocznie zwaną rękojmią)" za którą odpowiada sprzedawca od "gwarancji" za którą odpowiada gwarant (najczęściej jest to producent lub importer).
Jeżeli zgłosiłaś reklamację sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową, to masz obowiązek udostępnić reklamowany towar sprzedawcy (to on ma obowiązek go odebrać, może to zrobić osobiście lub np przysłać kuriera czy etykietę nadawczą).
Jeżeli zaś chodzi o gwarancję, to tu zasady jej realizacji określa karta gwarancyjna (gwarancja to umowa cywilnoprawna pomiędzy gwarantem a nabywcą, a jej udzielenie jest w pełni dobrowolne). Zazwyczaj należy skontaktować się z centrum pomocy danej firmy, które zweryfikuje problem i w razie konieczności uzgodni sposób odesłania produktu do autoryzowanego serwisu (nie zawsze jest konieczność odsyłania, czasem jest to problem softwarowy, wtedy np. podeślą aktualizację do wgrania lub wysyłka może być nieopłacalna, a wtedy po prostu wyślą nowy produkt na wymianę). Ważne, gwarant zazwyczaj ponosi koszt odesłania produktu do serwisu oraz przesyłki powrotnej. Nie pokrywa zaś kosztów odesłania do sprzedawcy (a on także nie ma obowiązku zwracać tych kosztów, bo w końcu odmówiło się skorzystania z darmowej wysyłki).
Ps. Jakiej firmy ta myszka?
No to spróbuję sobie przez allegro załatwić jakoś jeszcze, zobaczę. Dzięki.
Myszka to Onikuma.
@Client:72460854 Przepraszam, że czekałaś - przywróciłam wszystkie zakupy na Twoim koncie.
Super! Dzięki wielkie!
@Client:72460854 Nie składaj na gwarancję tylko reklamuj u sprzedającego, nie odsyłaj- zgodnie z prawem to sprzedający jak chce niech sobie odbierze do reklamacji, pilnuj dyskusji: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Ale jak piszę że gwarancja 2lata , a ważniejsza jest rękojmia to sądzę że zakup był ( po kilku msc przestała działać) więc powinna być w zakładce "Moje zakupy" , chyba ze został ukryty.
Ojoj, dobra, to dobrze, że pytam, bo się w tym gubię.
Ja produkt ukryłam, ale już wszystko zostało mi przywrócone
Więc to będzie ,,szczegóły zakupu" -> ,,zgłoś problem z zakupem" -> ,,problem z produktem" -> No i własnie co? Jak myszka po pół roku przestała działać, to niezgodna z opisem? Bo miała działać co najmniej 2 lata?