Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, może mi ktoś podpowie jak to działa.
Kupiłem sprzęt nie minął jeszcze rok od zakupu. Był już raz na reklamacji z tytułu gwarancji i go naprawili, drugi raz z tytułu gwarancji odrzucili naprawę, zgłosiłem ponownie ale z tytułu rękojmi i żądałem zwrotu gotówki i decyzja sklepu miała być przesłana korespondencyjnie. Reklamację złożyłem 10.07 i czy sklep ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi czyli do 24.07 .?
I czy liczy się data wysłania decyzji czy data kiedy będzie doręczona.
Jeśli zakup był na Allegro, to wszystko co piszesz w ramach wymiany, gwarancji, rękojmi - rób poprzez Dyskusję, zawsze pewność, że allegro pomoże, albo chociaż będzie to w historii rozmów, nikt cię nie oszuka 🙂
14 dni kalendarzowych od złożenia reklamacji 30 dni jak wcześniej już był naprawiany.
Gdy składasz reklamację z rękojmi i odstępujesz w niej od umowy z powodu wady istotnej, a sprzęt był już wcześniej naprawiany lub wymieniany, sprzedawca ma 30 dni na rozpatrzenie takiej reklamacji. Jest to wyjątek w prawach konsumenta, jeśli chodzi o termin.
https://maszprawo.org.pl/2017/02/odpowiedz-reklamacje-konsumenta-nowe-terminy/
Własnie tutaj znalazłem dwie wersje jedno że przyjmuje się 14 dni, a inni piszą że do 30. Pisałem nawet na chacie sklepu i oni też odpisali że mają do 14 dni. Więc już sam nie wiem.
Tak 14dni jeśli nie był wcześniej w naprawie.
Bzdura.
Decyduje art. 7a Ustawy o prawach konsumenta. W przypadku odstąpienia od umowy w ramach reklamacji jest 30 dni na rozpatrzenie, ponieważ odrębne przepisy nie stanowią inaczej. 14 dni jest przy naprawie i wymianie.
Od dnia 10 stycznia 2017 r. obowiązuje trzydziestodniowy termin odpowiedzi przedsiębiorcy na reklamację złożoną przez konsumenta, Nie dotyczy on reklamacji z tytułu rękojmi. Na reklamację z tytułu rękojmi należy odpowiedzieć w terminie czternastu dni, o ile spełnia ona wymogi wskazane w art. 561[5] k.c.
Oglądałem kilka filmów odnośnie reklamacji i nigdzie nie mówili że mają 30 dni, gdzieś czytałem że nie ma podanego terminu ale uznaje się że 14 dni kalendarzowych.
@jozwiak201 Masz podane przepisy, zwłaszcza art. 7a Ustawy konsumenckiej, przy odstąpieniu od umowy w ramach reklamacji z rękojmi jest 30 dni na rozpatrzenie. Jedynie przy wymianie, naprawie i obniżeniu ceny obowiązuje 14 dni, bo przepisy odrębne tak stanowią.
Kolejny bzdura i cytat bez związku ze sprawą. 14 dni nie dotyczy odstąpienia od umowy w ramach reklamacji. Przy odstąpieniu obowiązuje 30 dni.
Kontaktowałem się z allegro i na moje pytanie jaki czas ma sklep na udzielenie decyzji w przypadku rękojmi z żądaniem zwrotu gotówki odpisali że ''Zgłoszoną reklamację z tytułu rękojmi Sprzedający ma obowiązek rozpatrzyć w terminie 14 dni.''
I że ''Sprzedający powinien przedstawić decyzję do 14 dni. W ciągu 14 dni powinien Pan otrzymać decyzję, aby móc się z nią zapoznać.''
W przeciwnym razie reklamacja zostaje uznana.
@jozwiak201 To jest błędna odpowiedź pracownika Allegro, zapewniam. Aby się o tym przekonać, zapytaj tego pracownika, czy zna art. 7a Ustawy konsumenckiej. Pracownicy serwisu czasem się mylą.
Przepisy mówią inaczej tylko w przypadku naprawy, wymiany lub obniżenia ceny, czyli o 14 dniach, a te przepisy to art. 5615 Kc. Przy odstąpieniu od umowy, czyli przy żądaniu zwrotu wpłaty, sprzedawca ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji.
Pisałem podałem ten art. 7a i nadal pisał że 14 dni.
https://www.uokik.gov.pl/komentarze_wyjasnienia_i_stanowiska.php?news_id=13179
Z podlinkowanego artykułu wynika dokładnie to samo, co wcześniej zostało tu przeze mnie wskazane. Termin 30 dni z Ustawy konsumenckiej jest przepisem ogólnym, który ma zastosowanie tam, gdzie przepisy odrębne nie podają innego terminu. Przepisy odrębne podają inny termin (14 dni) tylko w przypadku naprawy, wymiany i obniżenia ceny. UOKiK nie może kwestionować przepisu zawartego w Ustawie konsumenckiej, a tym bardziej nie może tego robić pracownik Allegro. Jeśli nadal masz wątpliwości, wystąp na drogę sądową z tym sprzedawcą i powołaj się na to, co napisał Ci pracownik Allegro.
Tu masz stanowisko UOKiK dotyczące 14 dni - jest tam napisane wyraźnie o naprawie, wymianie i obniżeniu ceny. Nic nie ma o odstąpieniu od umowy i żądaniu zwrotu wpłaty; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Kliknij "Termin rozpatrzenia reklamacji".
A jak to jest bo wysłałem urządzenie do sklepu on do serwisu na gwarancję wrócił nie naprawiony bo uznali że usterka mechaniczna (czym się nie zgadzam), zgłosiłem ponownie z rękojmi i czy sklep może podać przyczynę tą samą co serwis, czy urządzenie musi ponownie wysłać gdzieś żeby wydali opinię odnośnie urządzenia.
Przy reklamacji z rękojmi rozpatruje ją sprzedawca i jeśli reklamację odrzuca, może podać każdy powód, także ten, który podał wcześniej serwis. Jeśli się nie zgadzasz z decyzją sprzedawcy, możesz powołać rzeczoznawcę i w przypadku pozytywnej dla siebie ekspertyzy skierować sprawę na drogę sądową. Jeśli wygrasz, możesz żądać zwrotu wpłaty za przedmiot, zwrotu kosztów ekspertyzy i zwrotu kosztów postępowania. Jeśli masz pewność, że racja jest po Twojej stronie, spróbuj najpierw otworzyć Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa W niej złóż reklamację i poproś tam o pomoc pracownika Allegro. Oni znają przepisy i nie pozwolą sprzedawcy na nadużycia.