Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
w Sony Xperia M5 padł głośnik od rozmów oraz wibrator. Chciałbym zareklamować go z tytułu rękojmi i najlepiej, aby było to odstąpienie od umowy, czyli zwrot pieniędzy.
Czy wada jest na tyle istotna aby wnioskować o zwrot pieniędzy, czy jednak nie powinno mnie zbytnio ponosić i powinienem raczej wnioskować o wymianę na nowy egzemplarz?
O co dokładnie wnioskować i na jakim artykule Kodeksu Cywilnego opierać się, aby odbyło się bez zbędnej spychologii i reklamowaniu telefonu 10 razy?
@PiotrekGlogowski Przy pierwszej reklamacji sprzedawca ma prawo do naprawy, jeżeli usterka się powtarza, masz prawo żądać zwrotu środków.Poczytaj:https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
@PiotrekGlogowski Reklamację złóż na piśmie sprzedawcy. Powołaj się na art. 560 Kc. Opisz wady i zgłoś odstąpienie od umowy. Nawet jeśli wada jest istotna, sprzedawca nie musi Ci oddawać pieniędzy przy pierwszej reklamacji z rękojmi, ale może oddać. Zamiast zwrotu wpłaty może towar naprawić lub wymienić. Przy kolejnej reklamacji, gdy sprzęt już był naprawiany lub wymieniany, nie może towaru naprawiać i wymieniać, musi oddać pieniądze, ale wtedy wada musi być istotna. On decyduje, jeśli się z tym nie zgadzasz, możesz się odwołać do sądu.