anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja użytej kosiarki

kociubka90
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry. Kupiłam nową kosiarkę. Po pierwszym koszeniu mąż stwierdził, że ma słabszą moc niż powinna (porównanie do wcześniejszej kosiarki). Okazało sie, że nie jest zgodna z podanymi parametrami, nie zgadza się moc i pojemność silnika. Podane parametry są niższe, niż nas zapewniano. Czy mimo, że kosiarka została użyta, otrzymamy pełny zwrot środków? Została już wyczyszczona. Sprzedawca mowi, że jeśli nie bedzie śladów użytkowania to wtedy zwróci całość. Wiadomo, że po koszeniu coś tam może się zostać, czego ja nie zauważę. Czy mam prawo żądać zwrotu całości? Jak się zabrać do reklamacji krok po kroku?

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

mdrogeria
#21 Demiurg#

 kociubka90 to jest reklamacja , sprzedawca bez względu na stan produktu  musi zwrócić Ci wszystkie poniesione koszty . Najlepiej otwórz dyskusję i tam domagaj się wydania produktu zgodnego z opisem lub zwrotu wszystkich środków .

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@kociubka90  w jaki sposób stwierdziliscie że nie zgadza sie moc i pojemnośc silnika ? Na oko czy tez macie jakąś ekspertyze ?

Jełsi są to rzeczywiście niezgodności ktore możecie wykazać wówczas należ Wam sie wymiana na taki produkt o takich parametrach jaki oferował sprzedawca. Jesli go nie może dostarczyc wówczas nalezy sie całkowity zwrot wpłaty wraz z poniesionymi kosztami odesłania.

oznacz moderatorów

kociubka90
#8 Zapaleniec#

Sprawdziliśmy etykietę na kosiarce (już niestety po użyciu). Jest tam czarno na białym moc 2.75 kW zamiast obiecanych 3.3 kW, podobnie z pojemnością silnika.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@kociubka90  jełsi na etykiecie jest inna pojemnośc i moc myśle że spokojnie możecie reklamować. Sprzedawca powinien Wam dostarczyc produkt jaki oferował lub zwrócić cąłość wplaty wraz z kosztami odesłania wadliwego produktu

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kociubka90 Jeżeli chcesz dokonać konsumenckiego zwrotu bez podania przyczyny, towar powinien być odesłany bez śladów używania, w przeciwnym razie sprzedawca może oddać kwotę mniejszą od zapłaconej.

Nie zwracaj jednak bez podania przyczyny, tylko złóż reklamację. Towar ma być zgodny z opisem, a jeśli nie jest, sprzedawca musi go w ramach reklamacji na swój koszt wymienić lub po odesłaniu oddać całą wpłatę nawet wtedy, gdy przedmiot był używany i nosi ślady używania. Złóż sprzedawcy pisemną reklamację, wyślij ją mailem, powołaj się na obowiązkową 2-letnią rękojmię, opisz niezgodności  lub wady i domagaj się wymiany na towar zgodny z opisem lub zwrotu wszystkich kosztów, także kosztów odesłania. Przy wymianie sprzedawca także musi Ci zwrócić koszt odesłania. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. Jeśli tego nie zrobi, z mocy prawa reklamacja zostaje uznana i sprzedawca musi spełnić żądania kupującego. Towar po wysłaniu pisma reklamacyjnego odeślij na adres podany na aukcji w zakładce Reklamacja. Sprzedawca nie może Cię zmuszać do konsumenckiego odstąpienia od umowy, Ty decydujesz, czy robisz zwrot bez podania przyczyny, czy składasz reklamację. Gdyby sprzedawca stwarzał Ci problem z reklamacją, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś tam o pomoc pracownika Allegro.

Poczytaj o rękojmi; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Sprzedawcy czasem podają w opisach zawyżone parametry sprzętu, ale to niedopuszczalne, towar musi być zgodny z opisem.

oznacz moderatorów

kociubka90
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za pomoc, tak właśnie zrobię.

oznacz moderatorów