anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja usługi kurierskiej

Janek0007
#7 Wielbiciel#

Cześć, z tej strony Jan. Na allegro od 19 lat, głownie jako kupujący. Spotkałem się z sytuacją w której przychodzę do społeczności po radę.

tl;dr Towar przyszedł uszkodzony (słabo zapakowany), kurier dostarczył gdy nie było mnie w domu, sprzedawca każe mi go reklamować u kuriera, wsparcie allegro też każe mi reklamować usługę w DPD. Jak się zachować?

Pełna wersja:

Zamówiłem za pośrednictwem allegro 4szt deski świerkowej 1x5x250cm z wysyłką DPD. Była to jedyna forma przesyłki dostępna w ofercie. Po kilku dniach przyjechał kurier i dostarczył przesyłkę podczas gdy nie było mnie w domu, często tak robi i nigdy nie miałem z tym problemu. Tym razem było inaczej, gdy wróciłem do domu, zastałem przesyłkę z widocznym uszkodzeniem opakowania. Od razu zrobiłem zdjęcia. Deski były owinięte tylko w czarny stretch, dojechały połamane. Otworzyłem dyskusję ze sprzedawcą i opisałem sytuację i przesłałem zdjęcia. Ze strony sprzedawcy przyszła natychmiast odpowiedź automatyczna że się tym zajmą, po kolejnych czterech dniach, sprzedawca zabrał głos:

"Szanowny Panie/Pani, Dziękuję za kontakt w sprawie uszkodzonej paczki. Przykro mi słyszeć o tej sytuacji. Chciałbym jednak wyjaśnić, że paczka została przez nas wysłana w stanie nienaruszonym. Zgodnie z naszymi procedurami, przy odbiorze przesyłki zalecamy sprawdzenie jej stanu i sporządzenie protokołu w przypadku jakichkolwiek uszkodzeń. Z uwagi na to, że paczka została odebrana i nie spisano protokołu, nie możemy przyjąć odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia, które mogły powstać po jej odbiorze. W związku z tym sugeruję, aby wszelkie roszczenia kierować bezpośrednio do DPD Polska, z którą współpracujemy w zakresie dostawy. Mam nadzieję, że uda się Panu/Pani szybko rozwiązać tę sprawę. Z poważaniem,"

Wtedy skontaktowałem się z kurierem który polecił wypełnić elektroniczny protokół szkody, wypełniłem i załączyłem do dyskusji, choć nie zmieniło to stanowiska sprzedawcy. Allegro poproszone o włączenie się do dyskusji odpowiedziało:

"Przykro mi, że otrzymał Pan uszkodzone zamówienie.
W przypadku odebrania paczki to kupujący powinien zgłosić reklamację u przewoźnika.
proszę o złożenie reklamacji u firmy transportowej."

Poprosiłem allegro ponownie, druga odpowiedź:

"Przykro mi, że otrzymał Pan uszkodzony [nazwa przedmiotu].
(...) proszę wypełnić protokół szkody i dołączyć go do dyskusji. Link do formularza:
https://protokol.dpd.com.pl/
Pozwoli nam to wyjaśnić sprawę z przewoźnikiem.
Konieczne będzie też dodanie w dyskusji zdjęć uszkodzeń.
(...), gdy przewoźnik rozpatrzy reklamację pozytywnie, wrócimy do Pana z informacją"

tylko że protokół i zdjęcia są już załączone w dyskusji, odnoszę wrażenie, że rozmawiam w tej dyskusji z dwoma botami i dyskusja nie prowadzi do rozwiązania problemu.

To są tylko najbardziej istotne fragmenty przydługiej dyskusji.

Moje pytanie brzmi: po czyjej stronie leży reklamowanie usługi kurierskiej, sprzedawcy czy kupującego?
Wedle mojej wiedzy to sprzedawca jest klientem firmy kurierskiej i to on może wystąpić z roszczeniami do kuriera. Na mój stan wiedzy kupujący reklamuje uszkodzony towar u sprzedawcy, choć sprzedawca i wsparcie allegro pisze, że jest inaczej. Co powinienem w tej sytuacji zrobić?

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

Cześć Janie! @Janek0007 Poprosiłam o wiadomość w tej dyskusji z wyjaśnieniem, dlaczego poprosiliśmy abyś to Ty złożył reklamację do przewoźnika.  

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Janek0007
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za zainteresowanie tematem. Na razie nikt z allegro nie dopowiedział nic w tej dyskusji.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Janek0007 Sprzedającego Ty jak towar uszkodzony sporządzasz protokół szkody u przewoźnika, nie daj się wciągać w żadne reklamacje. Napisz jak Allegro argumentuje taki nakaz!

oznacz moderatorów

Janek0007
#7 Wielbiciel#

@LEW433tak oto wyglądają wszystkie wypowiedzi pracowników allegro w tej dyskusji:
1.PNG2.PNG

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Obrazek jest dla nas niewidoczny, musisz opisać co tam jest.

oznacz moderatorów

Janek0007
#7 Wielbiciel#
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Trochę źle bo należało od razu przy odbiorze sporządzić protokół szkody ale masz na to 7dni, więc zrób to jak jest jeszcze możliwość, piszesz do przewoźnika i informujesz albo kuriera.

oznacz moderatorów

Janek0007
#7 Wielbiciel#

Opisałem to w pierwszym poście, ale napiszę jeszcze raz. Kurier zostawił paczkę gdy nie było mnie w domu więc nie było odbioru osobistego. Wypełniłem protokół szkody DPD w kontakcie telefonicznym z kurierem. Protokół w PDF dołączyłem od razu do dyskusji. To miało miejsce 4 dni po dacie w której kurier zaraportował dostawę, gdyż dopiero po 4 dniach sprzedający wypowiedział się w dyskusji i zażądał takiego protokołu.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@Janek0007

Będzie ciężko. Ogólnie jesteś w czarnej d...

Zgodnie z ustawą Prawo pocztowe, adresat ma 7 dni na zgłoszenie uszkodzenia, którego nie było widać z zewnątrz. Natomiast w twoim przypadku opakowanie było uszkodzone, a w takim przypadku należy zgłosić szkodę kurierowi przed pokwitowaniem odbioru (najpierw robi się całą dokumentację, a potem decyduje o ewentualnym odbiorze lub odesłaniu przesyłki). Odbiór przesyłki bez zastrzeżeń jest równoznaczny ze zrzeczeniem się wszelkich roszczeń od przewoźnika (jest to ostateczne).

W twoim przypadku musisz podważyć doręczenie przesyłki. Przesyłka nie została poprawnie doręczona, przez co nie mogłeś zgłosić kurierowi uszkodzenia przed odbiorem przesyłki.

A i oczywiście podważ swój podpis na terminalu (kurier ma ustawowy obowiązek uzyskania pokwitowania odbioru przesyłki przez odbiorcę, ale większość podpisuje się za odbiorcę).

 

oznacz moderatorów