Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, z tej strony Jan. Na allegro od 19 lat, głownie jako kupujący. Spotkałem się z sytuacją w której przychodzę do społeczności po radę.
tl;dr Towar przyszedł uszkodzony (słabo zapakowany), kurier dostarczył gdy nie było mnie w domu, sprzedawca każe mi go reklamować u kuriera, wsparcie allegro też każe mi reklamować usługę w DPD. Jak się zachować?
Pełna wersja:
Zamówiłem za pośrednictwem allegro 4szt deski świerkowej 1x5x250cm z wysyłką DPD. Była to jedyna forma przesyłki dostępna w ofercie. Po kilku dniach przyjechał kurier i dostarczył przesyłkę podczas gdy nie było mnie w domu, często tak robi i nigdy nie miałem z tym problemu. Tym razem było inaczej, gdy wróciłem do domu, zastałem przesyłkę z widocznym uszkodzeniem opakowania. Od razu zrobiłem zdjęcia. Deski były owinięte tylko w czarny stretch, dojechały połamane. Otworzyłem dyskusję ze sprzedawcą i opisałem sytuację i przesłałem zdjęcia. Ze strony sprzedawcy przyszła natychmiast odpowiedź automatyczna że się tym zajmą, po kolejnych czterech dniach, sprzedawca zabrał głos:
"Szanowny Panie/Pani, Dziękuję za kontakt w sprawie uszkodzonej paczki. Przykro mi słyszeć o tej sytuacji. Chciałbym jednak wyjaśnić, że paczka została przez nas wysłana w stanie nienaruszonym. Zgodnie z naszymi procedurami, przy odbiorze przesyłki zalecamy sprawdzenie jej stanu i sporządzenie protokołu w przypadku jakichkolwiek uszkodzeń. Z uwagi na to, że paczka została odebrana i nie spisano protokołu, nie możemy przyjąć odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia, które mogły powstać po jej odbiorze. W związku z tym sugeruję, aby wszelkie roszczenia kierować bezpośrednio do DPD Polska, z którą współpracujemy w zakresie dostawy. Mam nadzieję, że uda się Panu/Pani szybko rozwiązać tę sprawę. Z poważaniem,"
Wtedy skontaktowałem się z kurierem który polecił wypełnić elektroniczny protokół szkody, wypełniłem i załączyłem do dyskusji, choć nie zmieniło to stanowiska sprzedawcy. Allegro poproszone o włączenie się do dyskusji odpowiedziało:
"Przykro mi, że otrzymał Pan uszkodzone zamówienie.
W przypadku odebrania paczki to kupujący powinien zgłosić reklamację u przewoźnika.
proszę o złożenie reklamacji u firmy transportowej."
Poprosiłem allegro ponownie, druga odpowiedź:
"Przykro mi, że otrzymał Pan uszkodzony [nazwa przedmiotu].
(...) proszę wypełnić protokół szkody i dołączyć go do dyskusji. Link do formularza:
https://protokol.dpd.com.pl/
Pozwoli nam to wyjaśnić sprawę z przewoźnikiem.
Konieczne będzie też dodanie w dyskusji zdjęć uszkodzeń.
(...), gdy przewoźnik rozpatrzy reklamację pozytywnie, wrócimy do Pana z informacją"
tylko że protokół i zdjęcia są już załączone w dyskusji, odnoszę wrażenie, że rozmawiam w tej dyskusji z dwoma botami i dyskusja nie prowadzi do rozwiązania problemu.
To są tylko najbardziej istotne fragmenty przydługiej dyskusji.
Moje pytanie brzmi: po czyjej stronie leży reklamowanie usługi kurierskiej, sprzedawcy czy kupującego?
Wedle mojej wiedzy to sprzedawca jest klientem firmy kurierskiej i to on może wystąpić z roszczeniami do kuriera. Na mój stan wiedzy kupujący reklamuje uszkodzony towar u sprzedawcy, choć sprzedawca i wsparcie allegro pisze, że jest inaczej. Co powinienem w tej sytuacji zrobić?
Cześć Janie! @Janek0007 Poprosiłam o wiadomość w tej dyskusji z wyjaśnieniem, dlaczego poprosiliśmy abyś to Ty złożył reklamację do przewoźnika.
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Na razie nikt z allegro nie dopowiedział nic w tej dyskusji.
@Janek0007 Sprzedającego Ty jak towar uszkodzony sporządzasz protokół szkody u przewoźnika, nie daj się wciągać w żadne reklamacje. Napisz jak Allegro argumentuje taki nakaz!
@LEW433tak oto wyglądają wszystkie wypowiedzi pracowników allegro w tej dyskusji:
Obrazek jest dla nas niewidoczny, musisz opisać co tam jest.
Trochę źle bo należało od razu przy odbiorze sporządzić protokół szkody ale masz na to 7dni, więc zrób to jak jest jeszcze możliwość, piszesz do przewoźnika i informujesz albo kuriera.
Opisałem to w pierwszym poście, ale napiszę jeszcze raz. Kurier zostawił paczkę gdy nie było mnie w domu więc nie było odbioru osobistego. Wypełniłem protokół szkody DPD w kontakcie telefonicznym z kurierem. Protokół w PDF dołączyłem od razu do dyskusji. To miało miejsce 4 dni po dacie w której kurier zaraportował dostawę, gdyż dopiero po 4 dniach sprzedający wypowiedział się w dyskusji i zażądał takiego protokołu.
Będzie ciężko. Ogólnie jesteś w czarnej d...
Zgodnie z ustawą Prawo pocztowe, adresat ma 7 dni na zgłoszenie uszkodzenia, którego nie było widać z zewnątrz. Natomiast w twoim przypadku opakowanie było uszkodzone, a w takim przypadku należy zgłosić szkodę kurierowi przed pokwitowaniem odbioru (najpierw robi się całą dokumentację, a potem decyduje o ewentualnym odbiorze lub odesłaniu przesyłki). Odbiór przesyłki bez zastrzeżeń jest równoznaczny ze zrzeczeniem się wszelkich roszczeń od przewoźnika (jest to ostateczne).
W twoim przypadku musisz podważyć doręczenie przesyłki. Przesyłka nie została poprawnie doręczona, przez co nie mogłeś zgłosić kurierowi uszkodzenia przed odbiorem przesyłki.
A i oczywiście podważ swój podpis na terminalu (kurier ma ustawowy obowiązek uzyskania pokwitowania odbioru przesyłki przez odbiorcę, ale większość podpisuje się za odbiorcę).