anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja ustawowa - kto ponosi koszty wysłania produktu do sprzedawcy klient/sprzedawca?

Client:123146086
#7 Wielbiciel#

dzień dobry

w okolicach +/- kupiłem lampę na allegro i przestała działać - nie świeci, zwróciłem się z informacją do sprzedawcy poprzez otworzenie dyskusji wybierając "warunki reklamacji: reklamacja ustawowa"

zaproponowałem naprawę lub wymianę na nową, dostałem informację od sprzedawcy aby paczkę odesłać na wskazany adres co zrobiłem na własny koszt

informacja od sprzedającego lampa jest nienaprawialna w sensie przez producenta, otrzymałem wybór zwrot pieniędzy lub wymiana, sprzedawca mając jeszcze tą lampę w ofercie na własny koszt wysłał kurierem nową, komunikacja bez problemu

jedynie chciałem dopytać  jak jest w kwestii zwrotu kosztów które poniosłem na odesłanie produktu do sprzedającego?

czy w przypadku kiedy produkt został wymieniony na nowy mogę oczekiwać zwrotu kosztów za wysłanie produktu do sprzedającego?

dziękuję

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

komis-bell
#21 Demiurg#

Tak. Sprzedający jest zobowiązany do zwrócenia Ci kosztów odesłania przesyłki.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:123146086 dzień dobry! Tak, jeśli sprzedający uznał reklamację, powinien zwrócić CI wszystkie poniesione koszty, w tym koszt odesłania produktu do niego 🙂

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Jeśli wysłałeś to do gwaranta a nie sprzedawcy to gwarant może lecz nie musi ci zwracać kosztu paczki zależy co jest w gwarancji jak składałeś reklamację u sprzedawcy i tam odesłałeś to zwrot otrzymasz na podstawie kosztu nadania np faktury / paragonu za uslugę wysyłki 

oznacz moderatorów

Client:123146086
#7 Wielbiciel#

dziękuje za wyjaśnienia

 

dostałem odpowiedź od sprzedającego że może mi oddać koszt najtańszej metody dostawy

 

wysłałem paczkę paczkomat>kurier, zmieściłem się w najmniejszej paczce koszt 19,99zł

(jeszcze nie odpowiedziałem sprzedającemu, chciałem dopytać)

 

w jaki sposób jest ustalana najtańsza opcja dostawy? u innych firm kurierskich, poczty polskiej?

dziękuję

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:123146086 ma ci zwrócić 19.90pln w dyskusji załącz dokument potwierdzajacy koszt, łaski nie robi 

oznacz moderatorów

Client:123146086
#7 Wielbiciel#

firma zwróciła mi tylko 10.99 czyli wg firmy najniższy koszt ... tylko za taką cenę nie da się wysłać paczki 

nie robiłem tego jako dyskusja tylko wysłałem normalną wiadomość 

 co mi zostało ... wznowienie dyskusji?

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@Client:123146086

Musisz mieć rachunek od przewoźnika. Bez tego sprzedawca nie ma podstaw do zwrotu środków za przesyłkę. 

oznacz moderatorów