Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, czy orientujecie się jak to jest z kosztami odesłania wadliwego towaru do sprzedawcy po uznaniu reklamacji? Sprzedawca obciąża nimi kupującego, chociaż to przecież nie jego wina, że musi odsyłać wadliwy towar. Dodatkowo sprzedawca obciąża kupującego kosztami zafoliowania odesłanego towaru, chociaż bez jego otwarcia (rozfoliowania) nie ma możliwości sprawdzenia czy towar nie posiada wad. Macie jakąś praktykę w tym temacie? Ktoś się spotkał z takimi nieuczciwymi sprzedawcami i wygrał sprawę?
@poker_2007 jeżeli sprzedawca uznał reklamacje nie powinien Cię obciążać kosztami odesłania, ponownym pakowaniem tym bardziej ponowną wysyłka do Ciebie. Rozpocznij dyskusję i przedstaw w niej swoje stanowisko.
@poker_2007
Jaki powód odesłania podałeś w formularzu ZWROTu na Allegro ?
Nie odsyłałm jeszcze. Natomiast w regulaminie reklamacji u sprzedającego są zapisy o tym, że koszty odesłania wadliwego towaru ponosi kupujący. To samo dotyczy się kosztów za rozfoliowanie produktu. Moim zdaniem jest to niezgodne z prawami konsumenta, a te ,,zapisy" w regulaminie są niezgodne z prawem i stanowią tzw. klauzule niedozwolone umowy.
@poker_2007
Daj link do oferty - to sprawdzimy.
Jeżeli sprzedawca nie zobowiązał się do odbioru rzeczy na swój koszt - to konsument odsyła rzecz na własny koszt, a w przypadku uznanej reklamacji ten koszt powinien być przez sprzedawcę zwrócony konsumentowi.
Ważny jest też powód odesłania bo korzystając z wadliwego formularza zwrotu na Allegro łatwo o błąd i zamiast REKLAMACJI można nieopatrznie złożyć oświadczenie o ODSTĄPIENIU (i ponieść koszty określone w UoPK).