anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja

Justa-gel
#1 Nowicjusz#

Witam,

 

2 lipca 2019 kupiłem materac, który samodzielnie się pompował. Teraz mechanizm nie działa.

Nie mogę nawiązać kontaktu z sprzedającym (telefonicznie, na maila też nie odpisał). Napisałem krótką wiadomość co nie działa + załączyłem zdjęcie paragonu.

Nie potrafię założyć sporu ponieważ upłynęło zbyt wiele czasu.

Sprzedawca jest aktywny na allegro. Mogę uznać, że zmienił branżę z materacy na wiertarki.

Czy w takiej sytuacji mam spakować ten materac i wysłać go pod jego drzwi (tam gdzie jest zarejestrowana firma)?

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

Vryko
#18 Luminarz#

Spróbuj zacząć od założenia dyskusji: https://allegro.pl/dyskusje/nowa

Sprzedawca będzie musiał odpowiedzieć w ciągu 24h, w razie czego można też poprosić o pomoc pracownika Allegro. 

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Vryko Przecież @Justa-gel napisał, że zakup był w lipcu 2019, a więc dyskusji już nie może założyć (180 dni).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@Knowhere Fakt. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Ogólnie jak masz poprawne dane firmy możesz wysłać na reklamacje i powinien ja rozpatrzyć, jak Cię oleje to udaj się do rzecznika konsumenta pomoże rozwiązać problem 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nic nie pakuj, tylko wyślij mu pisemną reklamację. Opisz wady i domagaj się naprawy lub wymiany. Reklamację możesz wysłać mailem lub pocztą. W piśmie reklamacyjnym na końcu zapytaj, jaką przesyłką i na jaki adres wysłać towar. Czekaj na odpowiedź, ma obowiązek udzielić jej w ciągu 14 dni, jeśli tego nie zrobi, reklamacja z mocy prawa zostaje uznana. Natychmiast po wysłaniu reklamacji do sprzedawcy, skontaktuj się z Allegro przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... i opisz całą sytuację, poproś o pomoc.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 Pytanie, czy 14 dni ma Sprzedawca od otrzymania emaila/pisma czy od otrzymania produktu reklamowanego ? Tzn czy konieczna jest wysyłka towaru , czy wystarczy samo pismo?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Wystarczy pismo. Jeśli w ciągu 14 dni od jego otrzymania nie zareaguje, nie zażąda odesłania rzeczy i nie rozpatrzy reklamacji w tym czasie, i co najważniejsze, nie odrzuci reklamacji, będzie ona uznana.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 No właśnie mam teraz podobną sytuację : kupione, reklamowane po niecałym miesiącu od zakupu ( email, ze wskazaniem czego się Kupujacy domaga itp), minęło 14 dni, Sprzedający twierdzi że powinna być odesłana rzecz, a samo pismo bez rzeczy nie stanowi reklamacji.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli w ciągu 14 dni sprzedawca nie odrzucił reklamacji zgłoszonej na piśmie, jest ona uznana za zasadną - teraz tylko trzeba to wyegzekwować, np. rzecznik konsumentów.

oznacz moderatorów