Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kurier dostarczył paczkę pod dom. Rozpakowałam ją dopiero po 11 dniach i stwierdziłam uszkodzenie opakowania i towaru. Mam monitoring na którym widać i słychać jak kurier uderzył rogiem paczki o kostkę brukową. Mimo złożonej reklamacji u sprzedawcy, nie chcą mi uznać. Co robić?
@2004lolek nic nie zrobisz na protokół masz 7 dni od odebrania, reguluje to KC, PP itp. a co przez 11 dni nie widziałeś uszkodzonego opakowania ???
Tu masz interpretację sądu
Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.
Paczki nie rozpakowałam wcześniej bo musiałam pilnie wyjechać w sprawach rodzinnych. To nie zmienia faktu, że towar jest uszkodzony a na monitoringu widać że uszkodzenie mogło nastąpić z winy przewoźnika.
I prawidlowo masz nanprzyszlosc nauczke o sprawdzaniu paczki po odbiorze zastosowano zapis o doreczeniu bez zastzezen z prawa pocztowego. Sprzedawca reklamacji nie uzna probuj u przewoznika skoro masz nagranie
Dziękuję za podpowiedź
@2004lolek Nie porzucaj zaraz tematu, napisz do sprzedającego przez dyskusję, zakup od firmy?
@LEW433 nic mu to nie da bo przyjął paczkę bez zastrzeżeń do tego już pewnie minęło 14 dni na zwrot
@2004lolek "Rozpakowałam ją dopiero po 11 dniach i stwierdziłam uszkodzenie opakowania i towaru."- niestety czas na protokół szkody w firmie kurierskiej to 7 dni.
W tym przypadku trudno będzie reklamować a skoro wiesz że zawinił kurier: "Jestem pokrzywdzona bo otrzymałam uszkodzony towar przez kuriera. " to trudno teraz mieć pretensje do sprzedającego.
Zdaje sie że jako odbiorca Ty także masz prawo zgłaszac reklamacje do firmy kurierskiej i tak właśnie należało zrobić. Jeśłi w tym momencie ustaliłaś że sprzedającym że to on zlozy reklamacje to juz tylko pozostało czekac na jej rozpatrzenie.
Jełsi zostanie odrzucona - nic nie poradzisz
Sama piszesz że wina była kuriera a niedopatrzenie i niedotrzymanie terminów Twoje ( myśle że jeśli Ty bys składała reklamacje mogłabyś w niej wyjaśnić czemu termin na spisanie protokołu szkody został przekroczony).
Tak czy inaczej trudno teraz mieć pretensje do sprzedającego i troche dziwi mnie rada @LEW433 który doskonale wiedząc jak działa allegro kaze Ci zakładać dyskusje. Wie ze allegro w swojej prokonsumenckiej postawie będzie wywierało presje na sprzedającym. Czyli osiąganie wlasnych celów i naprawianie własnych błędów cudzą krzywdą? Troche nieładna rada
@_Likos_ "troche dziwi mnie rada LEW433 " > przecież doskonale wiesz,, że on nic innego nie potrafi doradzić > jego "kopiuj, wklej" ma ograniczony zasób słów > a poza tym rzadko czyta główny wątek ze zrozumieniem.