Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam buty, bo paru założeniach prawie cały podeszwa na około się odkleja w obu butach. Sprzedawca napisał mi żeam se je naprawić na miejscu a oni zwrócą pieniądze. Jaka jest tego podstawa prawna?
Czy może tak kazać zrobić? Co w sytuacji gdy znów się roklei? Wtedy naprawi ma własny koszt? A co gry np pęknie podeszwa w sytuacji gdy zostaną sklejone u szewca ale żaden wybrany prze sklep sprzedający buty. Napewno chcą uniknąć takim rozwiązaniem kosztuje transportu w tę i spowrotem ale ja do szewca mam 5 km i teżusze zapłacić za przejazd.
Musisz zareklamować z tytułu rękojmi, oczywiście jest taka możliwość że sprzedający, za twoją zgodą zwróci Ci za naprawę: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ , możesz później nadal reklamować.
@7JOANA7 Jeśli reklamujesz buty na podstawie rękojmi (to lepsze niż gwarancja), sprzedawca przy pierwszej reklamacji może Ci towar wymienić lub naprawić. On decyduje - naprawia, czy wymienia. Buty więc powinnaś odesłać do niego. Jeśli naprawisz je na własny koszt, możesz mieć problem z odzyskaniem pieniędzy, choć skoro sprzedawca zapewnia, powinien Ci je oddać. Powinien też zwrócić koszty wszelkich wysyłek reklamacyjnych. Jeżeli w butach pojawi się inna wada, przy drugiej reklamacji z rękojmi sprzedawca nie może już towaru naprawiać ani wymieniać, tylko musi oddać pieniądze. Jedyny warunek - wada musi być istotna. Podstawą prawną jest art. 560 Kc.
Kwestia tego czy jest podstawą prawna żeby żądali naprawy przeze mnie i czy naprawa na miejscu będzie miała wpływ w przypadku reklamacji w związku z kolejną wadą obuwia.
Sprzedają na odległość to powinni liczyć się z kosztami reklamacji.
@7JOANA7 Lepiej odeślij towar do naprawy sprzedawcy. Gdy oddasz do innego punktu, sprzedawca może potem twierdzić, że naprawa została przeprowadzona nieprawidłowo. Sprzedający ma obowiązek przyjąć reklamowany produkt i pokryć wszelkie koszty wysyłek. Będzie z tym problem, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś w nim o pomoc Allegro.
No właśnie dlatego miałam obawy
@7JOANA7 nie. Nie ma takiej podstawy prawnej.
Co prawda w przypadku niektórych przedmiotów wymagających montażu jest możliwośc że sprzedający przysyła ekipe naprawczą do domu kupującego lecz buty nie należą do tej grupy przedmiotów. Masz prawo domagac sie aby to sprzedający na swój koszt usunąl usterke lub wymienił produkt na wolny od wad. Jelsi bedziesz odsyłac buty do sprzedającego powinien Ci także ( w przypadku uznanej reklamacji) zwócić za koszt przesyłki.
Może tez po prostu dosłac drugą pare butów jeśli ich przesylanie i naprawa nie są dla niego opłacalne.
Ty masz otrzymac sprawny produkt