Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
potrzebuje małej pomocy, zepsuł mi się alarm, (dosłownie) po półtora roku użytkowania,
w tym rok gwarancji i następny rok rękojmi, nie obyło się bez sporu przy pomocy allegro,
a dziś dostałem taka odpowiedz od sprzedającego:
Proszę mieć na uwadze, że wada, którą zgłasza Pan po ponad roku od zakupu musiała istnieć w momencie jej otrzymania i to na Panu spoczywa obowiązek udowodnienia tego.
Co w o tym sądzicie, szukam informacji w necie, ale ciężko idzie...
@gacorek2 sprzedający ma racje.
"Wszystko to oznacza, że dwa lata obowiązywania rękojmi konsumenckiej dzielą się na dwa roczne okresy, w których pozycja konsumenta różni się nieco pod względem dowodowym. W przypadku wady stwierdzonej dopiero w drugim roku obowiązywania rękojmi to na konsumencie ciążył będzie obowiązek udowodnienia, że wada bądź jej przyczyna istniały już w chwili wydania rzeczy. W takiej sytuacji ewentualna próba dochodzenia swoich praw przez konsumenta bez podjęcia inicjatywy i przedstawienia stosownych dowodów może skończyć się niepowodzeniem, gdyż domniemanie nie będzie już działać na jego korzyść. Stosownie do ogólnych reguł rozkładu ciężaru dowodu to konsument jako wywodzący określone skutki prawne (np. żądanie wymiany rzeczy) będzie musiał wtedy wykazać, że zaistniały ku temu faktyczne przesłanki."
Zakup przed 1 stycznia 2023 zgodnie z przepisami masz udowodnic ze towar zepsul sie poniewaz byl zle wykonany tj wada istniala w produkcie w momencie zakupu po 1 stycznia 2023 obecnie przepisy domniemuja istnienie wady w calym okresie rekojmi
Zdemontować udać się do fachowca i On jak Ci wystawi opinie że to wada która była w momencie otrzymania produktu możesz składać reklamację, innymi słowy jak napisali na Tobie spoczywa udowodnienie ze ta wada była.
Jeżeli zakup miał miejsce przed zmianą przepisów która nastąpiła z początkiem 2023, to po upływie roku od zakupu w przypadku chęci skorzystania z rękojmi na kliencie leży obowiązek udowodnienia że wada istniała w zakupionym towarze w momencie zakupu. Jeżeli problem wystąpiłby w 1 roku od zakupu to na sprzedawcy wtedy spoczywa obowiązek udowodniania że nie jest to wada jeżeli chciałby nie uznać takiej reklamacji.
Kupujący to wszystko wie, pyta jak to udowodnić.😙