Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy mogę skorzystać z wniosku o rekompensatę z Allegro Protect, jeśli sprzedający odmówił przyjęcia zwrotu? Zamiast zwrotu towaru, który jest bublem i to niekompletnym, sprzedający proponuje mi 100 zł - przedmiot kosztował prawie 400 zł).
Na stronie Allegro jest napisane, że najpierw musze wysłać zakupiony przedmiot. Jeśli nie jest to możliwe, to co mogę zrobić w takiej sytuacji?
@almitta zakup jako konsument od firmy czy między prywatnymi osobami?
Jeśli to firma, to zwrot w ciągu 14 dni przysługuje Ci prawie zawsze (wyjątki - art. 38 Ustawy o prawach konsumenta). I wtedy przed wnioskiem do Allegro Protect musisz odesłać produkt do sprzedawcy. Przy zakupie od osoby prywatnej nie ma możliwości zwrotu.
W obu przypadkach jest możliwe jeszcze jedno rozwiązanie - powołaj się na rękojmię (o ile już tego nie zrobiłeś/aś). Zażądać wówczas możesz doprowadzenia przedmiotu do stanu zgodnego z umową. Masz tak naprawdę 3 możliwości wysunięcia żądań:
Odstąpić od umowy możesz tylko pod dwoma warunkami - doprowadzenie do stanu zgodnego z umową jest niemożliwe, a wada jest istotna.
"
Na stronie Allegro jest napisane, że najpierw musze wysłać zakupiony przedmiot. Jeśli nie jest to możliwe, to co mogę zrobić w takiej sytuacji?".
Podasz powód braku możliwości odesłania towaru ?
@almitta, widzę, że sprzedający poprosił o odesłanie paczki do magazynu w Chinach. Dodatkowo sprawę wyjaśniasz w Dyskusji. Proszę Cię o cierpliwość - pracownik Allegro wkrótce się w niej wypowie.
Pracownik Allegro wypowiedział się w dyskusji i od pięciu dni cisza - sprzedający nie zareagował.
Sprzedający nie podał adresu ani w Polsce, ani w Chinach, skąd sprowadza towary. Cały czas powtarza to samo - zwrot 100 zł. Pracownika Allegro zignorował w dyskusji.
Zakup z Chin często stwarza problemy, duże koszty odesłania towar słabej jakości itd. Należy się dobrze zastanowić, czekać na decyzję Allegro.
Nad czym należy się dobrze zastanowić? Nad pozytywnymi opiniami, jakie przeczytałam na temat towarów sprzedającego? Nad opisem aukcji, który wprowadza w błąd, jak się okazało?
To jest już chyba patowa sytuacja nie przewidziana we wszelkich opcjach ochrony i pomocy ze strony Allegro.
Zastanowię się nad tym, że na Allegro w ogólne mają prawo bytu sprzedawcy oszukujący w opisach i utrudniający zwrot towaru, a co za tym idzie, odzyskanie pieniędzy.
@almitta Kupujesz z Chin bo taniutko? To teraz odsyłaj do Chin...