anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Rekompensata z Allegro Protect a konkretna sytuacja

almitta
#7 Wielbiciel#

Czy mogę skorzystać z wniosku o rekompensatę z Allegro Protect, jeśli sprzedający odmówił przyjęcia zwrotu? Zamiast zwrotu towaru, który jest bublem i to niekompletnym, sprzedający proponuje mi 100 zł - przedmiot kosztował prawie 400 zł).

Na stronie Allegro jest napisane, że najpierw musze wysłać zakupiony przedmiot. Jeśli nie jest to możliwe, to co mogę zrobić w takiej sytuacji?

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@almitta  zakup jako konsument od firmy czy między prywatnymi osobami?

Jeśli to firma, to zwrot w ciągu 14 dni przysługuje Ci prawie zawsze (wyjątki - art. 38 Ustawy o prawach konsumenta). I wtedy przed wnioskiem do Allegro Protect musisz odesłać produkt do sprzedawcy. Przy zakupie od osoby prywatnej nie ma możliwości zwrotu.

W obu przypadkach jest możliwe jeszcze jedno rozwiązanie - powołaj się na rękojmię (o ile już tego nie zrobiłeś/aś). Zażądać wówczas możesz doprowadzenia przedmiotu do stanu zgodnego z umową. Masz tak naprawdę 3 możliwości wysunięcia żądań:

  • wymiany towaru na nowy;
  • naprawy towaru;
  • obniżenia ceny;

Odstąpić od umowy możesz tylko pod dwoma warunkami - doprowadzenie do stanu zgodnego z umową jest niemożliwe, a wada jest istotna.

oznacz moderatorów

Mac20ek00
#13 Ambasador#

"

Na stronie Allegro jest napisane, że najpierw musze wysłać zakupiony przedmiot. Jeśli nie jest to możliwe, to co mogę zrobić w takiej sytuacji?".

Podasz powód braku możliwości odesłania towaru ?

 
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@almitta, widzę, że sprzedający poprosił o odesłanie paczki do magazynu w Chinach. Dodatkowo sprawę wyjaśniasz w Dyskusji. Proszę Cię o cierpliwość - pracownik Allegro wkrótce się w niej wypowie.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

almitta
#7 Wielbiciel#

Pracownik Allegro wypowiedział się w dyskusji i od pięciu dni cisza - sprzedający nie zareagował.

oznacz moderatorów

almitta
#7 Wielbiciel#

Sprzedający nie podał adresu ani w Polsce, ani w Chinach, skąd sprowadza towary. Cały czas powtarza to samo - zwrot 100 zł. Pracownika Allegro zignorował w dyskusji.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zakup z Chin często stwarza problemy, duże koszty odesłania towar słabej jakości itd. Należy się dobrze zastanowić, czekać na decyzję Allegro.

oznacz moderatorów

almitta
#7 Wielbiciel#

Nad czym należy się dobrze zastanowić? Nad pozytywnymi opiniami, jakie przeczytałam na temat towarów sprzedającego? Nad opisem aukcji, który wprowadza w błąd, jak się okazało?
To jest już chyba patowa sytuacja nie przewidziana we wszelkich opcjach ochrony i pomocy ze strony Allegro. 
Zastanowię się nad tym, że na Allegro w ogólne mają prawo bytu sprzedawcy oszukujący w opisach i utrudniający zwrot towaru, a co za tym idzie, odzyskanie pieniędzy.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@almitta Kupujesz z Chin bo taniutko? To teraz odsyłaj do Chin...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów