anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Słuchawki dokonałowe zwrot

misiekxm
#8 Zapaleniec#

Witam mam pytanie chce kupić słuchawki dokonałowe tws, jak wiadomo sprzedawcy traktują to jako produkt higieniczny z problemem zwrotu. Ten sprzedawca akurat nie dał informacji że zwrot jest ograniczony. Czy po otwarciu jak przymierze będę miał szansę na zwrot? 

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

LEW433
#21 Demiurg#

Jak nie ma takiego zapisu to możesz dokonać zwrotu, ale sprawdzenie polega tak jakbyś to robił w sklepie stacjonarnym.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Jeśli nie ma ograniczenia w zakładce ZWROTY to nie będzie mógł odmówić przyjęcia takiego zwrotu ale będzie miał prawo obniżyć zwracaną kwotę. 
Mowa tu oczywiście o zakupie od przedsiębiorcy. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Zakup sobie silikonowe nakładki własne i przymierzaj 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To nie zmienia faktu że będą rozpakowane.!

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

W sklepie nie ma problemu z wyciągnieciem i pokazaniem słuchawek dokanałowych do ręki kupującemu nie może tylko przymierzyć więc jak ma własne nakładki i nie zostawi miodku na słuchawkach to nie powinno być problemu ze zwrotem 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie zgadzam się ponieważ w sklepie sprzedający widzi a tu tylko słowo przeciw słowu.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 kupowałem niedawno sluchawki jbc i samsung w obu przypadkach zapoznanie sie w sklepie stacjonarnym wygladalo tak że towar otwarto mi z kartonika i podano do ręki moglem sobie je dowolnie zmacać palcami obejrzec etc to nie jest towar foliowany a nakladki z silikonu są wymienne można wziąć stare z innych słuchawek przymierzyć na starych wkładkach bo nowe mogą być zafoliowane psiknąć alkoholem izopropylowym i przetrzeć szmatką po przymiarce i zwrócić. Mam nawet opinie uokiku na mailu pt słuchawki douszne nie są produktem higienicznym.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@az1rael Podpieranie się w jakiejkolwiek sprawie UOKiKiem jest co najmniej ryzykowne...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pinsplash wiesz co oni akurat się podparli jakims faktycznym opracowaniem z podanym polskim autorem książka w sprzedaży chyba za 90zł 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pinsplash 

Szanowny Panie,

 

Wyjaśniam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2020, poz. 287), konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny, chyba że zachodzi jeden z ściśle określonych w tej ustawie wyjątków. W art. 38 pkt 5) ustawy zawarto regulację, zgodnie z którą prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

 

Zgodnie ze stanowiskiem Tomasza Czecha, wyrażonym w „Prawa konsumenta. Komentarzu” (LEX 2017 r.), powyższa regulacja ma zastosowanie w sytuacji, „gdy ze względu na specyficzne właściwości rzecz wymaga transportu w zamkniętym opakowaniu, natomiast po otwarciu opakowania owa rzecz nie może być przedmiotem transportu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych. Należy podkreślić, że w art. 38 pkt 5 chodzi o bezpieczny transport zwrotny danej rzeczy, a nie brak możliwości ponownego wprowadzenia jej do obrotu. Za taką wykładnią przemawia sformułowanie: „nie można zwrócić...” zamieszczone w komentowanym przepisie.” Co więcej: „w art. 38 pkt 5 chodzi o opakowanie samej rzeczy, a nie opakowanie przesyłki, w której rzecz dostarczono konsumentowi.”  

 

Tym samym, mając na względzie powyższe, sprzedawca nie ma racji, informując o braku możliwości zwrotu takiego towaru

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@az1rael Bzdura i dobrze o tym wiesz. Bo tak samo można by było zwrócić otwarte tampony czy szczoteczkę do zębów - jakby chodziło tylko o opakowanie.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Tampony czy końcówki szczoteczek elektrycznych pakuje się w folię i sterylizuje promieniowaniem uv zawartość jest jałowa po otwarciu już nie jest 

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@az1rael Ja tą pseudo-opinię od UOKiKu, którą masz na mailu, to bym spuścił do kibla. Wiem, czytałem. Po pierwsze nie wiem czy w UOKiKu w ogóle zrozumieli pytanie, które im zadałeś. Po drugie, jakby klient mi z tym wyjechał, to niech idzie do sądu, tam bym podał całą listę wraz z ekspertyzami, że mam rację i jeszcze bym zaorał opinię, że taki urząd opiera się na jakiś książkach.

Jeśli chodzi o UOKiK, to taki niby ważny urząd, wiele może i nie może. Przegranych w sądzie mnóstwo. A wiele spraw, które wszczyna, wystarczy że przedsiębiorca wyjaśni i poda racjonalne argumenty. Dopiero jak tego nie zrobisz, to nakłada kary.

Dlatego Allegro też spuszcza UOKiK na drzewo nawet jak im walną setki milionów kar.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@drekenzes uwierz gwarantuje ci ze jak ci kupujący przedstawi maila z opinią uokiku w dyskusji to cie allegro spuści w kiblu z protecta nawet nie zdążysz kontropini czy ekspertyzy załatwić. Przeczytaj sobie zapisy regulaminu ap i skonfrontuj z kc, z pozwem do Pana Boga startować możesz kupujący dostanie kasę ty rachunek 

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@az1rael Nie. 

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@drekenzes konsultant w dyskusji nie będzie sie nawet zastanawiał i wypłaci protecta i doliczy ci do rachunku w najlepszym przypadku zapłacą kupującemu sami. Był identyczny przypadek w zeszłym roku skończyło sie tak jak piszę.

oznacz moderatorów