Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam pytanie chce kupić słuchawki dokonałowe tws, jak wiadomo sprzedawcy traktują to jako produkt higieniczny z problemem zwrotu. Ten sprzedawca akurat nie dał informacji że zwrot jest ograniczony. Czy po otwarciu jak przymierze będę miał szansę na zwrot?
Jak nie ma takiego zapisu to możesz dokonać zwrotu, ale sprawdzenie polega tak jakbyś to robił w sklepie stacjonarnym.
Jeśli nie ma ograniczenia w zakładce ZWROTY to nie będzie mógł odmówić przyjęcia takiego zwrotu ale będzie miał prawo obniżyć zwracaną kwotę.
Mowa tu oczywiście o zakupie od przedsiębiorcy.
Zakup sobie silikonowe nakładki własne i przymierzaj
To nie zmienia faktu że będą rozpakowane.!
W sklepie nie ma problemu z wyciągnieciem i pokazaniem słuchawek dokanałowych do ręki kupującemu nie może tylko przymierzyć więc jak ma własne nakładki i nie zostawi miodku na słuchawkach to nie powinno być problemu ze zwrotem
Nie zgadzam się ponieważ w sklepie sprzedający widzi a tu tylko słowo przeciw słowu.
@LEW433 kupowałem niedawno sluchawki jbc i samsung w obu przypadkach zapoznanie sie w sklepie stacjonarnym wygladalo tak że towar otwarto mi z kartonika i podano do ręki moglem sobie je dowolnie zmacać palcami obejrzec etc to nie jest towar foliowany a nakladki z silikonu są wymienne można wziąć stare z innych słuchawek przymierzyć na starych wkładkach bo nowe mogą być zafoliowane psiknąć alkoholem izopropylowym i przetrzeć szmatką po przymiarce i zwrócić. Mam nawet opinie uokiku na mailu pt słuchawki douszne nie są produktem higienicznym.
@az1rael Podpieranie się w jakiejkolwiek sprawie UOKiKiem jest co najmniej ryzykowne...
@pinsplash wiesz co oni akurat się podparli jakims faktycznym opracowaniem z podanym polskim autorem książka w sprzedaży chyba za 90zł
Szanowny Panie,
Wyjaśniam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2020, poz. 287), konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny, chyba że zachodzi jeden z ściśle określonych w tej ustawie wyjątków. W art. 38 pkt 5) ustawy zawarto regulację, zgodnie z którą prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Zgodnie ze stanowiskiem Tomasza Czecha, wyrażonym w „Prawa konsumenta. Komentarzu” (LEX 2017 r.), powyższa regulacja ma zastosowanie w sytuacji, „gdy ze względu na specyficzne właściwości rzecz wymaga transportu w zamkniętym opakowaniu, natomiast po otwarciu opakowania owa rzecz nie może być przedmiotem transportu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych. Należy podkreślić, że w art. 38 pkt 5 chodzi o bezpieczny transport zwrotny danej rzeczy, a nie brak możliwości ponownego wprowadzenia jej do obrotu. Za taką wykładnią przemawia sformułowanie: „nie można zwrócić...” zamieszczone w komentowanym przepisie.” Co więcej: „w art. 38 pkt 5 chodzi o opakowanie samej rzeczy, a nie opakowanie przesyłki, w której rzecz dostarczono konsumentowi.”
Tym samym, mając na względzie powyższe, sprzedawca nie ma racji, informując o braku możliwości zwrotu takiego towaru
@az1rael Bzdura i dobrze o tym wiesz. Bo tak samo można by było zwrócić otwarte tampony czy szczoteczkę do zębów - jakby chodziło tylko o opakowanie.
Tampony czy końcówki szczoteczek elektrycznych pakuje się w folię i sterylizuje promieniowaniem uv zawartość jest jałowa po otwarciu już nie jest
@az1rael Ja tą pseudo-opinię od UOKiKu, którą masz na mailu, to bym spuścił do kibla. Wiem, czytałem. Po pierwsze nie wiem czy w UOKiKu w ogóle zrozumieli pytanie, które im zadałeś. Po drugie, jakby klient mi z tym wyjechał, to niech idzie do sądu, tam bym podał całą listę wraz z ekspertyzami, że mam rację i jeszcze bym zaorał opinię, że taki urząd opiera się na jakiś książkach.
Jeśli chodzi o UOKiK, to taki niby ważny urząd, wiele może i nie może. Przegranych w sądzie mnóstwo. A wiele spraw, które wszczyna, wystarczy że przedsiębiorca wyjaśni i poda racjonalne argumenty. Dopiero jak tego nie zrobisz, to nakłada kary.
Dlatego Allegro też spuszcza UOKiK na drzewo nawet jak im walną setki milionów kar.
@drekenzes uwierz gwarantuje ci ze jak ci kupujący przedstawi maila z opinią uokiku w dyskusji to cie allegro spuści w kiblu z protecta nawet nie zdążysz kontropini czy ekspertyzy załatwić. Przeczytaj sobie zapisy regulaminu ap i skonfrontuj z kc, z pozwem do Pana Boga startować możesz kupujący dostanie kasę ty rachunek
@az1rael Nie.
@drekenzes konsultant w dyskusji nie będzie sie nawet zastanawiał i wypłaci protecta i doliczy ci do rachunku w najlepszym przypadku zapłacą kupującemu sami. Był identyczny przypadek w zeszłym roku skończyło sie tak jak piszę.