anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Smart i odpowiedzialność za koszty i wykonanie usługi dostawy

kobietazwyczajna
#1 Nowicjusz#

Dzień dobry. Chcę dowiedzieć się kto ponosi odpowiedzialność za usługi za które płacę w ofercie smart. Temat dotyczy  sposobu dostawy. W opcjach smart mam możliwość wybrania dostawy. Paczkomat, punkty lub dostawa do domu przez kuriera. W zależności od miejsca dostawy są różne wysokości zakupu towaru. Do pkt powyżej 45zł i dostawa do domu przez wskazanego kuriera powyżej 65 zł. Mowa tu oczywiście o zerowej opłacie za dostawę. Gdy zamawiam produkt, który z różnych przyczyn chcę by był dostarczony do domu sugeruję się by zakup w końcowej cenie 65 zł. Czyli jeżeli jeden produkt nie kosztuje 65 zł to dobieram inne produkty od tego samego sprzedawcy by  w sumie uzbierać  te 65 zł i mieć zapewnioną dostawę do domu. Niestety  tak opłacona paczka nie dociera do mnie (DPD)  w umówiony sposób paczka zostaje zostawiona w punkcie dpd pomimo tego, że jestem w domu czekając na odbiór. Pytam o to ponieważ chcę wnieść skargę/reklamacje/zwrot opłaty i nie wiem do kogo. czy do konkretnej firmy kurierskiej, Która nie dostarczyła przesyłki pod wskazany adres czy do Allegro które sprzedaje mi taką usługę SMART i nie jest wykonana jak sugeruje. Czuję się oszukana i naciągnięta na koszty. Specjalnie zamawiam więcej by dostać do domu a koniec końców i tak musze iść i odebrać przesyłkę z jakiegoś punktu. 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

fox_paws
#13 Ambasador#

Usługi nie zrealizował przewoźnik, czyli DPD. Umowa o Smart z Allegro dotyczy jedynie możliwości otrzymania "darmowych" przesyłek. Usługa Smart zatem nie jest usługą dostarczenia przesyłki.

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

Możesz złożyć reklamację na usługę DPD za pośrednictwem Allegro.

Oczywiście nigdy nie uwzględnią jej, nie odpowiedzą lub odrzucą, ale satysfakcja z napisania jest. I to czekanie tygodniami na odpowiedź.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

W myśl prawa odpowiedzialny jest nadawca. Przy paczkach smart jest to allegro. Inna sprawa, że wypnie się na Ciebie i odeśle do sprzedawcy, nawet gdy paczkę posiał na 2 tygodnie ich własny kurier allegro one. Z paczkami w smarcie jest jeden wielki cyrk stworzony przez allegro. Sprzedawcy włączają najgorsze metody dostawy pod przymusem, bo bez smarta sprzedaż spada o połowę. A potem usiłują wytłumaczyć zbulwersowanym klientom dlaczego paczka nie została wysłana przez 3-7 dni (zamówiony kurier miał gdzieś podjazd czy zabranie z boxa) lub dlaczego leży sobie tydzień na sortowni, ostatni hicior to dlaczego została odesłana do nadawcy bez próby dostarczenia (box był zajęty, kasy oczywiście nie oddadzą). Jak paczka chociaż w pobliże dotarła to jeszcze tragedii nie masz w przypadku ona. W przypadku innych firm to już raczej sporadycznie coś takiego mogłoby się zdarzyć... Wiem, ze kurierzy inpostu np we wakacje często obsługują 2 trasy naraz za siebie i kolegę na urlopie, różnie bywa. Wtedy reklamacja do nich. Tylko co ona tak naprawdę da. Kasy i tak nie oddadzą...

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@kobietazwyczajna Dzień dobry! W przypadku jeśli przewoźnik DPD ma kłopot z dostarczeniem paczki- zostawia ją w punkcie. Oczywiście możesz zgłosić reklamację do firmy DPD. Usługa Smart! nie dotyczy tego przypadku. 

   Nicol
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@N_Nitka28 Bardzo niejasno odpowiedziałaś kupującej.

Dostawy towarów w ramach usługi Smart są realizowane na podstawie umów zawartych pomiędzy Allegro a dostawcami (zob. tutaj). Allegro jest w tym wypadku nadawcą i podmiotem uprawnionym do złożenia reklamacji u przewoźnika z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Może to zrobić również sprzedający, któremu Allegro udzieli pełnomocnictwa.

@kobietazwyczajna Możesz wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Smart, ale wtedy oczywiście nie będziesz już miała darmowych dostaw. Wchodzisz na "Moje Allegro", klikasz program zniżkowy Allegro Smart!, wybierasz "Zarządzaj Smart" i potwierdzasz rezygnację. Allegro dokona zwrotu kwoty obliczonej proporcjonalnie do czasu świadczenia usługi.

Reklamowanie pojedynczej dostawy nic Ci nie da.

Czy na etapie składania zamówienia możesz sama wybrać określoną firmę kurierską, czy wyświetla się tylko "kurier" Smart? Jeśli masz wybór, to po prostu wybieraj innego przewoźnika na przyszłość. A jeśli nie ma wyboru, to system będzie Ci go narzucał i wybierał losowo, wówczas trzeba się liczyć z tym, że może Ci się trafić DPD (jeśli tę metodę udostępnia sprzedający).

oznacz moderatorów