Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Przedmiot został zakupiony na spółkę z o.o.. Po 9 miesiącach od zakupu wyszła wada. Sprzedający przyjmie rzecz do naprawy, ale poinformował, że gwarancja będzie przedłużona jedynie o czas naprawy tej rzeczy.
Jak dokładnie wyglądają zasady reklamacji dla spółki z o.o. i czy rzeczywiście przedłużana gwarancja jest jedynie o czas serwisu? Po naprawie będzie bardzo krótki czas na przetestowanie i co w przypadku gdy wada powróci?
@Show_111 zasady Gwarancji ustala gwarant więc przeczytaj kartę gwarancyjną 🙂
A w tytule masz napisane rękojmia! a zakup związany z działalnością firmy?
Zdecyduj w koncu co i jak.
Jak masz watpliwosci bierzesz dwie stowki w kieszen i idziesz do prawnika.
Gwarancja i rękojmia to dwie różne rzeczy. Gwarancji udziela gwarant (może to być np. producent, dystrybutor, sklep, podmiot trzeci itp), a jej zasady określa karta gwarancyjna (będąca umową pomiędzy gwarantem a kupującym). Rękojmia to zaś odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu sprzedanej rzeczy i wynika ona z przepisów KC.
Rękojmia w transakcjach B2B może być wykluczona lub ograniczona (nie dotyczy to jednak wad celowo ukrytych i wad prawnych). Bieg obu jest od siebie niezależny, a o tym, czy okres reklamacji z tytułu rękojmi przedłuża czas trwania gwarancji, decydują zapisy w karcie gwarancyjnej (nie ma prawnego wymogu przedłużać gwarancję).