anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaż towaru, którego nie ma

piotruswie
#8 Zapaleniec#

Witam.

Jestem zażenowany sytuacją jaka mnie na Allegro spotkała. Ktoś wystawia towar, a po zakupie twierdzi że chwilowo się skończyło i muszę poczekać na dostawę. To jakiś absurd - prowadzą fikcyjną sprzedaż pośredniczącą bez ryzyka i magazynowania nie wspominając o wydatkowaniu pieniędzy a allegro nic z tym nie robi. Rozumiem że mogę sobie wystawić Bugatti a jak znajdę frajera który go o de mnie kupi to powiem by mi zapłacił a ja zamówię go w fabryce i na tym zarobie. Chyba przestanę tu kupować.

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

kostas11
#21 Demiurg#

Ma prawo, tak wystawiać, ale musi się wywiązać z czasem wysyłki, jak nie może zrealizować odstąp od umowy i po sprawie, jak wystąpi o zwrot prowizji, nie potwierdzaj nic 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

DarkStoorM
#16 Inspirator#

Dokładnie, to było już poruszane wiele razy.

Kupującego powinno obchodzić jedynie to, żeby sprzedający dostarczył towar, a nie ile ma na stanie, czy go ma i gdzie jest ten towar. Allegro to nie o-el-iks, zdecydowana większość firm na allegro po prostu domawia towar, żeby zapewnić ciągłość, a ilość sztuk w ofercie ma się nijak do faktycznego stanu fizycznego. Mają do tego pełne prawo.

oznacz moderatorów

piotruswie
#8 Zapaleniec#

Bzdura

wystarczy informacja od sprzedającego, towar na stanie bądź na zamówienie, aukcja na której się naciąłem miała informację "czas wysyłki natychmiast" 

https://allegro.pl/oferta/kompletny-kluczyk-z-elektronika-vw-passat-b6-b7-cc-8932682861?snapshot=MjA... 

po prostu nie uczciwość i tyle

oznacz moderatorów

mikeza
#17 Koryfeusz#

@piotruswie  to nie do końca tak. Oczywiście są dwie grupy sprzedających. Jedni celowo wprowadzają kupującego w błąd odnośnie tego czy posiadają sprzedawany towar, licząc, że trafią na pobłażliwego klienta, który będzie łaskawie czekał dwa tygodnie na paczkę. Nawystawiają masę aukcji i handlują wirtualnym towarem, a potem anulują transakcję jak ktoś kupi to czego nie mają i prędko mieć nie będą.

Ale są też przypadki losowe - ja też tak mam. Sprzedajemy między innnymi lusterka samochodowe, zdarzają się sytuacje, że na magazynie są dwie ostatnie sztuki, klient kupuje parę, a tu nagle okazuje się ,że jedna jest wadliwa. Nie wyślę mu niepełnowartościowej rzeczy. Informuję go o sytuacji i albo czeka na zamówienie przeze mnie nowej, albo rezygnuje. Są różnice w odcieniu szkła, są różne partie od producenta. To nie są sporadyczne sytuacje, często w opakowaniu są zamienione pozycje, producent coś źle zapakuje, pomyli strony, towar jest uszkodzony. Oczywiście mamy wiele sztuk tego samego produktu, ale może być tak, że akurat kończy się stan i pechowo tą pozycję zakupi kilka osób w tym samym czasie. Wtedy trzeba się gimnastykować, żeby wszystkich zadowolić. Staramy się minimalizować takie sytuacje, ale nie da się tego w 100% uniknąć, niekiedy sam jestem zaskoczony co może pójść nie tak. Takie są realia handlu online.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

jeezieer
#3 Debiutant#

Najmocniej przepraszam, ale jeśli zamówiłem kilkanaście różnych towarów od jednego sprzedającego, każda z aukcji miała status "czas realizacji 1-2 dni" po czym otrzymuję maila z informacją "Twoje zamówienie może zostać zrealizowane w późniejszym terminie z powodu przyczyn losowych." to wygląda to tak podejrzanie i oczywiście, że szkoda pisać. 

Jest to najzwyklejsze oszustwo, sprzedaż towaru, którego się nie posiada, ale dzięki temu takie aukcje przechodzą przez filtrowanie "wysyłaj z Polski" oraz "dostawa najpóźniej pojutrze". 

Zakupy na chińskim allegro mogę sobie zrobić sam. Mogę zapłacić sprzedającemu więcej za to, że za wczasu to kupił i odsprzedaje w Polsce, ale jeśli sklep pośredniczy po fakcie, kłamiąc o szybkiej wysyłce - to jest niemoralne. 

Najgorsze w tym wszystkim nie jest to, że sprzedający robią takie oszustwa, ale że Allegro o tym wie i na to przyzwala. Raz na kilka moich zakupów muszę się z tym mierzyć, więc jest to wybitnie nagminna sprawa wpływająca bardzo niekorzystnie na jakość tego portalu.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

jeezieer Jedyne co moę Ci poradzić to przed zakupem zapozaj się z ocenami sprzedawcy , a w szczegolności negatywnymi . Czytaj oceny i sama też oceniaj , pisz w ocenach co Cię boli , a z czasem system oddzieli ziarno od plew .

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@jeezieer gdy dochodzi do takich sytuacji to proszę zgłaszaj to nam podając numer oferty. Weryfikujemy realny czas dostawy oraz to czy sprzedający wywiązuja się z deklarowanych czasów wysyłek. Zarówno dla nas jak i dla większości sprzedających jest to bardzo ważne, aby kupujący otrzymywali zamówienia na czas. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

Krysia070_
#7 Wielbiciel#

Miałam ostatnio kilka takich sytuacji. Sprzedający handluje wirtualnym towarem, płacę mu za towar, a sprzedający łaskawie proponuje wysyłkę za 7 dni roboczych, a nie natychmiast, jak w opisie aukcji lub zwrot wpłaconych mu pieniędzy w terminie 14 dni,zgodnie z regulaminem Allegro.

oznacz moderatorów

mikeza
#17 Koryfeusz#

@Krysia070_  jeśli nie było informacji na aukcji o tak długim czasie realizacji, to walić negatywami i opisywać praktyki. Wychodzę z takiego założenia, że kupujący ma być o wszystkich aspektach transakcji poinformowany przed zakupem. Jeśli termin realizacji jest bardzo długi, to należy poinformować o tym na aukcji/ w opisie itd.

Oczywiście są przypadki losowe, gdzie coś zaszwankuje w dostawie itd, ale nie może to być norma - mam na myśli wpisanie wysyłki 24 godziny, a nadanie po 2 tygodniach 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Masakrator78
#7 Wielbiciel#

Problem w tym że się nie wywiązują, mało tego nie posiadają tak naprawdę towaru który wystawiają. Żenada pogania żenadę. 

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Dropshipping nie jest zabroniony prawnie. Ma za to wiele zalet. Poza tym mamy dość specyficzny okres - wiele firm zawiesza, lub zamyka działalność i problemy z zaopatrzeniem mogę być niezależne od sprzedawcy. Weź głęboki oddech i poszukaj towaru w innym miejscu. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

piotruswie
#8 Zapaleniec#

super

straciłem czas, zamroziłem kasę - mam do allegro zastrzeżenia że ukrywa takie praktyki

oznacz moderatorów

gumis210786
#7 Wielbiciel#

I trafisz takich 5 delikwentów co tak robią i okazuje się że ani pieniędzy na koncie ani towaru i na 2tygodnie jesteś goły i wesoły. To tak jak ja bym na targu staną z pustymi skrzynkami i powiedział żeby mi klienci dzisiaj zapłacili a ja za dwa dni przywiozę im towar a za dwa dni przyjechał powiedział że towaru nie ma a ja za 2 tygodnie i przywiozę im kasę. Sam fakt jak bym stał z pustymi skrzynkami to w życiu nikt by u mnie nie kupił. Nie dziwię się allegro że na to pozwala bo z każdej aukcji ma kasę ale że prawo zabraniające takich praktyk się nie zmienia w tym kierunku żeby w jakiś sposób zabezpieczyć kupującego. Ja rozumiem zwrot pieniędzy do 2 tyg. jeżeli zwracasz towar z własnej winy a natychmiastowy zwrot jeżeli sprzedający nie wywiązuje się z umowy nie każdy ma na koncie miliony żeby kupić rzecz w 2 różnych miejscach bez zwrotu gotówki.

oznacz moderatorów

aragil
#14 Krzewiciel#

gumis210786 "allegro ..... na to pozwala"  

Nie żartuj, jak może allegro z tym walczyć jeżeli własny  sklep allegro OSA ma to na co dzien.😎 

https://allegro.pl/uzytkownik/Allegro/oceny?recommend=false&page=1

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

Regulamin serwisu allegro:

...Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za treści umieszczone przez siebie w Ofercie, w tym jest odpowiedzialny za wszelkie jej błędy lub nieścisłości.

5.3.

Niezależnie od postanowień wskazanych w art. 4.1, Sprzedający oświadcza, że jest uprawniony oraz posiada możliwość zawarcia i wykonania umowy z Kupującym.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@piotruswie Nie może Ci kazać czekać i nie może Cię zmuszać do odstąpienia od umowy. To on nie wywiąże się z umowy w deklarowanym czasie. Powinien niezwłocznie zwrócić Ci wpłatę w takim przypadku.

oznacz moderatorów

RED
#17 Koryfeusz#

@xyz96 nie obowiązuje już ustawa konsumencka która pozwalała na cyt: "Powinien niezwłocznie zwrócić Ci wpłatę w takim przypadku."

podaj proszę podstawę prawną swojego twierdzenia bazując na obecnej ustawie konsumenckiej

oznacz moderatorów

glenmoranghie
#13 Ambasador#

"nie obowiązuje już ustawa konsumencka która pozwalała na cyt: "Powinien niezwłocznie zwrócić Ci wpłatę w takim przypadku."

W takim razie co niby powinien? Zatrzymać pieniądze i nie wysłać towaru? 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@RED Jeśli chcesz dokładnie i precyzyjnie, zgodnie z prawem kropa w kropkę, to masz;

Kupujący może po niedotrzymaniu terminu wydania rzeczy wyznaczyć sprzedawcy kolejny termin. Jeżeli ten kolejny termin także nie zostanie dotrzymany, kupujący może odstąpić od umowy ze względu na przekroczenie terminu realizacji, a sprzedawca ma obowiązek zwrócić wpłatę niezwłocznie. Ten dodatkowy termin nie jest w przepisach sprecyzowany, więc może to być następny dzień po pierwszym terminie wydania. Jeśli nie znajdziesz odpowiednich zapisów w KC dotyczących konsumentów, daj znać, wskażę Ci je. 

Moja odpowiedź powyżej była drogą na skróty, bez pism, wezwań i dodatkowych ceregieli.

oznacz moderatorów