anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaż towaru, którego nie ma

piotruswie
#8 Zapaleniec#

Witam.

Jestem zażenowany sytuacją jaka mnie na Allegro spotkała. Ktoś wystawia towar, a po zakupie twierdzi że chwilowo się skończyło i muszę poczekać na dostawę. To jakiś absurd - prowadzą fikcyjną sprzedaż pośredniczącą bez ryzyka i magazynowania nie wspominając o wydatkowaniu pieniędzy a allegro nic z tym nie robi. Rozumiem że mogę sobie wystawić Bugatti a jak znajdę frajera który go o de mnie kupi to powiem by mi zapłacił a ja zamówię go w fabryce i na tym zarobie. Chyba przestanę tu kupować.

oznacz moderatorów
37 ODPOWIEDZI 37

kostas11
#21 Demiurg#

Ma prawo, tak wystawiać, ale musi się wywiązać z czasem wysyłki, jak nie może zrealizować odstąp od umowy i po sprawie, jak wystąpi o zwrot prowizji, nie potwierdzaj nic 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Dokładnie, to było już poruszane wiele razy.

Kupującego powinno obchodzić jedynie to, żeby sprzedający dostarczył towar, a nie ile ma na stanie, czy go ma i gdzie jest ten towar. Allegro to nie o-el-iks, zdecydowana większość firm na allegro po prostu domawia towar, żeby zapewnić ciągłość, a ilość sztuk w ofercie ma się nijak do faktycznego stanu fizycznego. Mają do tego pełne prawo.

oznacz moderatorów

piotruswie
#8 Zapaleniec#

Bzdura

wystarczy informacja od sprzedającego, towar na stanie bądź na zamówienie, aukcja na której się naciąłem miała informację "czas wysyłki natychmiast" 

https://allegro.pl/oferta/kompletny-kluczyk-z-elektronika-vw-passat-b6-b7-cc-8932682861?snapshot=MjA... 

po prostu nie uczciwość i tyle

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@piotruswie  to nie do końca tak. Oczywiście są dwie grupy sprzedających. Jedni celowo wprowadzają kupującego w błąd odnośnie tego czy posiadają sprzedawany towar, licząc, że trafią na pobłażliwego klienta, który będzie łaskawie czekał dwa tygodnie na paczkę. Nawystawiają masę aukcji i handlują wirtualnym towarem, a potem anulują transakcję jak ktoś kupi to czego nie mają i prędko mieć nie będą.

Ale są też przypadki losowe - ja też tak mam. Sprzedajemy między innnymi lusterka samochodowe, zdarzają się sytuacje, że na magazynie są dwie ostatnie sztuki, klient kupuje parę, a tu nagle okazuje się ,że jedna jest wadliwa. Nie wyślę mu niepełnowartościowej rzeczy. Informuję go o sytuacji i albo czeka na zamówienie przeze mnie nowej, albo rezygnuje. Są różnice w odcieniu szkła, są różne partie od producenta. To nie są sporadyczne sytuacje, często w opakowaniu są zamienione pozycje, producent coś źle zapakuje, pomyli strony, towar jest uszkodzony. Oczywiście mamy wiele sztuk tego samego produktu, ale może być tak, że akurat kończy się stan i pechowo tą pozycję zakupi kilka osób w tym samym czasie. Wtedy trzeba się gimnastykować, żeby wszystkich zadowolić. Staramy się minimalizować takie sytuacje, ale nie da się tego w 100% uniknąć, niekiedy sam jestem zaskoczony co może pójść nie tak. Takie są realia handlu online.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

jeezieer
#7 Wielbiciel#

Najmocniej przepraszam, ale jeśli zamówiłem kilkanaście różnych towarów od jednego sprzedającego, każda z aukcji miała status "czas realizacji 1-2 dni" po czym otrzymuję maila z informacją "Twoje zamówienie może zostać zrealizowane w późniejszym terminie z powodu przyczyn losowych." to wygląda to tak podejrzanie i oczywiście, że szkoda pisać. 

Jest to najzwyklejsze oszustwo, sprzedaż towaru, którego się nie posiada, ale dzięki temu takie aukcje przechodzą przez filtrowanie "wysyłaj z Polski" oraz "dostawa najpóźniej pojutrze". 

Zakupy na chińskim allegro mogę sobie zrobić sam. Mogę zapłacić sprzedającemu więcej za to, że za wczasu to kupił i odsprzedaje w Polsce, ale jeśli sklep pośredniczy po fakcie, kłamiąc o szybkiej wysyłce - to jest niemoralne. 

Najgorsze w tym wszystkim nie jest to, że sprzedający robią takie oszustwa, ale że Allegro o tym wie i na to przyzwala. Raz na kilka moich zakupów muszę się z tym mierzyć, więc jest to wybitnie nagminna sprawa wpływająca bardzo niekorzystnie na jakość tego portalu.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

jeezieer Jedyne co moę Ci poradzić to przed zakupem zapozaj się z ocenami sprzedawcy , a w szczegolności negatywnymi . Czytaj oceny i sama też oceniaj , pisz w ocenach co Cię boli , a z czasem system oddzieli ziarno od plew .

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@jeezieer gdy dochodzi do takich sytuacji to proszę zgłaszaj to nam podając numer oferty. Weryfikujemy realny czas dostawy oraz to czy sprzedający wywiązuja się z deklarowanych czasów wysyłek. Zarówno dla nas jak i dla większości sprzedających jest to bardzo ważne, aby kupujący otrzymywali zamówienia na czas. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

C23B32
#10 Popularyzator#

Oznaczcie jakos te firmy dropshipping-owe.np logo w innym kolorze po ilosci zgloszen do was od kupujacych ..Moje 7 ostatnich zakupow nieotrzymanych  nawet nie byly w przygotowani kiedy mialam odbior wyznaczony  i   uzeranie sie o zwrot kasy co jest najmnieszym problem bo ciagle musze przekadac firmy na inny termin bo nie przychodza komponetnty .nedza tutaj coraz wieksza co raz wiecej pseudo firemek ktore chca zarobic na krzywy .....

oznacz moderatorów

Client:103039056
#2 Obserwator#

Jesli do pana magazynu przyjmuje pan towar uszkodzony  czy zle oznaczoiny przez producenta lub  innego posrednika . To jest to niedopatrzenie z pana strony . Ja pracowałem swego czasu w internetowym sklepie motoryzacyjnym w niemczech  . zdazyło mi sie nie sprawdzic jakiegos zamówienia przed wysyłką . W rezultacie klient miał ponad tydzien  unieruchomione auto . Szef w tej sytuacji pokkrył koszty  wynajecia samochodu zastepczego do momentu dosatarczenia czesci  .  A ja który nie  sprawdziłem czesci przed wysyłą i inny pracownik  który odpowiadał za przyjęcie towaru pokrylismy koszty tego wynajmu . 

Tak powinno wyglądac ZADOSCUCZYNNIENIE 

oznacz moderatorów

Krysia070_
#7 Wielbiciel#

Miałam ostatnio kilka takich sytuacji. Sprzedający handluje wirtualnym towarem, płacę mu za towar, a sprzedający łaskawie proponuje wysyłkę za 7 dni roboczych, a nie natychmiast, jak w opisie aukcji lub zwrot wpłaconych mu pieniędzy w terminie 14 dni,zgodnie z regulaminem Allegro.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@Krysia070_  jeśli nie było informacji na aukcji o tak długim czasie realizacji, to walić negatywami i opisywać praktyki. Wychodzę z takiego założenia, że kupujący ma być o wszystkich aspektach transakcji poinformowany przed zakupem. Jeśli termin realizacji jest bardzo długi, to należy poinformować o tym na aukcji/ w opisie itd.

Oczywiście są przypadki losowe, gdzie coś zaszwankuje w dostawie itd, ale nie może to być norma - mam na myśli wpisanie wysyłki 24 godziny, a nadanie po 2 tygodniach 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Masakrator78
#7 Wielbiciel#

Problem w tym że się nie wywiązują, mało tego nie posiadają tak naprawdę towaru który wystawiają. Żenada pogania żenadę. 

oznacz moderatorów

max-kredka
#7 Wielbiciel#

A mnie się wydaje, że jak sie ma się pojecia jak wygląda handel od tej drugiej strony, nie należy ferowac wyroków. 

oznacz moderatorów

C23B32
#10 Popularyzator#

mamy mamy pojecie . sprzedajemy on line od ponad 20 lat - nigdy ale to  czegos czego nie posiadamy FIZYCZNIE na stanie ...na niektorych portalach jest ostrzezenie , ban jednodniowy , i ban calkowity  za cos takiego 

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Dropshipping nie jest zabroniony prawnie. Ma za to wiele zalet. Poza tym mamy dość specyficzny okres - wiele firm zawiesza, lub zamyka działalność i problemy z zaopatrzeniem mogę być niezależne od sprzedawcy. Weź głęboki oddech i poszukaj towaru w innym miejscu. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

piotruswie
#8 Zapaleniec#

super

straciłem czas, zamroziłem kasę - mam do allegro zastrzeżenia że ukrywa takie praktyki

oznacz moderatorów

gumis210786
#7 Wielbiciel#

I trafisz takich 5 delikwentów co tak robią i okazuje się że ani pieniędzy na koncie ani towaru i na 2tygodnie jesteś goły i wesoły. To tak jak ja bym na targu staną z pustymi skrzynkami i powiedział żeby mi klienci dzisiaj zapłacili a ja za dwa dni przywiozę im towar a za dwa dni przyjechał powiedział że towaru nie ma a ja za 2 tygodnie i przywiozę im kasę. Sam fakt jak bym stał z pustymi skrzynkami to w życiu nikt by u mnie nie kupił. Nie dziwię się allegro że na to pozwala bo z każdej aukcji ma kasę ale że prawo zabraniające takich praktyk się nie zmienia w tym kierunku żeby w jakiś sposób zabezpieczyć kupującego. Ja rozumiem zwrot pieniędzy do 2 tyg. jeżeli zwracasz towar z własnej winy a natychmiastowy zwrot jeżeli sprzedający nie wywiązuje się z umowy nie każdy ma na koncie miliony żeby kupić rzecz w 2 różnych miejscach bez zwrotu gotówki.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

gumis210786 "allegro ..... na to pozwala"  

Nie żartuj, jak może allegro z tym walczyć jeżeli własny  sklep allegro OSA ma to na co dzien.😎 

https://allegro.pl/uzytkownik/Allegro/oceny?recommend=false&page=1

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

Regulamin serwisu allegro:

...Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za treści umieszczone przez siebie w Ofercie, w tym jest odpowiedzialny za wszelkie jej błędy lub nieścisłości.

5.3.

Niezależnie od postanowień wskazanych w art. 4.1, Sprzedający oświadcza, że jest uprawniony oraz posiada możliwość zawarcia i wykonania umowy z Kupującym.

oznacz moderatorów