Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Do dnia dzisiejszego sprzedający nie oddał środków za zwrot towaru "głowica silnika 1,9tdi po całkowitej regeneracji - pewna". Mimo 3-krotnego wyjaśnienia z mojej strony, że towar był zwrócony z tyt. rękojmi z
wybraną opcją zwrotu pieniędzy za towar sprzedający wymyśla wyimaginowane kwoty za jakieś brakujące części których niby nie było do tego, żąda zwrotu kosztu za ponowną regenerację której nie wykonał za pieszym razem
co było powodem zwrotu w.w. głowicy. Czy w przypadku dalszej zwłoki w zwrocie środków jest możliwość zablokowania sprzedaży [edycja] ? Proszę przejrzeć kilka koment. negaty. gdzie [edycja] wmawia kupującym " "rozbieranie w drobny mak" i ingerencje w jego towar pod pozorem niezwracania środków.
Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś to złóż reklamację z tytułu rękojmi za wady nabytej przez Ciebie rzeczy. Wskaż precyzyjnie wady.
Jeżeli już złożyłeś skuteczną reklamację, to Sprzedający ma 14 dni na jej rozpatrzenie: może ją uznać albo odrzucić (odpowiednio uzasadniając). W przypadku upływu terminu bez rozpatrzenia uznaje się za rozpatrzona pozytywnie.
Sprzedawca nie ma prawa nic potrącać jeżeli rozpatruje reklamację z tytułu rękojmi.
Sprzedawca ma prawo rzecz naprawić lub wymienić (zamiast zwrotu zapłaconej kwoty) o ile nie jest to kolejna reklamacja tej samej wady istotnej.
Przy braku dojścia do porozumienia - możesz otworzyć dyskusję i przedstawić do wiadomości Allegro dotychczasowy przebieg rozmów ze Sprzedającym .
@gutek54 Jak się kontaktujesz ze sprzedawcą? Otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i w niej zgłoś problem. Sprzedawca ma obowiązek wypowiedzieć się w Dyskusji i załatwić sprawę zgodnie z zasadami. Po 24 godzinach w dni robocze poproś tam o wsparcie pracownika Allegro, który dobrze zna zasady reklamacji. Gdyby sprzedawca mimo to nie oddał pieniędzy, zamknij Dyskusję jako nierozwiązaną po 14 dniach i złóż wniosek o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia Sprzedawca otrzymuje info o wniosku, wie że grozi to nałożeniem ograniczeń na konto, więc prawdopodobnie szybko zmieni zdanie i wpłatę odda. Jeśli tego nie zrobi, zapewne odda Ci ją Allegro.
Dyskusja jest otworzona od kilku dni. Reklamacja z tyt. rękojmi ze wskazaniem zwrotu pieniędzy też jest przesłana i do sprzedającego i w dyskusji. Allegro nie podejmuje żadnych sensownych kroków zmierzających do rozwiązania problemu.
Pracownik allegro w pieszym kroku wskazał sprzedającemu, aby zwrócił nie mniej niż 1zł - co ten podstępnie wykonał - bo tak może wynikać z przepisów konsumenckich czego rozpatrywany przypadek nie dotyczy bo towaru była wystawiona F.V. na firmę.
@gutek54 Nie dokonałeś zwrotu konsumenckiego, tylko odesłałeś towar w ramach reklamacji. Jeśli tak było, pracownik Allegro błędnie informuje sprzedawcę o zwrocie kwoty minimum 1 zł, czym działa wyraźnie na Twoją niekorzyść. Jeśli tak to wygląda, zamknij Dyskusję jako nierozwiązaną po 14 dniach i złóż wniosek do POK. Powinieneś odzyskać pieniądze. Pisz tutaj, w tym wątku, publicznie o dalszym rozwoju wypadków, to często pomaga w odzyskaniu środków.
Mam 150zł zaległości wobec allegro za usługę której nie zamawiałem.
Prawdopodobnie to dobra okazja dla allegro aby zapłacić zaległość i skorzystać POK bo rozumie, że inaczej nie da się skorzystać jak jest zaległość ?
Zaległości mają wpływ na wniosek POK, zapewne oficjalnie nie.😁Składaj i już tu:https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index
@LEW433 I znowu się mylisz. Oficjalnie tak, stanowi o tym regulamin, którego nie znasz.
2. Kupujący naruszał zasady Allegro lub nie uregulował wszystkich należności wobec Allegro.pl.
@gutek54 Tak, zaległości finansowe mogą być powodem odrzucenia wniosku nawet wtedy, gdy należność została naliczona Twoim zdaniem niesłusznie. Mimo to złóż wniosek i pisz tutaj o dalszym przebiegu sprawy.
Zwrot został dostarczony 7lipca. 17dni.
Został zgłoszony zwrot towaru jako niegodność towaru z umową i przy wysyłce paczki zwrotnej dołączone pismo reklamacji na podstawie rękojmi.
Zwrot zgłoszony 21czerwca dotarł do sprzedającego 5lipca.
Możesz coś doradzić ?
@gutek54, ponownie wypowiedzieliśmy się w Dyskusji. Powołałeś się na rękojmię, a więc powinna ona zostać rzeczowo rozpatrzona przez Sprzedającego. Pomniejszenie kwoty zwrotu może wystąpić w przypadku odstąpienia od umowy bez podania przyczyny - jednak to nie miało miejsca. Sprzedający otrzymał czas na wskazanie decyzji reklamacyjnej. Możesz złożyć wniosek o rekompensatę z tytułu Programu Ochrony Kupujących.
Mam nadzieję, że sprawa zostanie szybko i pomyślnie rozwiązana.
W takim razie opłacę brakującą opłatę względem allegro i wystąpię do POK z wnioskiem o rozpatrzenie.