Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Po odebraniu oryginalne pudełko myszki okazało się, że jest pogniecione i nosi ślady używania.
Dodam, że pudełko w którym było pudełko od myszki było w nienaruszonym stanie.
Myszka była w bardzo dobrym stanie, było kilka rys na nóżkach od myszki (tych od spodu), ale one się zawsze robią i w niczym nie przeszkadzały.
Nie byłą wygodna i postanowiłem ją oddać.
Teraz kupujący mówi, że oddałem mu zniszczoną i używaną myszkę i proponuję oddanie mi mniej niż 1/4 wartości.
Otworzyłem dyskusję, ale nie zmienił zdania, a doradca z allegro wygląda jak bot i nie wypowiedział się poza tekstem: "
Jeśli sprzedający otrzyma towar w stanie innym niż został wysłany, może obniżyć kwotę zwrotu. Jeśli kupujący uważa, że odesłał myszkę w stanie nienaruszonym, może złożyć reklamację w firmie kurierskiej."
"Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym"
Przecież paczka ta co chroniła oryginalne pudełko była nienaruszona to nie widzę sensu składać reklamacji do firmy kurierskiej.
Czy podłączenie myszki do komputera i sprawdzenie czy działa zalicza się do "Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru" czy przekracza to tą definicje?
Myszkę używałem dosłownie kilka sekund.
Podłączyłem i sprawdziłem czy działa, i czy dobrze leży w dłoni i stwierdziłem, że nie leży dobrze w dłoni i odesłałem myszkę pół godziny później.
@Client:97400498 ale używałeś. porysowały się nóżki więc jak sprzedawca ma ją teraz sprzedać jako nowy produkty ? Czemu ma być w plecy ?
Używałem minutę, by sprawdzić czy działa, jak inaczej mam to sprawdzić?
Chyba to się mieści w definicji"Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym"
A te ślady używania są prawdopodobnie od poprzedniego właściciela który zwrócił produkt i ten sprzedawca mi go wcisną jako nowy.
Odznacz po 14dniach dyskusję jako nierozwiązaną, powinieneś dostać możliwość złożenia wniosku o rekompensatę. Nie może być tak ze sprzedający mogą sobie wg własnej woli weryfikować wartość odesłanego towaru.
Według czyjej woli sprzedający mają weryfikować wartość towaru?
@LEW433 dlaczego nie może skoro prawo jasno mówi, że MA to zrobić? Może podasz jakąś podstawę prawną?
Tak może, ale pytanie brzmi jak określa sobie ile?
@sl-aw-ek Najlepszym rozwiązaniem będzie, jak tutaj na forum, poprosisz o realna wycenę wycenę używanego towaru. Ta będzie rzetelna, uczciwa i sprawiedliwa zarazem i juz nikt nie bedzie mógł jej podważyć. 😋
@biosorcerer nigdy nie będzie, każdy towar jest warto dokładnie tyle ile ktoś jest w stanie za niego zapłacić.
@sl-aw-ek - to był sarkazm wobec jednego z komentujących, że sprzedawca NIE MOŻE obniżyć wartości zwracanego towaru. Za chwile sprzedawca będzie MUSIAŁ realizować zamówienia za darmo - bo tak się komuś wydaje...
Nawet jak ja bym zrobił te rysy na nóżkach od myszki, co jest mało możliwe przez minutę używania, to nie powinno to zmniejszyć wartości myszki z 120 zł do 29zł.
On chcę, bym prawie za darmo oddał mu myszkę za to, że gumowe i możliwe do wymiany nóżki za kilka groszy są porysowane, a o że są porysowane to normalne, bo jak przesuwa się myszkę to się zużywają.
Odwróćcie swoje myszki i zobaczcie w jakim stanie są te gumowe nóżki, czy kiedykolwiek wam to przeszkadzało?
@Client:97400498 Sprzedający ma prawo pomniejszyć kwotę zwrotu według swoich wyliczeń a ty oczywiście masz prawo się z tym nie zgodzić.
Jeśli uważasz, że Twoje prawa zostały naruszone to po poradę należy udać się do lokalnego rzecznika praw konsumenta.
Opakowanie może być integralną częścia produktu w tym przypadku jest i za rozwalone opakowanie potraci ci ze zwrotu, mogłeś tego uniknąć od razu zgłaszając reklamacje na stan towaru w jakim dotarł i nawet jakbys od przewoźnika dostał odmowę że nie poczuwa się do powstania uszkodzeń to mialbys papier w ręce jako argument na swoją korzyść w sporze ze sprzedawcą, a tak to nawet nie masz nagrania że wypakowaleś towar w rozwalonym opakowaniu a sprzedawca może miec system monitoringu przyjęcia towaru i filmik w jakim stanie odpakowuje towar od ciebie.
Pudełko(te brązowe) było całe i nienaruszone, dopiero opakowanie od myszki było pogniecione.
@Client:97400498 produkt możesz zweryfikować w takim stopniu w jakim możesz tego dokonać w sklepie stacjonarnym , podłączenie do komputera wykracza poza zakres uprawnień jaki dał Ci Ustawodawca .
A produkt kupiłeś jako nowy czy jako używany? Jesli jako nowy, to mogłeś po obejrzeniu i zobaczeniu rys zgłosic reklamację, że otrzymałeś "używany" a nie nowy.
Jeśli był sprzedawany jako używany możesz podjąć dyskusję ze sprzedawcą.
Może zwrócić nie musi reklamować, takie prawo ale przez nagonkę między innymi tu na forum, sprzedajacy mogą i zaczynają stosować metodę że będą zwracać min. kwotę, pytanie na jakiej podstawie, należy udać do rzecznika konsumentów.
Jako nowy.
Kilka małych rys było na nóżkach od myszki, ale od tego one są, by chodzić po podkładce i zawszę się będą rysować.
To nie było dla mnie problemem.
Nowy
Jako nowy.
Kilka małych rys było na nóżkach od myszki, ale od tego one są, by chodzić po podkładce i zawszę się będą rysować.
To nie było dla mnie problemem.