Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Zakupiłem zegarek smartwatch od sprzedawcy. Po otrzymaniu przesyłki, w której był tylko zegarek, ładowarka z wejściem USB i instrukcja obsługi w języku chińskim i angielskim, włączyłem go do ładowania ( dołączoną ładowarką USB do sieci). Połączyłem się z zegarkiem przez aplikacje na telefonie. Zegarek się na ładował do 100 %, używałem go 2 dni ( nie działała bransoletka, która miała wibrować przy każdej "akcji "na telefonie). Po dwóch dniach wyładował się "do zera". Podłączyłem znów ładowarkę. Niestety już się nie włączył. Zgłosiłem to poprzez dyskusję do sprzedawcy, który zarzucił mi, że źle go ładowałem zegarek i mógł się spalić ( bo ten zegarek ładuje się TYLKO przez kabel USB podłączony do komputera). Przekazał informację że mogę oddać zegarek do serwisu ale jak stwierdzą że uszkodzony jest przez złe ładowanie, to reklamację odrzucą. Ja sprzedawcy przekazałem informacje o tym, że nigdzie nie było napisane że tylko tak mam ładować zegarek poza tym nie wiadomo co się w ogóle stało (może być wszystko). Poza tym nie mogę wysłać do serwisu zegarka, bo nie mam ani gwarancji, ani paragonu. Na to sprzedawca wysyła mi ciągle tę samą regułkę: "Otrzymał pan. Zegarek zawsze może pan odesłać do serwisu w ramach reklamacji. Natomiast jeśli serwis potwierdzi, że zegarek został uszkodzony w wyniku niewłaściwego ładowania, to reklamacja zostanie odrzucona." . Wysłałem także oficjalne pisma o natychmiastowym przesłaniu brakujących dokumentów lub udowodnienia, że dokumenty zostały wysłane oraz pismo o oczekiwaniach z tytułu rękojmi (zwrot z winy sprzedawcy, gdyż nie ma info o ładowaniu tylko przez komputer ( jak nie mam kompa to telefon jest bezużyteczny - niepełne info o produkcie) lub wymiana/naprawa jeżeli można ładować przez sieć . Niestety sprzedawca ciągle wysyła mi tę sama odpowiedź (jak wyżej). Pracownik Allegro nakazał mu opowiedzenie się w kwestii moich zarzutów oraz w kwestii reklamacji. Niestety ciągle ta sama wypowiedź sprzedawcy.
Proszę o pomoc i podpowiedź co dalej? Jak poprosić o interwencję Allegro? Jak zmusić sprzedawcę do przyjęcia reklamacji i wydania brakujących dokumentów? Czy pozostaje tylko rzecznik Konsumenta i zgłoszenie do Urzędu Skarbowego sprzedawcy o braku dokumentu sprzedaży. ( dodam, że zegarek kosztował 160 PLN - nie był z tych tzw "za drobne)
@RobertSwiatek gwarancja i paragon nie potrzebny, składasz reklamację z tytułu rękojmi, piszesz pismo i wysyłasz do sprzedawcy 🙂
Napisałem pismo wysłałem do sprzedawcy, ale odpowiedź dalej taka sama ze mam wysłać do serwisu. Nie wysłał nawet dokumentu reklamacyjnego
Zrób tak, jak napisałem niżej.
Nie musisz korzystać z gwarancji !!!
Wyślij sprzedawcy towar z pismem reklamacyjnym, jak nic nie zrobi w ciągu 14 dni udaj się do rzecznika konsumenta !!!
Zacznij od założenia dyskusji. W razie czego pomoże pracownik Allegro, który ma stosowne narzędzia do radzenia sobie z takimi typami. Masz prawo do reklamacji z ramienia rękojmi i tyle. Tutaj więcej: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a
Dyskusja trwa już 4 dni. Nic się nie udało. Cały czas odpowiada tak samo: Otrzymał pan. Zegarek zawsze może pan odesłać do serwisu w ramach reklamacji. Natomiast jeśli serwis potwierdzi, że zegarek został uszkodzony w wyniku niewłaściwego ładowania, to reklamacja zostanie odrzucona." Pracownik Allegro nakazał mu także wypowiedzenie się w kwestii reklamacji. Niestety odpisuje ciągle to samo.
To wystąp z wnioskiem o rekompensatę z POK - https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=6464910c-6c94-4a98-8205-c92e3ce82158
@Vryko Tylko kupujący nie odesłał towaru na reklamację do sprzedawcy więc allegro napisze mu to co ja wyżej że towar trzeba wysłać, po 14 dniach jak nic nie wskóra wtedy dyskusja Pok rzecznik itp.
Tak, ale od czegoś trzeba zacząć, myślę też, że w razie czego konsultant Allegro poprowadzi dalej pytającego.
Nie wiem skąd taka wiara w konsultantów Allegro. Są bezużyteczni. Ich jedynym uprawnieniem jest bezmyślne cytowanie regulaminu.
Nie ma obowiązku odsyłać towaru, pisemna reklamacja musi być rozpatrzona i bez odesłania, brak jakiejkolwiek rekcji w ciągu 14 oznacza uznanie roszczeń. Jeśli w ciągu tego czasu jej nie odrzuci, tylko zażyczy sobie odesłania, wtedy dopiero trzeba odesłać.
Złóż w Dyskusji reklamację na podstawie rękojmi, nie gwarancji. Sprzedawca nie ma prawa nakazywać Ci reklamowania na podstawie gwarancji. To Ty decydujesz i to Twój wybór. Za wady sprzętu odpowiada sprzedawca przy rękojmi, nie gwarant. Wzywaj na pomoc pracownika Allegro w tej Dyskusji, a jeśli chcesz innego kontaktu w tej samej sprawie, napisz tędy; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
Rękojmia to dwuletnia ustawowa ochrona, obowiązkowa dla każdego sklepu.
Tu masz wszystko na ten temat; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Pamiętaj jednak, że sprzedawca nie ma obowiązku uznania reklamacji, a wtedy pozostaje kontakt z rzecznikiem konsumentów i w ostateczności sąd.
Zwróć zegarek w ramach zwrotu 14 dni 😛
zegarek kosztował 160 PLN - nie był z tych tzw "za drobne)
160zł to jest właśnie za drobne, normalnie smartłocze kosztują po 900-1400zł 🙂
Są też tego typu urządzenia w niższych cenach, a 160 zł nikt mi nie daruje.
W takim razie zwróć tą rzecz, bo prawdopodobnie będziesz miał problemy przy reklamacji.
Mimo to sprzedawca ma rację. Paragon jak i karta gwarancyjna są Ci niepotrzebne.