Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Zakupilam buty za cenę podana na aukcji. Dziś przyszedł mi zwrot z powodu że produkt niedostępny. Wchodząc w moje zakupy produkt jest dostępny ale o połowę już droższy. Czy sprzedawca miał. Prawo mi zwrócić podając taki powód czy wysłać za cenę która wstawił na aukcji i w jakiej ja zakupilam.
@alincia23 Nie, sprzedawca nie ma podstawy prawnej do odstąpienia od umowy, powinien więc wysłać towar w cenie, jaką zapłaciłaś. Możesz się tego domagać nawet sądownie. Na początek otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa zgłoś w nim problem i poproś tam o interwencję pracownika Allegro. Jeżeli Allegro Ci nie pomoże, zamknij po 14 dniach spór jako nierozwiązany i wystaw sprzedającemu negatywny komentarz. Wpłynie to ujemnie na jego jakość sprzedaży, więc w przyszłości może będzie się wywiązywał z zawartych umów.
Jeżeli on mi zwrócił pieniądze to już nie będę ich mogła kupić za tą cenę co wcześniej? Pierwszy raz mam taką sytuację dlatego wolę dopytać. Dyskusje już założyłam na allegro bo skoro kupiłam za cenę niższa to nie jest moja wina że on się pomylił.
Będziesz mogła kupić, możesz mu te pieniądze przelać bezpośrednio na jego rachunek bankowy. Nie każda wpłata musi być dokonywana za pośrednictwem Allegro.
Nie możesz wykorzystywać pomyłki, bardzo nieładnie. 😒
😄 To nie była żadna pomyłka. Sprzedawca podniósł cenę, ale umowy zawarte przed zmianą ceny jest zobowiązany zrealizować.
Podwyżki cen to obecnie codzienność i sprzedawcy nie nadążają ich zmieniać. Prawnie cena powinna być przez niego zaakceptowana ale czasem warto się dogadać i osiągnąć kompromis.
@milka1234567890 O pomyłce można mówić, gdy sprzedawca zamiast 100 zł wpisał 10 zł. Tu sprzedawca ewidentnie usiłuje sprzedać obuwie po nowej, wyższej cenie, dokonując zwrotu pieniędzy kupującej nie godząc się jednocześnie na transakcję prawnie wiążącą po niższej cenie. Tu jednak nie ma racji.
Przed laty robiłam zakupy w hipermarkecie. Trafiłam na kawę do ekspresu w dobrej cenie. Pracownik stwierdził, że cena jest błędna. Po wezwaniu przełożonego pracownika, ten zgodził się na sprzedaż kawy w cenie, jaka widniała na półce, a pozostałą kawę wycofał ze sprzedaży. Tak się postępuje.
Jeżeli to nie była pomyłka to sprzedawca powinien zrealizować zamówienie. Domagaj się realizacji zamówienia, możesz iść do sądu ale czy warto?🤔
Są sprzedawcy którzy towar biorą z hurtowni dopiero po sprzedaży a obecnie ceny gwałtownie wzrosły i taki sprzedawca musiałby więcej zapłacić za towar brany z hurtu niż go miał wystawiony do sprzedaży przed podwyżkami ,pewnie jest to powód tego że nie chce oddać po cenie jaka była w aukcji ,jak również zmienił już cenę wznawiając swoje oferty.
@kolekcjoner608 masz racje tylko że to nie jest powód aby nie wywiązywać sie z umowy lecz ryzyko zawodowe związane z modelem sprzedaży jaki wybrał sprzedający.
Moim zdaniem sprzedawca nie mógł anulować zamówienia i produkt powinien byc wysłany.
Zdarzyło mi sie kilka razy że klient kupil ostatnia sztukę produktu która niestety okazywała sie być uszkodzona. Jeżdzilem wówczas do sklepu detalicznego i kupowałem drożej tylko po to aby wywiązac sie z umowy. Klient nawet nie wiedzial o mioch kłopotach.
Moim zdanie racje tutaj ma @xyz96 i @alincia23 ma pełne prawo domagac sie swojego zakupu. Niestety może to byc nieskuteczne.
Zawsze zostaje jednak niezamknieta dyskusja i adekwatny komentarz.
Niestety ale przez częśc sprzedających którzy sie tak zachowują tracą na tym pozostali sprzedajacy bo opinia idzie w świat. Osobiście jeśli by mnie spotkało coś takiego także bym sie zdenerwował.
@_Likos_ Moim zdaniem w tej sytuacji sprzedawca na pewno przegra w sądzie i będzie musiał sprzedać buty w cenie, po jakiej kupiła je autorka wątku. Dodatkowo poniesie koszty postępowania. Ponadto kupująca może wnioskować w sądzie o zwrot poniesionych przez nią kosztów związanych ze sprawą, z dojazdami itp, więc gdyby złożyła pozew, sprzedawca prawdopodobnie już na tym etapie wysłałby jej buty po wcześniejszej wpłacie na konto. Nie uchroniłoby to go jednak przed kosztami postępowania w związku z umorzeniem sprawy.
@xyz96 wiesz nie chce wyrokować i podejmować decyzji za sądy.
Myśle że w tej sytuacji kupujaca miałaby ogromne szanse i zgadzam sie że raczej by wygrała ( wiesz slowa że na pewno to wole nie używac bo z sądami to różnie bywa) . Lecz w związku z tym że transakcja dotyczyła max kilkuset zlotych myśle że raczej w sądzie sie to nie skonczy ( chyba zbyt mala kwota by czas marnowac)
NIemniej ja w takiej sytuacji bym wykorzystał możliwości jakie daje allegro - niezamknieta dyskusja oraz adekwatny komentarz.
No i przede wszytkim tak jak piszesz domagałbym sie wywiązania sprzedającego z umowy i wysłania towaru. W tej sytuacji mógłby to zrobić choćby przesyłką pobraniową z pobraniem na kwote za jaką @alincia23 te buty kupiła.
Tak ze zgadzam sie z Toba że zwrot właty nie powinien byc żadnym argumentem dla którego sprzedający miałby sie z umowy nie wywiązać. Kupująca sie wywiązała . Kupila towar i za niego zapłacila wiec teraz nie powinna ponosić zadnych kosztów.
Przed pójsciem do sądu można też poprosci o wsparcie Rzecznika Praw Konsumentów.
. Jeżdzilem wówczas do sklepu detalicznego i kupowałem drożej tylko po to aby wywiązac sie z umowy. Klient nawet nie wiedzial o mioch kłopotach.
@_Likos_ takie sytuacje zdarzają się ciągle - ale Kupujący za tzw nie wysłanie towaru w przewidywanym czasie wysyłki mogą wystawić negatywa
@RED kupujący może wystawić negatywa juz kilka godzin po transakcji. MOże to zrobić bez żadnego opisu i nikt tego nie usunie. Tak naprawde wszystko zalezy od kupującego.
Nawet jeśli klient by wystawił negatyw za opóznienie to wiem że jako sprzedawca zrobiłem wszystko by sie wywyiązać z zawartej umowy. Nigdy mi nie przyszło do glowy anulowac zamówienia tylko dlatego że musze do niego dołożyc. Raz że nie ma takiej prawnej możliwości bez zgody kupującego a dwa ze daje sobie prawo do błedów tylko staram sie z każdego wyciągać wnioski. Na dzien dzisiejszy wystawiamy kilka sztuk mniej niż mamy w magazynach wiec nawet jeśłi są jakieś uszkodzenia to mamy odrobine zapasu.
Jeżeli faktycznie kupił towar drożej, to nic dziwnego, że zwiększył cenę, bo przecież nie chce być stratny. Spróbujcie się jakoś dogadać albo poszukaj butów u innego sprzedawcy.
Po co się szarpać, gorączkować? Nie szkoda życia? Sprzedawca zwrócił pieniądze to go olać i kupić gdzie indziej. Jest tyle fajniejszych rzeczy do roboty niż szarpanie się o głupie buty ;). Kupuję na dość często na Allegro i jeśli coś się przydarza to staram się dogadywać a nie od razu z armaty do muchy. Inna sprawa, że nie robię drogich zakupów na Allegro.
@atechnik_sklep Oczywiście, że lepiej z mądrym stracić, niż z głupim znaleźć. Autorka wątku te buty już kupiła, po czym sprzedawca podniósł cenę i oddał pieniądze kłamiąc, że towar jest niedostępny. Postąpił niesłusznie. Masz rację. Ofert na Allegro i w internecie jest mnóstwo.
część sprzedawców podnosi ceny i wystawia ponownie towar by mu oferta (napisana aukcja) na allegro nie zniknęła
jak mu sie pojawi dostawa towaru to ją zmieni na niższą
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Moim zdaniem - nic na tym nie straciłaś - sprzedawca zwrócił Ci "kasę". Oczywiście możesz iść do sądu w tej sprawie. Weź pod uwagę "szalejące" ceny. To sprawa naszego rządu - to do nich powinno składać się reklamacje - po prostu sprzedawcy nie "wyrabiają" ze zmianami rosnących cen. Czy na prawdę chcesz, żeby sprzedawca "dokładał" do interesu i sprzedawał towar bez zarobku lub ze stratą? Czy Ty pracujesz za darmo?