Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Witam serdecznie.
Spróbuję sprawę opisać jak najbardziej obiektywnie i bez emocji jak tylko potrafię.
Mianowicie dnia 1.08.2021, 22:08 zakupiłem zegarek na poniższej aukcji - zaznaczam (gdyż będzie to ważne później) iż zegarek pochodził ze zwrotu regulaminowego - OUTLET
https://allegro.pl/oferta/outlet-smartwatch-ticwatch-pro-3-gps-nfc-wear-os-10939745631?snapshot=MjAy...
Po zakupie zegarka założyłem go dokładnie dwa razy i w regulaminowym terminie 14 dni postanowiłem go zwrócić bez podawania przyczyny.
Towar starannie zapakowałem, nadałem w paczkomacie i odesłałem do sprzedającego, czekałem cierpliwie na zwrot który jednak do dzisiaj nie nadszedł a sam sprzedający uraczył mnie taką oto informację:
Sprzedający był na tyle miły iż dołożył do swojej decyzji zdjęcia, poniżej zamieszczam je w wersji oryginalnej, nic w nich nie zmieniająć:
Założyłem dyskusję na allegro aby pomógł mi odzyskać pieniądze z których to sprzedający chce (moim zdaniem) mnie okraść.
Serwis allegro napisał:
W przypadku odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, sprzedający nie może odmówić kupującemu możliwości skorzystania z z niego w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. Może natomiast pomniejszyć wartość zwrotu, ale musi to szczegółowo uzasadnić. Dodam, że kupujący jest odpowiedzialny wobec sprzedającego za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Proszę [edycja] o zamieszczenie w dyskusji wyliczeń, na podstawie których zaproponowali Państwo zwrot 50% wpłaty.
Na co sprzedający napisał:
Zdjęcia jakie są dostępne w naszej aukcji i na naszej stronie internetowej, zawsze przedstawiają oferowane produkty i są zwykle zdjęciami zrobionymi przez producenta. Jeśli towar pochodzi ze zwrotu, był otwierany, używany itd. jednocześnie nosi jakiekolwiek tego ślady, to wtedy robimy mu zdjęcia uwidaczniające wszelkie wady. Nigdy ich nie ukrywamy, co łatwo zweryfikować przeglądając nasze aukcje, gdzie nie tylko pokazujemy ewentualne wady na zdjęciach, ale także informujemy o nich w opisie. W tym konkretnym przypadku nie było takiej potrzeby, bo towar nie nosił takich śladów, a jedyną różnicą w stosunku do fabrycznie zapakowanego egzemplarza, był brak folii na pudełku (towar został otwarty i wyjęty z pudełka - nie był używany).
Dodatkowo chcieliśmy Pana poinformować że nie zgłaszał nam Pan żadnych zastrzeżeń i informacji o złym stanie wizualnym produktu, lub jakichkolwiek nieprawidłowościach mogących budzić wątpliwości zakupionego produktu.
Twierdzi Pan, że rysy na kopercie są wyimaginowane, zapewniamy że niestety nie są i mamy na to dowody (w postaci zdjęć w formacie RAW oraz oczywiście samego zegarka).
Zegarek w obecnym stanie w naszej ocenie stracił znacznie na swojej wartości, pomijamy już sam stan wizualny jeśli chodzi o jego zabrudzenie, bo to oczywiście można wyczyścić (tylko proszę sobie uświadomić że nie jesteśmy serwisem który czyści zegarki i taka usługa też kosztuje)
Swoją drogą stan, nazwijmy to higieniczny zwracanego towaru, wiele tłumaczy, na samym towarze widać wyraźne rysy, o których wspomnieliśmy.
Znajdują się one nie tylko na samej kopercie, ale także na pasku oraz zapięciu. Pytaliśmy w serwisie producenta o koszt ewentualnej wymiany porysowanych elementów i otrzymaliśmy odpowiedź iż przekracza to koszt nowego zegarka, Dlatego nie opłaca się wymieniać poszczególnych elementów i produkt musi być przez nas odsprzedany w stanie rzeczywistym, w tym stanie produkt według nas jest możliwy do odsprzedania w kwocie 500zł dla klienta końcowego.
Proszę Allegro o upomnienie naszego klienta o zachowanie kultury wypowiedzi wobec naszego szefa [edycja], ponieważ na to jest odpowiedni paragraf.
_______________________________________
Pozdrawiam zespół [edycja]
A serwis allegro na to:
Ponownie proszę sprzedającego o przedstawienie stosownych wyliczeń pomniejszenia kwoty zwrotu o 50%. Dodam, że decyzja o umniejszeniu kwoty zwrotu środków powinna być poparta również odpowiednimi wyliczeniami obecnej wartości rynkowej towaru.
Na co sprzedający:
Witam,
Pierwotnie klient zakupił zegarek w kwocie 1099zł brutto.
Obecnie, uwzględniając dokumentację techniczną zegarka w postaci zdjęć oraz uwzględnienie wartości rynkowej produktu stwierdzamy iż, ślady wpływające na zmniejszenie wartości zegarka o 50% to: rysy na kopercie zegarka, ślady i zadrapania/rysy na pasku oraz zapięciu, biorąc pod uwagę stopień zużycia prduktu jest on w tym momencie dla nas warty 549,50zł
I finalnie allegro:
Sprzedający przedstawił na jakiej podstawie dokonał pomniejszenia wartości towaru. Jako pracownicy Serwisu, nie możemy wymóc na sprzedającym innej decyzji w sprawie.
Dlaczego tak ważne było iż zegarek pochodził z outletu - a no otarcia na pasku już były - jednak musiał bym być nie spełna rozumu aby wytykać sprzedającemu takie wady które wychodzą ze zwykłego założenia zegarka.
Nie będę pisał swojej reakcji na "to wszystko" bo chyba każdy który został by okradziony o 550zł czuł by się tak samo jak ja, jednak tutaj proszę Was o pomoc, o Wasze zdanie - co mogę dalej zrobić, chyba że uważacie iż sprzedający dobrze zrobić chcąc zwrócić mi tylko 50% mojej wpłaty.
@bomel84 Możesz zamknąć dyskusję jako nierozwiązaną i złożyć wniosek do POK, sprzedający w ramach zwrotu bez podania przyczyny ma prawo pomniejszyć zwrot środków o tyle ile zmierzyła się wartość towaru, ty możesz z tym się nie zgodzić, ale jak to udowodnić??? sąd!! składaj wniosek do POK: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index Ogólnie nie kupuj takich rzeczy z drugiej ręki(lombardy itd. same problemy).
@bomel84 Jeżeli Allegro uznało, że z powodu rys na kopercie i śladów na pasku sprzedawca może Ci nie oddać 550 zł, a w momencie zakupu nie był to zegarek fabrycznie nowy, tylko po zwrocie, w zasadzie możesz podziękować Allegro za "pomoc", zamknąć Dyskusję jako nierozwiązaną, wystawić sprzedawcy negatywny komentarz i wystąpić z wnioskiem do Programu Ochrony Kupujących o zwrot reszty ceny; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Możesz też poprosić o pomoc najbliższego rzecznika konsumentów, albo wysłać sprzedawcy wezwanie do zwrotu reszty kwoty z informacją, że w przeciwnym razie skierujesz sprawę do sądu.
Były tu opisywane przypadki, gdy po zwrocie towaru sprzedawca próbował oddać kupującemu tylko 1 zł, ale po zgłoszeniu na forum i po korespondencji z Allegro jednak POK wypłacił resztę kwoty, więc próbuj z POK. Jeżeli Twój wniosek o rekompensatę zostanie odrzucony, pisz do Allegro odwołanie i daj znać na forum o przebiegu sprawy.
Kupiłeś zegarek, bawiłeś się nim kilka dni i oddałeś sprzedawcy porysowany teraz dziwisz się że potrącił 50%. Zrobił prawidłowo, według mnie nawet za 50% wartości on go nie sprzeda więc zwrócił Ci nawet za dużo.
Pracownik fotobudki ?
Otrzymałeś po zakupie brudny, porysowany nie zgodny w opisem zegarek za ponad 1000zł i tego nie zgłosiłeś sprzedawcę? Czy mamy w to uwierzyć?