Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam frytkownice za 500 zł, jednak okazało się że nie spełnia moich oczekiwań i odesłałam ją. Sprzedający wysłał mi zdjęcia że frytkownica przyszła uszkodzona. Moim zdaniem nie miała takich możliwości, gdyż została zapakowana w ten sam sposób jak dotarła do mnie, tzn. w folię, styropian, karton oryginalny i jeszcze jeden karton.
Sprzedawca pyta na jakiej podstawie chcę zwrotu pieniędzy? Czy nie mogę żądać zwrotu pieniędzy??
Czy ja mam być stratna?
edziaaa3 otwórz dyskusję , pracownik pomoże Ci po 24 h .
@edziaaa3 Po odesłaniu towaru w ramach odstąpienia od umowy sprzedawca musi Ci oddać pieniądze. Otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa zgłoś w niej problem i po 24 godzinach poproś w niej o pomoc Allegro.
Niektórzy sprzedawcy próbują unikać zwrotu wpłaty lub oddają tylko1 zł, pokazując zdjęcia takiego samego uszkodzonego przedmiotu. To musi być ten sam przedmiot i sprzedawca musi odwodnić, że uszkodzenie nastąpiło z Twojej winy.
@xyz96 sprzedawca wysłał mi zdjęcia uszkodzonego towaru ale moim zdaniem nie miała możliwości się zepsuć.
Paczka została odesłana przeze mnie na mój koszt. Czy jeśli ja nadałam paczkę Inpost to odbiorca(sprzedawca) może składać reklamację? znalazłam informacje ze nadawca powinien złożyć reklamację...
Po odesłaniu towaru w ramach odstąpienia od umowy sprzedawca musi Ci oddać pieniądze.
- nawet jak sprzedawca twierdzi że sprzęt dotarł uszkodzony?
@edziaaa3 Tak, nawet wtedy gdy sprzęt jest uszkodzony. W takiej sytuacji może pomniejszyć kwotę zwrotu, ale zwrócić musi. Oczywiście może pomniejszyć tylko wtedy, gdy do uszkodzenia doszło z Twojej winy. Otwórz Dyskusję, zażądaj dowodów na to, że to ten sam przedmiot i że został uszkodzony przez Ciebie lub w transporcie zwrotnym i poproś tam o interwencję pracownika Allegro. Jeżeli sprzedawca nie odda Ci pieniędzy mimo to, daj znać.
@xyz96 sprzedawca chce mi zwrócić jedynie 50 zł.
poprosiłam o pomoc pracownika allegro mam nadzieje ze się odezwie...
@edziaaa3 poproś sprzedawcę o protokół szkody ( jak nie ma to odebrał towar bez zastrzeżeń ) obowiązkiem każdego odbierającego jest zbadanie rzeczy przy odbiorze reguluje to KC i PP, jak by dopełnił obowiązku zbadania rzeczy Ty składasz reklamację jako nadawca i osoba odpowiedzialna za poprawne spakowanie, jak tego nie zrobił jego problem powinien oddać Ci całość 🙂
W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
@kostas11 opakowanie z zewnątrz jest nienaruszone, frytownica ma ułamany bok
jednak wydaje mi się ze nawet kurier nie byłby w stanie zrobić takiego uszkodzenia ze względu że było to opakowane w dwa kartony
po otwarciu sprzedawca zgłosił szkodę do kuriera...
@edziaaa3 czyli postąpił poprawnie zgodnie z prawem, jako nadawca złóż reklamację do przewoźnika i czekaj na odszkodowanie 🙂
Nie ma różnicy co Ci się wydaje, Ty nadałaś cały a odbiorca odebrał uszkodzony i ma protokół szkody wina przewoźnika 😞
@kostas11 no to nie mam prawa do zwrotu pieniędzy od sprzedawcy??
sprzedawca złożył już reklamację to ja mam kolejny raz złożyć reklamację?
@edziaaa3 Nie składaj dziesięciu reklamacji, tylko w sporze domagaj się zwrotu wpłaty. Jeżeli sprzedawca tego nie zrobi, zamknij po 14 dniach spór jako nierozwiązany i wyślij wniosek o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia