anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający uznał że naprawi produkt. Produkt dotarł do niego 15 października. Ile czasu ma na napr?

hayline1
#8 Zapaleniec

Sprzedający uznał że naprawi produkt. Produkt dotarł do niego 15 października. Ile czasu ma na naprawę i odesłanie produktu 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@hayline1 Sprzedający powinien wydać decyzję reklamacyjną w ciągu 14 dni. 

Nie ma jednak jasno określone, ile czasu ma na naprawę. Czas naprawy może wynikać z przeprowadzenia ekspertyzy lub czekania na części od producenta. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

hayline1
#8 Zapaleniec

On wydał decyzję że naprawi sprzęt. Przesyłka dotarła do niego 15 października i czytałam gdzieś że ma 14 dni na naprawienie i zastanawiam się jak to jest na allegro. 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@hayline1  nie wiem gdzie wyczytałeś takie nowinki, ale zapewniam Cię, że to nie prawda, tak jak napisała Nikol, ten czasy może być różny w zależności od okoliczności 

oznacz moderatorów

hayline1
#8 Zapaleniec

IMG_0939.png

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@hayline1  niestety Twojego obrazka nie widzimy

oznacz moderatorów

hayline1
#8 Zapaleniec

Zrobiłam screen ze strony urzędu ochrony praw konsumenta. Jest to strona gov oto tekst

Gwarant musi wykonać swoje obowiązki – np. naprawić lub wymienić towar – w terminie wskazanym w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia dostarczenia mu towaru przez konsumenta.

 

Podstawa prawna: art. 580 § 2 Kodeksu cywilnego

oznacz moderatorów

hayline1
#8 Zapaleniec
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@hayline1 To co tu przytoczyłeś odnosi się do gwarancji a Ty - jak się domyślam - złożyłeś reklamację na podstawie niezgodności towaru z umową. 

To są dwa różne od siebie świadczenia. 

Naprawa powinna zostać wykonana bez zbędnej zwłoki ale terminy nie są nigdzie określone. 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@hayline1  jeśli złożyłeś reklamacje gwarancyjną, to musisz przeczytać warunki gwarancji jakie daje gwarant, bo na pewno jest tam zapis o tym, że ten termin może się przedłużyć, ale myślę, że  jest tak jak napisał @komis-bell , czyli niezgodność towaru z umową

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witam.

@hayline1 

Sprzedawca obligatoryjnie przed konsumentem odpowiada z tytułu "niezgodności towaru z umową" w obiegowej opinii utożsamianej z gwarancją, choć to błędna interpretacja.

Ty także przytaczasz przepisy dotyczące gwarancji.

Gwarancja to DOBROWOLNE ŚWIADCZENIE.

Gwarantem zwykle jest producent lub importer, choć może nim być także sprzedawca o ile taki zapis znajduje się w dokumencie gwarancyjnym (zwanym kiedyś kartą gwarancyjną). Dokument ten określa czas i sposób zaspokojenia roszczenia reklamacyjnego. Brak dokumentu oznacza brak gwarancji.

Wtedy pozostaje jedynie reklamacja u sprzedawcy, a w tym wypadku termin naprawy nie jest ściśle określony.

Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów