Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam towar po atrakcyjnej cenie i zapłaciłam natychmiast. Sprzedawca zrobił po 4 godzinach zwrot wpłaty, a ten sam przedmiot wystawił drożej. Czy mogę się ubiegać o kupiony towar czy nie mam żadnych szans. Sprzedawca w formularzu (powód zwrotu) napisał po prostu tylko ZWROT
a030469 możesz , ale tylko z powództwa cywilnego . Jeśli sprzedawca zwrócił Ci środki allegro pozostanie w tej sprawie neutralne . Otwórz dyskusję ze sprzedającym i podziękuj za transakcję odpowiednią oceną .
Została zawarta prawnie wiążąca umowa i sprzedawca ma obowiązek wydać Ci towar. Możesz się tego domagać w otwartym sporze; https://allegro.pl/dyskusje/nowa , w którym pomoże Ci pracownik Allegro. Możesz też domagać się wydania rzeczy sądownie.
@a030469 Jaka była różnica w cenie? Mozesz podać starą ( po której "kupiłaś") i nową ( Po której teraz wystawił)?
pinsplash jakie to ma znaczenie . Rozumiem ,że czasem może się coś przytrafić , ale wypadałoby się z klientem skontaktować , podjąc próbę rozwiązania sytuacji . Sam zwrot środków to delikatnie mówiąc ,, trochę za mało ,,
Mógł się zwyczajnie pomylić. Z drugiej strony masz rację, można to było lepiej rozwiązać. Bardziej "dyplomatycznie".
Niektórzy by chcieli z kolei sądzić go do trzech pokoleń wstecz.
szejk-gmbh to nie chodzi o sądzenie , prawo stoi po stronie kupującej .
Podana cena
mogła zostać uznana za przecenę lub wyprzedaż . Trudno w opisanym przypadku zarzucać ,że
klient sklepu wiedział o błędzie lub mógł z łatwością błąd w cenie zauważyć
Tak, masz rację. Klient tego nie mógł wiedzieć. Czy to błąd, czy super okazja.
Co do prawa to:
Jeśli doszło do zawarcia umowy z błędną ceną, sposobem przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy na uniknięcie wydania towaru jest powołanie się na błąd w cenie w ofercie sklepu, na podstawie art. 84 Kodeksu cywilnego.
To Twoje słowa 🙂
Czy rozwijać z nim dyskusję? Zwrócił środki i jest czysty prawnie?
Wedle uznania. Opcje wg mnie są trzy:
1) machnij ręką i żyj dalej 🙂
2) rozpocznij dyskusję i/lub wystaw komentarz
3) idź do sądu
Co wybierzesz - Twoja sprawa.
Oczywiście nie wykluczam koniunkcji powyższych.
Różnicy było 80% Może się pomylił i miała to być licytacja
a030469 różnica spora , sprzedawca może się powołać na błąd w cenie ,, jednak mimo tego powinien poinformować Cię stosownym pismem .
Jeśli doszło do zawarcia umowy z błędną ceną, sposobem przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy na uniknięcie wydania towaru jest powołanie się na błąd w cenie w ofercie sklepu, na podstawie art. 84 Kodeksu cywilnego. Jak to zrobić?
należy złożyć klientowi oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia (oferty sprzedaży) złożonej pod wpływem błędu co do ceny;
błąd co do ceny musi być istotny - uzasadniający przypuszczenie, że gdyby nie błąd w cenie, to oceniający sprawę rozsądnie przedsiębiorca nie wystawiłby towaru w sklepie po tej cenie;
klient sklepu wiedział o błędzie lub mógł z łatwością błąd w cenie zauważyć (bo np. sprzedano za 1 zł towar wart 1.000 zł); problem pojawia się, gdy błąd był tej wielkości, że mógł zostać uznany za przecenę lub wyprzedaż - powołanie się na błąd może wtedy nie być skuteczne;
przedsiębiorca musi złożyć na piśmie klientowi oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia (oferty sprzedaży) złożonego pod wpływem błędu (powód - błąd w cenie);
oświadczenie o uchyleniu się musi zostać złożone w terminie 1 roku od wykrycia błędu; nie ma możliwości przedłużenia czy przywrócenia tego terminu.
Czyli sprawy nie ruszać, ponieważ sprzedawca zakryje się artykułem o błędzie w cenie, a różnica jest spora. Gdyby to była licytacja to co innego, prawda?
@a030469 Rusz sprawę, co Ci szkodzi? Powinien wydać towar, otwórz spór.
Jeśli to nie pomoże, zamknij po 14 dniach spór jako nierozwiązany i wystaw negatywa. Będzie wtedy bardziej uważał, co i jak wystawia. Allegro to nie zabawa.
Jak Ci babcia na targu wyda za dużo reszty przy zakupie ziemniaków to wrócisz i jej oddasz czy idziesz do domu w poczuciu samozadowolenia z zaoszczędzenia 2,19 PLN?
Bo przecież handel ziemniakami to nie zabawa.
@szejk-gmbh To nie jest wątek o babci, tylko o prawnie zawartej umowie na Allegro, którą sprzedawca ma obowiązek sfinalizować. O babci rozmawiaj z dziadkiem.
Umowie, którą zgodnie z art. 84 Kodeksu cywilnego można anulować.
szejk-gmbh nie za bardzo , nie jest spełniony jeden z warunków ,,klient sklepu wiedział o błędzie lub mógł z łatwością błąd w cenie zauważyć (bo np. sprzedano za 1 zł towar wart 1.000 zł); problem pojawia się, gdy błąd był tej wielkości, że mógł zostać uznany za przecenę lub wyprzedaż - powołanie się na błąd może wtedy nie być skuteczne;
i drugiego również -,,należy złożyć klientowi oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia (oferty sprzedaży) złożonej pod wpływem błędu co do ceny;,, ...... na to ma jeszcze czas .
Autor wątku pisał o różnicy w cenie wynoszącej 80%. Nawet w elektromarketach trudno o takie promocje 🙂
Co do drugiego - pełna zgoda. Już to pisałem wcześniej.
szejk-gmbh do - 80% ?? non stop reklamy faszerują nas takimi zachętami 😁