Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak w temacie. Urządzenie po miesiącu przestało działać. Zgłosiłem reklamację z tytułu rękojmi zaznaczając wymianę na nowy. ( Towar cały czas dostępny w sprzedaży przez sprzedającego). Bez żadnego kontaktu sprzedawca przelał pieniądze na moje konto oraz podniósł cenę urządzenia o 700 zł. Skoro towar cały czas jest dostępny a ja nie zgodziłem się na zwrot pieniędzy czy jest to zgodne z obowiązującymi przepisami prawa?
Od 1 stycznia to sprzedawca decyduje jak rozptrzyć reklamację by mu wyszło najtaniej i najprościej w tym przypadku skoro towar podrożał bardziej niż wymiana na nowy to dostałeś zwrot kasy
A jak to się ma do art. 561 § 1 Kodeksu cywilnego?
Sprzedawca może odmówić realizacji reklamacji zgodnie z żądaniem konsumenta w dwóch przypadkach:
1. Jeżeli jest to niemożliwe, np. nie można wymienić towaru na nowy, ponieważ takiego modelu produktu już nie ma albo nie ma części do jego naprawy.
2) gdy chcę wymiany a wymagałoby to poniesienia przez sprzedawcę nadmiernych kosztów, np. w sytuacji, gdy klient żąda wymiany towaru na nowy, a wystarczające byłoby naprawienie jednego, drobnego elementu.
Prywatny sprzedajacy?
Przedsiębiorca.
No to niestety mógł.😒
"Art. 43d. 2 Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową."
"nadmiernych kosztów" oraz "naprawa i wymiana są niemożliwe" to w tym przypadku zmiana ceny sprzedaży?
To zostaje Ci sąd, jak się z tym nie zgadzasz!
@KevMyst przecież sam sobie odpowiadasz : "lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową."
Jeśłi produkt podrożał o 700PLN to może być własnie ten nadmierny koszt dla sprzedającego.
@KevMyst tak się ma że według nowych przepisów w transakcji firma konsument to cię chroni ustawa o ochronie konsumentów a nie KC a tam pokolei naprawa, wymiana, zwrot kasy wybiera sprzedawca to co jest dla niego najkorzystniejsze finansowo
W zasadzie powinien poinformować o decyzji ale: Nowe przepisy porządkują kolejność uprawnień, przysługujących konsumentowi w razie reklamacji towaru. W wypadku pierwszej reklamacji może liczyć na naprawę towaru albo wymianę. Dopiero, gdy przedsiębiorca odmówi usunięcia wady albo wymiany, konsument otrzyma prawo odstąpienia od umowy
Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/biznes/zasady-reklamacji-towarow-po-1-stycznia-2023-r,518895.html
@KevMyst To sprzedający decyduje > naprawa, wymiana czy zwrot kasy > wybrał zwrot
@KevMyst Sprzedawca oddał Ci kasę > Allegro nie będzie interweniowało > żadne dyskusje czy wpisy na AG niczego nie zmienią > od decyzji sprzedawcy możesz się jedynie odwołać zakładając sprawę cywilną w sądzie > tylko czy się opłaca