anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedajacy nie rozpatrzył reklamacji w ciagu 14 dni, co moge zrobic?

mobil_85
#7 Wielbiciel#

Złożyłem reklamacje, sprzedający dał odpowiedz po 24 dniach zamiast po 14. Co mogę zrobić aby odzyskać pieniądze?

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

mdrogeria
#21 Demiurg#

@mobil_85 sprzedawca nie !  MA ! rozpartrzyć reklamację w ciągu 14 dni tylko ma odpowiedzieć , jeśli w 14 dniach się nie odzywał to twoje roszczenie zostaje uznane z góry i sprzedawca ma obowiązek spełnić Twoje żądanie .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie słuchaj "ruskich", Ma rozpatrzyć w ciągu 14dni od daty złożenia reklamacji z tytułu rękojmi, nie odpisać! otwórz dyskusję i napisz że wg prawa reklamacja jest uznana.https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

Czy oczekiwanie na opinię rzeczoznawcy wstrzymuje 14-dniowy termin

Nie można się uchylić od odpowiedzi na reklamację w powyższym 14-dniowym terminie ze względu na np. oczekiwanie na informację od rzeczoznawcy, czy też producenta danego towaru, co do istnienia wady. Ustawa nie przewiduje takich wyjątków i sprzedawca, który nie czuje się kompetentny do ustosunkowania się do konkretnej reklamacji, powinien raczej z automatu ją odrzucić i następnie poczekać na obiektywną opinię specjalisty. W razie pozytywnej opinii nie ma przeszkód aby taką reklamację następnie uznać, a w razie negatywnej opinii sprzedawca ma drogę wolną do wykazywania braku niezgodności przed sądem.

 

Jak skutecznie poinformować konsumenta o wyniku reklamacji

Częstym błędem jest wysyłanie informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji listownie w ostatnich dniach 14-dniowego terminu – należy pamiętać, że znaczenie ma tutaj data poinformowania klienta, a nie data nadania przesyłki listowej na poczcie.

oznacz moderatorów